Pov Katie
Micheal gaat helemaal los, maar ik zie dat Calum het er ook heel moeilijk mee heeft. Ik loop naar hem toe en trek hem tegen me aan. 'Ze hebben het gewoon verzwegen voor meer dan veertien jaar! Veertien jaar Katie!' snikt hij in mijn schouder. Ik ga met mijn haar door zijn haar. Wow, dat is zacht! Nee Katie, niet aan denken nu! 'We gaan samen je zusje zoeken Cal.' fluister ik. Hij snikt. 'Nee, dat is hopeloos. Zo lang ik geen naam weet, kan ik haar ook niet vinden.' Oké, daar kan ik niets tegen in brengen. 'Het komt wel goed. Dat beloof ik je!' Hij lijkt een beetje te kalmeren. 'Laten we dan nu de instrumenten gaan kopen.' zeg ik. Snel pak ik de gitaar over van Luke. 'Ik dacht dat jij bas speelt?' vraagt Ashton. Ik knik en zeg: 'Ja, maar ik speel ook gitaar.' Hij knikt en loopt dan met Chelsey richting de drumstellen. Nikki en Becky hebben ondertussen ook beide een gitaar gevonden. Nikki een elektrische en Becky een akoestische. 'Meiden, jullie moeten wel allebei een elektrische én een akoestische gitaar hebben!' zegt Luke. 'En Katie, jij moet ook nog een bas hebben.' Een beetje verbaasd kijk ik hem aan. 'Maar dat wordt toch veel te duur!' ga ik tegen hem in. Zonder op Luke's antwoord te wachten tilt Calum me op en draagt me naar de bassen. Hij zet me neer op een stoel en zegt: 'Blijf zitten, ik ga een bas voor je uitzoeken.' Ik knik ga lekker zitten. Na een paar minuten komt Calum aanlopen met een roze bas. Ik schiet in de lach. 'C-C-Calum, denk je echt d-dat ik een r-r-roze b-bas wil?!' vraag-roep ik lachend. Hij grijnst en zegt: 'Ik kon het toch proberen?' Hij loopt weer weg. Dit keer duurt het heel lang voordat hij terug is, maar als hij terug is, heeft hij een andere bas bij zich. 'Calum, doe normaal!' is mijn eerste reactie. De bas is helemaal zwart, met een rood en wit kruis erover heen. Eigenlijk is het een hele mooie bas, maar Calum heeft dezelfde. 'Kom op, dat is leuk! Dan matchen we!' begint Calum. Ik hoor aan zijn stem dat hij deze niet op gaat geven, dus stem ik maar in. Ik pak de bas van hem aan en neem hem mee naar de kassa. Er liggen al twee akoestische en drie elektrische gitaren. Ik leg mijn bas erbij en ga dan op zoek naar Chelsey. Ze staat samen met Asthon bij een geweldig drumstel. 'Die moet je echt doen Chels!' roep ik enthousiast. Ze kijkt me boos aan en schudt haar hoofd. 'Hij heeft me al een cajón aangepraat. Ik ga niet ook nog een heel duur drumstel aannemen!' Ik lach en zeg: 'Denk je nou echt dat we hier weggaan voor jij dat drumstel hebt?' Ze zucht en mompelt: 'Oké dan.' Asthon springt enthousiast in het rond en rent naar de kassa. 'Ze moeten echt even normaal gaan doen.' verzucht Chelsey.Ik grijns en trek haar mee naar de kassa. De jongens hebben alles al afgerekend en hebben er ook een paar versterkers voor de gitaren bij gekocht. 'We kunnen de gitaren al meenemen. De versterkers, het drumstel en de càjon komen ze vanmiddag brengen.' zegt Asthon met een grote grijns. Ik pak een van de gitaren en doe hem op mijn rug. Ik loop naar buiten en hoor dat de rest me achterna komt. Na een kwartiertje zijn we in onze kamer in het hotel. Ik pak mijn gitaar uit en wil spelen, maar bedenk me dan dat de versterker er nog niet is. 'Hoe laat komt de bezorger?' vraag ik nieuwsgierig. 'Over een uurtje.' roept Luke. 'Gaan jullie mee naar onze kamer?' vraagt Asthon. De meiden knikken en lopen al weg, maar ik laat me op mijn bed vallen en kreun: 'Ik ga slapen.' Ik hoor de jongens wat fluisteren en dan voel ik twee sterke armen om mijn middel. Calum gooit me over zijn schouder en rent naar hun kamer. Ik trommel met mijn vuisten boos op zijn borst en schreeuw: 'Laat me los sukkel!' Als Calum me weer neer heeft gezet kijkt hij me met puppyoogjes en een pruillipje aan. 'Hoe noemde je me nou net?' vraagt hij zielig. Stiekem voel ik me door die oogjes een beetje schuldig, maar ik laat het niet merken. 'Ik zei sukkel, sukkel.' Hij gooit me op het bed en begint me te kietelen. Daar kan ik echt niet tegen en ik begin hard te lachen. 'C-Calum. Niet doen! Alsjeblieft!' piep ik tussen het lachen door. 'Dus wat ben ik?' vraagt hij met een grijns. 'Geweldig!' Hij knikt plechtig. 'Je leert snel.' Ik steek kinderachtig mijn tong naar hem uit en ga rechtop zitten. Er wordt op de deur geklopt en Micheal trekt de deur snel open. De bezorger van de muziekwinkel staat er. 'Volg mij maar naar de kamer!' roept Becky enthousiast. Wow, die heeft energie te veel. Ik loop op een afstandje achter de rest aan en kom dus ook als laatste de kamer in. Iedereen is enthousiast bezig met de dozen uitpakken. Ik pak mijn versterker en sluit mijn bas snel aan. Ik speel een paar deuntjes en na een tijdje speelt Becky, die haar gitaar ook heeft aangesloten, mee. We hebben nog nooit echt op goede instrumenten gespeeld alleen maar op die oude afdankertjes van school. Ik moet eerlijk zeggen dat het zo wel echt goed klinkt. Nikki speelt ook mee terwijl de jongens het drumstel klaar zetten. Chelsey vindt het te lang duren en trommelt mee op haar cajón. 'Laten we 'hey soul sister' doen.' stel ik na een tijdje voor. Chelsey gaat snel achter haar drumstel zitten dat nu wel klaar staar en telt af. Ik glimlach en zet in.
Er klinkt applaus als het nummer afgelopen is. 'Jullie zijn echt heel goed!' zegt Luke. Ik begin een beetje te blozen en vraag: 'Wanneer is het volgende concert eigenlijk?' De jongens denken even na en dan zegt Ashton: 'Morgen.' Ik laat van schrik mijn bas bijna uit mijn handen vallen. 'WAT?' schreeuwen we. De jongens blijven grijnzen. 'Hup de kamer uit! We moeten oefenen!' roept Nikki terwijl ze de jongens wegduwt. Ze stribbelen een beetje tegen, maar als we ze woedend aan kijken rennen ze lachend weg.
JE LEEST
The Dream ft. 5sos
FanfictionKatie en haar drie vriendinnen leiden een normaal, nou een soort van normaal, leven. Alle vier wonen ze in een weeshuis met twee leiding, Janssen en Daisy. De meiden houden van Daisy, maar Janssen is meer een soort boze stiefmoeder voor ze. Ze moete...