Chapter 4

13 3 0
                                    

IU memegang satu keychain kayu yang dijual di satu kedai. Dia membelek-belek keychain tersebut dengan penuh minat. Dia pun memandang ke belakang untuk bercakap dengan Bo Young tentang keychain tersebut.
"Bo Young...." - kata2 IU terberhenti kerana dia x nmpk kelibat Bo Young dibelakangnya.
Dia meletakkan keychain tersebut dan berjalan sambil menoleh-noleh kiri dan kanan utk mencari Bo Young. Dia mula risau sekiranya Bo Young hilang. Dia mengambil talifon pintarnya dri kocek seluarnya dan mendail nombo Bo Young. Apabila diangkat, dia x sempat berkata apa2, taliannya terputus.
"Kenapa tiba-tiba mati ni?" - IU
IU mendail berkali-kali tetapi x diangkat.
"Ish!! Kenapalah aq bole lupe nk charge fon semalam? Haiihh..." - Bo Young
Bo Young tertarik kepada satu kedai yg menjual barang2 kraftangan. Kemudian dia mendekati kedai tersebut tanpa menghiraukan IU. Dia membelek-belek satu ukiran pada kraftangan tersebut. Tiba2 barang yg dipegangnya terjatuh. Dia pun cangkung dan mengambil barang tersebut.
IU yg lalu di kawasan tersebut x nmpk Bo Young yg berada disitu dan terus berjalan mencari Bo Young. Kemudian Bo Young meletakkan semula barang tersebut ke tempat asal. Sedang dia memerhati barangan yg disusun di situ, dia ternampak satu kayu ukiran berbentuk beruang kecil lalu dia mencapainya.
Tetapi tangannya berlanggar dengan tangan org lain. Apabila dia menoleh ke atas...
"U lagi?" - Bo Young & Jackson
"Mcm x de tempat lain nk dipeginya" - Bo Young membebel
"What did U say?" - jackson
"Obsoe" - Bo Young
Jackson memandang Bo Young geram. Tetapi Bo Young tidak langsung memandang ke arahnya.
"Haiyaa.... Jgn berebutlah. Bende ni ada dua sahaja", sampuk tuan kedai tersebut.
"U dua org cukup comel. U satu n adik ni satu" - aunty
"Eomeoni, saya nak dua2" - Bo Young
"Eomeoni, saya nak satu" - Jackson
"Haiyaa... Tinggal dua ni saja" - aunty
"Saya nak dua2 ni. Saya bayar lebih" - Bo Young
Bo Young memegang kedua dua kayu ukiran tu.
"Andwae!!" - Jackson
Jackson merampas satu kayu ukiran di tangan Bo Young. Mereka saling berpandangan
Akhirnya....
Bo Young memandang kayu ukiran tersebut di atas tapak tangannya dengan bibir yg dimuncungkan kerana tidak berpuas hati. Dia hanya dpt satu sahaja. Kemudian dia memandang jackson dengan pandangan maut.
Jackson menjulur lidah kepada Bo Young sambil menunjuk nunjuk kayu ukiran tersebut. Jackson pun berjalan ke arah tempat rakan2nya semula.
"Bo Young!!" - IU
Bo Young mencari suara IU dan..
"IU?" - Bo Young
Bo Young memandang IU pelik kerana dia bersama sama rakan2 jackson. IU berlari anak ke arah Bo Young.
"Wae? Penat IU cri tau" - IU
Suara IU sedikit bergetar dan matanya berkaca.
"Mianhae... Talifonnya habis battery" - Bo Young
"Hajima..dont do like that again. U make me worried" - IU
"Na nomu nomu nomu miannhae" - Bo Young
IU mengangguk. Mereka pun berjalan pulang.

• • • • • •

Masuk sahaja di biliknya, Bo Young mencampakkan handbagnya dan dirinya ke atas katil. Dia melihat ukuran kayu yg dibelinya tadi digenggamannya dan termenung memikirkn sesuatu. Lama dia berkedudukan begitu. Kemudian dia bngun dan meletakkan ukiran tersebut di atas meja soleknya.
Dia pun pergi masuk ke dlm bilik air dan membersihkan diri. Selesai membersihkan diri, dia duduk di kerusi hadapan meja soleknya sambil mengeringkan rambutnya yg basah menggunakan hair dryer. Kemudian di sikat rapi rambut panjang paras bahu itu.
Sedang dia menyikat rambut, perbuatannya terberhenti apabila dia terpandang kepada ukiran kayu tersebut. Lama dia berfikir. Dia membelek belek ukiran tersebut dan dia tersenyum. Lalu berkata..." Aq panggil kau mr.J"
Tiba2 dia tersentak..."Kenapa aq senyum?" - Bo Young
Dia melihat wajahnya sendiri dlm cermin dan tangannya menampar pipi nya perlahan."Bo Young, sedar lah". Dia pun menggeleng gelengkan kepalanya dan bangun lalu menyangkutkan tuala yg digunakan tadi. Kemudian dia baring di atas katilnya. Dia melelapkan mata untuk berehat.

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now