Chapter 18

5 4 0
                                    

           Pada paginya, Bo Young mendapat satu mesej masuk. Dia cuba membuka matanya yg melekat kerana lewat tidur semalam. Dia membaca merangkak kerana penglihatannya kabur lalu dia menggosok matanya untuk menjelaskan lagi penglihatan.
            Mesej tersebut dripada IU yg mengajaknya menonton wayang. Dia pun dengan malas membalas mesej 'Okay'.
            Dia bangun dri berbaring dan mengeliat. Bibirnya mengukir senyuman. Dan bergegas dia masuk ke bilik air untuk membersihkan diri.
             Selesai dia membersihkan diri dan berpakaian cantik, dia mengeringkan rambutnya seperti biasa. Kemudian di sikat rapi rambutnya. Dia berdiri dan melihat pakaian nya di cermin lalu dia bertanya, "Mr. J, cantik x?"
              "Of course la cantik kn" - Bo Young
           Dia menjulurkan lidah ke arah Mr.J. Dia mencapai beg dompetnya dan jaketnya lalu keluar dri bilik. Pintu biliknya tertutup. Beberapa saat kemudian, pintu biliknya terbuka kembali. Dia masuk kembali ke bilik dan mencapai Mr.J dan menggantungnya di jam yg dipakainya.
               Turun sahaja di bawah, IU sedang menunggunya. Mereka pun berjalan berdua keluar. Sepanjang perjalanan, Bo Young menceritakan tentang Gi Kwang yg dia kenal 2 hari lepas. IU setia mendengar cerita Bo Young.
              Sampai di panggung wayang, IU menyuruhnya memilih cerita yg dia ingin tonton dan Bo Young memilih cerita hantu. Bibir IU mengukir senyuman apabila Bo Young memilih cerita seram.
              Mereka pun membeli tiket dan popcorn. Mereka duduk di kawasan menunggu sementara menunggu masa utk mereka masuk. Tiba masanya utk masuk, tiba2 talifon pintar IU berbunyi. IU menyuruh Bo Young utk masuk dahulu manakala dia mengangkat panggilan tersebut. Bo Young pun masuk ke dalam seseorang dengan perasaan yg gembira.
              Bo Young duduk di tempat yg dipilihnya tadi. IU masih belum masuk. Wayangnya telah bermula. Tumpuan Bo Young hanya pada wayang sambil tangannya memasukkn popcorn kedalm mulut. Dia perasan sebelahnya dah ada yg duduk. Dia pun menghulurkan air kepadanya.
           "Kenapa lambat sangat?" - Bo Young
          Bo Young memberi tumpuan sepenuhnya pada wayang. Soalannya tidak dijawab. Ketika hantu keluar, ramai penonton menjerit kerana terkejut. Tetapi dia langsung x terkejut malah dia mentertawakannya.

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now