Chapter 16

7 4 0
                                    

           Waktu malam dlm lingkungan pukul 9, dia meminta izin mama dan papanya untuk keluar pergi ke kedai runcit untuk membeli air coffee kegemarannya.
            Dia berjalan perlahan lahan sambil menghirup udara segar. Hampir sahaja di kedai runcit, matanya terbeliak besar dan cepat2 dia berpaling ke belakang. Namanya diseru lagi. Dia tidak mengendahkan panggilan tersebut dan berjalan balik. Tiba2, dia ternampak Jackson yg berjalan menuju ke arahnya.
            "Oppa!!" - Bo Young
          Jackson memandang hairan ke arah Bo Young yg memanggil ke arahnya dengan panggilan 'Oppa' sambil melambai lambai tngan ke arahnya. Dia memandang kiri dan kanannya sekiranya ada sesiapa yg dipanggil. Tetapi tiada sorang pun disekelilingnya. Bo Young berjalan laju kearah Jackson dan memaut tangannya lalu ditarik hinggakan badannya berpusing ke arah pulang ke rumah..   
             "Wae-yo?" - Jackson
             "Shuuut!!! Org belakang tuu nmpk aq" - Bo Young
            Jackson memandang ke belakang dan kelihatan seorang lelaki memegang beg plastik sedang memandang mereka berdua. Belum sempat dia mengenal pasti siapa lelaki tersebut, muka nya telah ditarik menghadap ke hadapan semula.
             "Jangan pandang dia" - Bo Young
    
• • • • •
 
           Jackson menghulurkan air tin perisa latte kepada Bo Young yg duduk di kerusi taman permainan.
            "Gomabseubnida" - Bo Young
          Bibir Bo Young mengukir senyuman apabila melihat air kegemarannya.
            "Akhirnya, dpt jugak aq minum kau" - Bo Young
            "Kau kenapa suka sangat?" - Jackson
            "Sebab ni" - Bo Young
          Bo Young menunjukkan tin minuman yg diberi Jackson tadi dengan senyuman yg x lekang dibibirnya. Jackson yg melihatnya berdehem.
            "Kau suka latte?" - Jackson
            "Urm.. My favourite" - Bo Young
          Jackson mengangguk tanda faham lalu bibirnya mengukir senyuman.
            "Again... Gomabseubnida... Mainhae" - Bo Young
           Jackson memandangnya pelik.
            "Tadi aq tarik kau tiba2" - Bo Young
          Jackson mengangguk tanda setuju.
            "Na nomu nomu nomu joesonghaeyo" - Bo Young
             "Urmm.." - Jackson
         Mereka diam seketika. Tiba2 Bo Young ternampak jari Jackson berbalut.
            "Jackson!" - Bo Young
            "Urm?" - Jackson
            "Kenapa jari tu?" - Bo Young
          Jackson menyorokkan tangannya kebelakang dan berkata, "Ani.. Amugeoso".
Bo Young yg x berpuas hati dengan jawapan Jackson, dia cube menarik tangan Jackson. Badan Jackson semakin menjauh tetapi Bo Young bangun menghampirinya untuk mencapai tangan Jackson.
           Keadaan mereka tiba2 terdiam apabila mata mereka bersatu. Bo Young duduk kembali ditempatnya. Jackson berdehem.
           Keadaan mereka diam kembali. Jari Bo Young bermain main dengan  pembuka minuman tersebut.
             "Siapa mamat tdi tu?" - Jackson
         Bo Young yg terkejut dengan soalan Jackson yg tiba2 ditanya, dia memandang wajah Jackson dan memikir bagaimana nak dijawabnya. Jackson yg memandangnya kembali dengan muka yg x beriak, dia mengangkat keningnya dengan persoalan kenapa.
               "Urmm.... He just someone I know" - Bo Young
               "Tpi kenapa sampai larikan diri?" - Jackson
              "Urmmm...." - Bo young
              "Kau ada buat salah kat dia?" - Jackson
              Serta merta Jackson menjauhkan kedudukan nya duduk di sebelah Bo Young. Laju tangan Bo Young melambai lambai tanda tidak.
             "Atau kau berhutang dengan dia?" - Jackson
           Jackson sekali lagi menjauhkan dirinya. Penat tangan Bo Young melambai kearahnya tanda tidak. Akhirnya...
              "Ani-yo!!!" - Bo Young
            Bo Young mencekak pinggang dengan menghadap Jackson. Jackson terkejut akan jeritan Bo Young seketika tadi lalu dia mendiamkan diri. Kemudian Bo Young menggaru kepala nya yg x gatal hingga serabut rambutnya. Jackson melihatnya pelik dan dibiarkannya.

Caffeinated LOVEWhere stories live. Discover now