Jackson menghulurkan tin minuman kegemaran Bo Young. Bo Young x membukanya. Dia hanya menggenggam tin minuman tersebut. Tiba2 dia terasa dahinya disentuh. Dia memandang ke sebelah, tangan Jackson yg memegang dahinya.
"Gwaehaenchan-a?" - Jackson
Dia hairan dengan raut wajah Jackson. Risau? Suka? Dia mengalihkan tangan Jackson dri memegang dahinya. Kemudian dia mengangguk.
"Kaja!" - Jackson
Jackson menarik tangan Bo Young ke arah permainan yg sama mereka main sebelumnya. Jackson naik ke atas permainan meninggalkan Bo young dibawah.
"Ppalli!" - Jackson
Dengan malas Bo Young menolak permainan tersebut untuk berpusing. Dia turut berjalan mengelilingi permainan tersebut. Permainan tersebut berpusing dengan perlahan.
Bo Young hanya termenung. Jackson pula hanya memandang Bo Young sedari tadi. Langkah Bo Young terberhenti. Begitu juga permainan tersebut. Kedudukan Jackson betul2 sebaris dengan Bo Young berdiri.
Badan Bo Young berpusing menghadap Jackson.
"Jackson!" - Bo Young
"Hurmm? Wae?" - Jackson
"Apa kau rasa kalau kwan baik kau sendiri, suka dengan org yg kau suka?" - Bo Young
"Urmm..." - Jackson
Jackson memandang tajam ke arah mata Bo Young yg halfmoon. Bo Young hanya mengelip ngelipkan matanya menunggu jawapan Jackson.
"Sakit hati" - Jackson
Tiba2 Bo Young terduduk di atas pasir. Jackson yg tdi berdiri turut duduk di atas permainan.
"Aq dh sakitkan hati dia. Mcm mne ni? Jenis kawan apa aq ni? Aq x ada niat pun nk sakitkn hati dia. Ini semua salah faham" - Bo Young
"Dalam satu perhubungan, mesti ada cabaran. Walaupun bukan kawan baik kau sendiri" - Jackson
Bo Young memandang Jackson dengan perasaan yg kosong.
"Kau bincang dengan dia baik2. Terangkan dri mula hingga akhir" - Jackson
"Dia nak jumpa aq pon x nak. Mcm mne nk ckp baik2?" - Bo Young
"Kene usaha lah" - Jackson
"Auch!!" - Bo Young
Bo Young mengaduh kesakitan apabila kepalanya diketuk dengan Jackson.
Bo Young melihat muka Jackson lama.
"Wae?" - Jackson
"Ah.. Ani. Obsoe" - Bo Young
Tenungan Bo Young termati. Dia terus memandang ke arah lain. Bo Young berdiri dan menolak permainan tersebut dengan kuat hinggakan Jackson jatuh.
Pecah gelak Bo Young. Jackson yg nmpk perubahannya turut senyum. Setelah beberapa jam mereka berdua bermain di situ,mereka berdua pun pulang ke rumah.
YOU ARE READING
Caffeinated LOVE
RomanceCaffeinnated LOVE mengisahkan seorang remaja perempuan yg berbadan bersaiz kecil yg gemar akan coffee, terutama coffee latte. Coffee yg menemukannya kepada suka dan duka. Ia diberi nma Park Bo Young. Gayanya yg agak ganas tak padan dengan badannya y...