Chapter 27

4 4 0
                                    

           Jackson yg sedang berbaring menonton televisyen, talifon pintarnya berbunyi menandakan satu pesanan masuk. Ia tertulis, 'Dtg ke cafe. I tunggu'.
Dahi Jackson berkerut kerana mesej yg diterima tiada nama.
           Dia bergegas mencapai jaketmya dan pergi ke cafe. Sampai di cafe, dia menoleh noleh dan matanya terberhenti pada seorang perempuan yg sedang melambai lambai tangan ke arahnya.
            Dia mengeluh panjang dan meraup mukanya dengan tangannya. "Kenapelah perempuan ni". Dia berjalan perlahan lahan ke arah meja dimana perempuan tersebut duduk. Sampai dihadapan perempuan tersebut, dia berdiri di sebelah meja.
             "Have a sit", perempuan tersebut menunjuk ke arah kerusi untuk menjemput Jackson duduk.
             Jackson duduk dengan berpeluk tubuh. Dia x memandang wajah perempuan dihadapannya walaupun sekali.
             "U nak ape lagi, Ah Young?" - Jackson
             "Nak U la" - Ah Young
             "Dah la.. Kita dh lama putus. End kat cni je" - Jackson
             "Ehh... Kejap2. Sabar la U. I ajak U ke cni nk ckp dengan U something" - Ah Young
             "Apa U nak cakp? Cakp cepat. I banyak lagi benda nk dibuat" - Jackson
            "Perempuan yg lepas tu sapa ea pada U?" - Ah Young
            Jackson memandang pelik Ah Young. 'perempuan?'
           "Alaa U ni.. Yg nma Bo..Bom.. Bom apetah"
           "Dah kenape dengan dia?" - Jackson
           "Girlfriend U? Sesuai lah tu" - Ah Young
          Belum sempat Jackson menjawab soalan Ah Young, Ah Young mencari sesuatu di dlam handbegnya. Berkerut dahi Jackson pelik. Kenapa dengan Bo Young? Apa kaitan dia dengan aq? Ah Young keluarkan beberapa keping gambar dan diletakkan di atas meja.
           Jackson mencapai gambar tersebut dan dilihatnya. Ah Young tersenyum sinis dan menunggu reaksi Jackson. Tetapi, senyumnya termati apabila Jackson tersenyum apabila melihat gambar yg diberinya.
           "Wae? U suka?" - Ah Young
           Jackson mengangguk dengan senyum bahagia. Gambar tersebut adalah gambar Bo Young dan Gi Kwang duduk di kerusi berdua duaan.
           "Dia dengan lelaki lain kot" - Ah Young
           "Galgeoyo" - Jackson
           "Yaa!! Jackson!" - Ah Young
           Jackson bangun dri duduk dan terus keluar dri cafe tanpa menghiraukan panggilan Ah Young. Ah Young menyekak rambutnya kebelakang kerana rimas. Dia x percaya apa yg telah dilihat. Ia sepatutnya berjalan dengan lancar seperti yg di rancang. Tetapi tidak.
          Dia berpeluk tubuh dengan muka yg mencuka. 'Kenape dia suke?'. Itu lah yg bermain di fikirannya sekarang.    

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now