Epiloog

34 4 0
                                    

Pov Katie

18 jaar later
'DANIEL DAVE ANDREW HOOD!' schreeuw ik naar boven. Hij kreunt en schreeuwt terug: 'MAM! IK KOM ERAAN! DOE EENS RUSTIG!' Ik zucht en loop de woonkamer in. Ik laat mezelf op de bank zakken en voel dan opeens twee handen over mijn ogen. Ik grijns en zucht: 'Cal, wat ben je aan het doen?' Ik weet dat hij nu een pruillipje trek, terwijl hij vraagt: 'Hoe wist je dat ik het was?' 'Het zou eventueel Daniel kunnen zijn, maar die zat boven en Ruby heeft niet zulke grote handen als jij.' zeg ik snel. Hij lacht en haalt zijn handen weg. Hij drukt snel een kus op mijn lippen, die onderbroken wordt door Daniel die zegt: 'Kom op, niet als ik in de kamer ben.' Ik lach zachtjes en zie hoe Calum met een trotse blik naar onze achttienjarige zoon kijkt. Hij is letterlijk het evenbeeld van Calum, nou ja, qua uiterlijk dan, hij is net wat koppiger dan Calum. Daarin lijkt hij een stuk meer op mij. Hij is ongelofelijk muzikaal net als Ruby.  'Maar waarom wilde u dat ik naar beneden kwam?' vraagt hij met die overbekende grijns. 'Ik wilde zeggen dat iedereen straks hier komt voor de barbecue en Ruby neemt haar vriendje mee. Zou je je een beetje willen gedragen alsjeblieft?' Hij schudt lachend zijn hoofd en vraagt: 'Heeft mijn kleine zusje al een vriendje?' Calum grijnst en zegt: 'Onze kleine meid wordt groot.' Daniel rolt met zijn ogen en loopt dan weer naar boven terwijl hij roept: 'Is goed mam!' Ik nestel me tegen Calum aan en zeg: 'Wat wordt hij toch groot.' Calum knikt lachend en gaat met zijn handen door mijn haar. Ik sluit even mijn ogen en krijg een flashback.
Zestien jaar eerder
Ik glimlach en kijk naar Daniel die op mijn schoot ligt te slapen. Zijn zwarte haar zit warrig op zijn hoofd en zijn handjes liggen in de mijne. Ik richt mijn aandacht op Luke die achter het stuur van de auto zit. 'Luke? Waar gaan we nou eigenlijk heen?' Hij grijnst en zegt: 'Ik ga het niet vertellen. Het komt goed. Nikki en ik passen op Daniel vanavond. Ik stap voorzichtig uit de auto en geef Daniel aan Nikki, die hem op haar schoot zet. Ik draai me om en zie een pad van waxinelichtjes. Ik kijk naar achter en zie dat Luke snel wegrijdt. Een enorme grijns verschijnt op mijn gezicht, terwijl ik het pad volg. Na een paar minuten zie ik Calum staan met een roos in zijn hand. Hij pakt mijn hand vast en gaat op één knie zitten. Ik sla mijn hand voor mijn mond en kijk hem verbaasd aan. Hij geeft me eerst de roos en wenkt dan naar iemand. Daniel komt aanwaggelen met een doosje in zijn hand. Calum zet hem op zijn knie en pakt het doosje dan uit zijn handen. 'Katherine Hemmings. Ik houd echt ongelofelijk veel van je en wil je nooit meer kwijt. Ik wil elke dag naast je opstaan. Ik wil je mijn vrouw kunnen noemen. Ik wil samen Daniel opvoeden. Ik wil dat je achternaam Hood wordt. Ik wil dat we een gezin vormen samen met Daniel. Ik wil jou. Wil je met me trouwen?' Ik glimlach en knik. Hij pakt de ring uit het doosje en doet hem om mijn vinger. Hij geeft Daniel aan mij en pakt zijn bas op. Ik kijk hem verbaasd aan, maar zie dan de rest van de jongens. Ashton telt af en dan beginnen de jongens te spelen.
Even when the sky is falling down
Even when the earth is crumbling 'round my feet

Even when we try to say goodbye
And you can cut the tension with a knife in here

'Cause I know what'll happen
If we get through this

And if the earth ends up crumbling down to its knees baby
We just gotta get out
We just gotta get out
And if the skyscrapers tumble down and crash around baby
We just gotta get out
We just gotta get out

'Cause I feel so damn lost
And it comes with a cost of being alone

Everything is falling down
We're suffering, helpless thoughts and
Out we sing, prayers go to the sky

And if the earth ends up crumbling down to its knees baby
We just gotta get out
We just gotta get out
Gotta get, gotta get, gotta get out
And if the skyscrapers tumble down and crash around baby
We just gotta get out
We just gotta get out

The Dream ft. 5sosWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu