Bo young membuka matanya perlahan lahan apabila alarm nya berbunyi. Tangan nya meraba raba di atas meja untuk mematikan alarm tersebut. Kemudian dia mengeliat dan kedua dua tangannya diletakkan di bawah kepala. Dia meneliti tingkapnya yg tertutup dengan langsir agak bercahaya kerana cahaya matahari.
Dia bangun dan membuka langsirnya. Matanya dikecilkan apabila sakit apabila terkena cahaya matahari. Dia merenggangkan badan2nya dan dia mencapai talifon pintarnya. Dia memeriksa talifonnya, tetapi tiada sebarang mesej. Dia mencampakkan balik talifon puntarnya ke atas tilam.
Dengan malas dia mencapai tuala dan menuju ke bilik air. Dia membersihkan dirinya. Sesekali dia menguap kerana masih merasa ngantuk. Selesai dia membersihkan diri, dia mengeringkan rambutnya menggunakan hairdryer.
Matanya tertumpu pada ukiran kayu berbentuk beruang tersebut dan berkata, "Mr.J, harini nk buat apa?" dia melihat wajahnya yg monyok pada cermin. Kemudian dia senyum dan monyok kembali. Dia meletakkan hairdryer dan mencapai sikat di dalm laci meja soleknya.
Dia menyikat dengan lembut rambutnya agar tidak rosak. Kemudian dia berkata lagi," Nak pergi minum coffee x? Latte coffee..." dengan wajah ceria apabila menyebut pasal coffee yg digemari. Tetapi senyumnya terberhenti apabila teringat akan pelayan baru di kedai tersebut.
"Ish.. Spoil laa. Nape lah dia ada kat ctu? X aman tau" - Bo Young
Dia meletakkan sikatnya dengan ganas di atas meja soleknya. Dia menongkat dagu di meja soleknya dan melihat ke arah ukiran tersebut yg hampir dengan wajahnya hinggakan matanya menjadi juling. Dia memusing musingkan ukiran tersebut dan dia tersenyum.
Dia tersentak dan matanya terkebil kebil. Kemudian dia menggelengkan kepala untuk sedarkan dirinya dri lamunan. Dia bangun dan keluar dri biliknya untuk bersarapan. Dia turun ke bawah sambil matanya melihat sekiranya ada mama dan papa nya di bawah. Tetapi tiada sorang pun kelihatan dibawah.
Dia menuju ke arah meja makn dan dibukanya tudung saji. Terdapat mee goreng terhidang dibawahnya. Dia mencapai pinggan dan garfu. Kemudian dia mencedok mee tersebut sedikit demi sedikit. Dia menikmati mee tersebut sambil matanya melihat sekeliling. Masih tiada org lagi. Terdetik di hatinya, "Tinggal aq sorang aje ke dlm rumah ni?"
Selesai dia menghabiskan mee yg telah dicedoknya ke dlm pinggan dia bangun dan berjalan ke biliknya semula. Sampai di dlm bilik, dia mencapai talifon pintarnya dan mendail IU.
"IU, jom lepak" - Bo Young
"Sorry, harini aq busy" - IU
"Hurmm... X pe lah." - Bo Young
"Lainkali tau" - IU
"Okay" - Bo Young
Dia meletak ganggang talifonnya dan dia berbaring di atas katil sambil memerhati syiling rumahnya. Badannya di pusingkn ke arah kanan kemudian ke kiri pula. Kemudian dipusing kearah kanan semula. Kemudian dia..."Aarrrhhh!!!!".
Dia bangun dan mencapai jaket, talifon pintar dan dompetnya lalu memasukkan ke dalam poket seluar dan dia keluar dri bilik. Dia keluar dri rumah dan berkata, "Nak pergi arah mana?". Jarinya menunjuk ke arah kanan kemudian ke kiri. Kemudian ke kanan lagi. Akhirnya dia ke kiri dan berjalan perlahan lahan sambil menghirup udara segar.
Sedang dia berjalan, dia ternampk kelibat Hyun Seung. Kemudian dia membelakangkan Hyun Seung dan berlalu dri ctu. Dia terdengar nme nya di seru, tetapi dia buat x endah akan panggilan tersebut. Dia terus berjalan laju sambil tunduk ke bawah kerana dikhuatiri dia berjumpe dengan Hyun Seung.
Tiba2....
YOU ARE READING
Caffeinated LOVE
RomanceCaffeinnated LOVE mengisahkan seorang remaja perempuan yg berbadan bersaiz kecil yg gemar akan coffee, terutama coffee latte. Coffee yg menemukannya kepada suka dan duka. Ia diberi nma Park Bo Young. Gayanya yg agak ganas tak padan dengan badannya y...