Pagi lagi, Bo Young keluar rumah. Dia sudah berjanji dengan Ki Kwang untuk berjalan jalan selepas dia habis bekerja. Dalam perjalanan ke kedai roti, ada suara menyeru namanya. Dia pun memandang ke kiri dan kanan utk mencari gerangan yg memanggilnya.
Dia menoleh sahaja dibelakang, besar matanya apabila melihat Hyun Seung dibelakangnya.
"Can we talk?" - Hyun Seung
Bo Young terpaku. Dia melihat wajah Hyun Seung dengan banyak peraoalan. Timbul simpati apabila dia melihat raut wajah Hyun Seung. Kemudian, dia mengangguk.
Mereka berdua pergi ke cafe. Sementara menunggu air yang mereka pesan tiba, Bo Young menghantar satu pesanan kepada Gi Kwang dengan mengatakan dia lambat dtg ke kedainya.
"Bo Young ssi" - Hyun Seung
"Cakap lah apa yg awak nak cakp" - Bo Young
"Saya...." - Hyun Seung
Hyun Seung bermain main dengan jarinya kerana takut sekiranya dia tersalah ckp. Bo Young menunggu Hyun Seung untuk berckp. Bo Young memberi isyarat kepada Hyun Seung untuk sambung perbicaraannya. Kemudian, Hyun Seung berdehem untuk membetulkan kerongkong nya yg berase perit.
"Saya nak minta maaf atas segala yg pernah saya lakukan kepada awak" - Hyun Seung
Bo Young mengangguk perlahan tanpa melihat ke arah ank mata Hyun Seung.
"Saya x de niat nak cedera kan awak. Saya cume nak kita jadi kawan" - Hyun Seung
"Boleh kita jadi kawan, tapi cara awak agak... Buat saya rimas. Faham x?" - Bo Young
Hyun Seung mengangguk dengan raut wajah yg muram apabila mendengar perbicaraan Bo Young. Air yg dipesan sudah pun tiba. Mereka berdiam untuk seketika. Bo Young menghirup sedikit coffee latte nya dengan perlahan.
"Bo Young ssi" - Hyun Seung
Bo Young melihat wajah Hyun Seung.
"Boleh kita jadi kawan?" - Hyun Seung
Bo Young mengangguk tanda setuju dengan senyum nipis. Wajah Hyun Seung berubah menjadi ceria.
"Terima kasih" - Hyun Seung
"Kenapa nak berterima kasih?" - Bo Young
"Sebab terima saya sebagai kawan" - Bo Young
Bo Young mengangguk. Kemudian, dia lihat jam yg menunjukkan pukul 11 pagi. Dia terlewat 30minit dri mase yg dijanjikan dengan Gi Kwang.
"Mianhae Hyun Seung. Saya ada temu janji dengan seseorang. Saya minta diri dulu ya?" - Bo Young
Hyun Seung mengangguk dengan memberi senyuman. Bo Young mencapai airnya dan bergegas ke pintu cafe.
"Thanks for my drink" - Bo Young
Bo Young terus berjalan ke arah kedai roti. Hyun Seung hanya melihat Bo Young dri jauh. Kemudian, dia mengeluh panjang.
"Nasib kau la Hyun Seung" - Hyun Seung
Dia bercakap pada diri sendiri dan dia meletakkan kepalanya di atas meja.
YOU ARE READING
Caffeinated LOVE
RomansaCaffeinnated LOVE mengisahkan seorang remaja perempuan yg berbadan bersaiz kecil yg gemar akan coffee, terutama coffee latte. Coffee yg menemukannya kepada suka dan duka. Ia diberi nma Park Bo Young. Gayanya yg agak ganas tak padan dengan badannya y...