Sejak Bo Young berbaik dengan Hyun Seung, dia kerap datg ke cafe. Pada hari tu, dia dtg ke cafe untuk berjumpe dengan Jung Suk. Bo Young mengambil tempat di meja sebelah tingkap seperti biasa. Kemudian, dia menyuruh Hyun Seung memanggil bosnya untuk berjumpe.
"Hyung! Ada org nak jumpe hyung" - Hyun Seung
"Nugu?" - Jung Suk
"Dia dah kat depan" - Hyun Seung
Jung Suk berjalan ke arah Bo Young. Ketika itu, hanya Bo Young seorang pelanggan di dlam cafe kerana dia dtg terlalu awal.
"Annyeohaseyeo" - Jung Suk
Bo Young bangun dan menubdukkan kepalanya tanda hormat dan menjawab, ' Annyeohaseyeo'. Mereka berdua pun duduk berdepan.
" Joesong haeyo" - Bo Young
"Gwaehaenchan-a" - Jung Suk
"My name Bo Young. Kawan IU" - Bo Young
Dia menghulur tangannya untuk beralam. Jung Suk nenyambut salamnya.
"Jung Suk. Ada apa nak berjumpa ni?" - Jung Suk
"Urmmm.. Nak ckp pasal IU" - Bo Young
"Ohh" - Jung Suk
"Nak mintak lah jaga2kn dia. Jangan sakitkn hati dia" - Bo Young
"Nae. Saya faham" - Jung Suk
Jung Suk mengangguk anggukkn kepalanya tanda faham. Perbualan mereka semakin rancak.• • • • • • •
Pada malam hari itu, Bo Young mendail IU. Tetapi x diangkatnya. Dia berniat untuk mengajak IU keluar jaln2, tetapi niatnya terbatal. Dia mencapai jaketnya dan dompet lalu turun ke bawah.
Dia meminta izin mamanya untuk keluar pergi ke kedai runcit. Dlam perjalanan ke kedai. Dia ternampk kelibat IU. Dia memanggil IU dri jauh, tetapi IU x menghirauknnya. Dia pun berlari ke arah IU.
"IU!!" - Bo Young
Dia memegang bahu IU. Tetapi di tepisnya.
"Wae?" - Bo Young
"Dont talk to me. EVER!" - IU
IU berjalan melepasi Bo Young. Tetapi ditahannya lagi.
"Wae??" - Bo Young
"Sampai hatikan! U kawan I. Sampai hati U khiyanati I. U jumpe org yg I sayang" - IU
"Kejap. Ape ni IU?" - Bo Young
"Jangan buat x tau laa..U jumpe dia senyap2. Nk rampas dia dri I" - IU
"IU, biar aq terangkan" - Bo Young.
"Dah lah!" - IU
Belum sempat Bo Young berkata apa2, IU dah beredar dri situ. Mata Bo Young mula berair.
"Apa aq dh buat?" - Bo Young
Air matanya mengalir di pipinya. Seleranya untuk minum coffee kegemarannya hilang. Dia berpatah balik untuk pulang ke rumah. Dia termenung jauh. Dia cube menahan dri menangis. Tiba2 dia ditegur, "Yow!"
Dia memandang ke hadapan, Jackson berdiri betul2 dihadapannya. Dahi Jackson berkerut apabila melihat riak wajah Bo Young. Dia memegang dahi Bo Young.
"Yaa!!Gwaehaenchan-a??" - Jackson
Jackson bertanya kepada Bo Young apabila dia rasa dahinya agak panas. Bo Young x dpt menahan sebaknya lalu menangis dihadapan Jackson.
"Yaa!! Mwo?? Hajima!" - Jackson
"Aq nk tolong dia... Tapi.. Tapi" - Bo Young
"Nak tolong sape?" - Jackson
Suara Bo Young tersangkut sangkut kerana tangisnya. Jackson mengesat air matanya dipipi. Kemudian dia dtg rapat ke arah Bo Young lalu tangannya memeluk lembut badan Bo young yg kecil tu. Bo Young menyandarkan kepalanya di dada Jackson.
"Gwaehaenchan-a" - Jackson
Jackson menggosok gosok belakang Bo Young yg menangis teresak esak. Bo Young memeluk badan Jackson dan menggenggam baju Jackson.
YOU ARE READING
Caffeinated LOVE
RomanceCaffeinnated LOVE mengisahkan seorang remaja perempuan yg berbadan bersaiz kecil yg gemar akan coffee, terutama coffee latte. Coffee yg menemukannya kepada suka dan duka. Ia diberi nma Park Bo Young. Gayanya yg agak ganas tak padan dengan badannya y...