Bonushoofdstuk

35 5 0
                                    

Pov Janssen
Ik zit hier, in mijn cel. Ik heb tien jaar celstraf gekregen, wat niet eens heel veel is als je bedenkt wat ik allemaal heb gedaan. Andrew, door hem zit ik hier. Hij moet hiervoor boeten. Gelukkig mag ik een keer per week bellen, dus ik loop naar de telefoon en bel het nummer.

*beep*
*beep*
'Hallo, met Andrew Hemmings, met wie spreek ik?'
'Hallo liefje.'
'Agatha.'
'Hi Andrew. Oke, we gaan nu niet moeilijk doen. Je gaat heel goed naar me luisteren en precies doen wat ik zeg oke?'
Het blijft stil aan de andere kant van de lijn.
'Je gaat Liz verlaten. Met een afscheidsbrief dat je een andere vrouw hebt gevonden.'
Ik hoor hem naar adem happen.
'Ja liefje, je hoort me goed. Je gaat je lieftallige vrouw verlaten en mij helpen ontsnappen.'
Hij zucht.
'Agatha, ik mis de oude jou. De leuke tijden die we hadden, toen jij nog onschuldig was.'
Ik lach.
'Andrew, die tijden zijn voorbij. Je hield niet van dat meisje, maar ik kan je leren van mij te houden. Dus get your lazy ass up en schrijf dat briefje.'
'Agatha, mis je die oude tijden echt niet?'
Hij zucht weer.
'Nee. Ik was toen veel te naïef.'
'Doei Agatha.'
*beep*
*beep*
Die sukkel heeft opgehangen. Loser.
Wanneer ik naar mijn cel terug loop denk ik aan de leuke tijd die ik met Andrew had.

Flashback
Het is de eerste dag van de middelbare school. Ik loop zenuwachtig de klas in en ga naast een jongen zitten. 'Hallo, ik ben Andrew.' Zegt de jongen. Ik glimlach. 'Agatha.'

drie weken later
Intussen zijn Andrew en ik goede vrienden geworden. Ik wil wel meer, want ik heb een crush op hem, maar hij wil niet meer volgens mij.
Met die gedachtes loop ik naar de volgende en laatste les, wiskunde. Ik ben zo ongeloofelijk slecht in wiskunde. Daarom helpt Andrew me altijd.
'Meneer, mag ik met Andrew naar de gang? Dan kan hij me daar helpen, want ik kan me niet goed concentreren in de klas.' Hij knikt en we lopen de klas uit.

'Agatha, voordat we beginnen wilde ik je nog iets vragen.'
Ik knik.
'Ga je gang, je kan me alles vragen.'
'Wil je mijn vriendin zijn?'
Wow, die vraag had ik niet verwacht.
'Ja. Ja heel graag Andrew.'

Een week later
'Hey Agaat.'
Ik loop naar Andrew toe.
'Hi schat.'
Hij geeft me een kusje op mijn neus en trekt me in een knuffel.
'Wil je morgen met me op een date?'
Een date? Onze eerste date!
Ehh, niet te enthousiast over komen, dan lijkt het alsof je geluk van hem afhangt. Maar ook niet bot overkomen, want dan lijkt het alsof je er helemaal geen zin in hebt.
'Leuk! Hoe laat haal je me op?'
'Ik sta om zes uur voor je huis.'
Ik geef hem nog een kus en loop dan naar mijn vriendinnen.
'IK HEB EEN DATE!'
'NO WAY!'
'YES WAY!'
'Meid, ik ben blij voor je.'

zes jaar later

Andrew en ik zijn allebei geslaagd! Vandaag krijgen we onze diploma's en dan gaan we daarna samen op een date.

'Andrew Hemmings.'
Ik geef hem een kus en hij krijgt zijn diploma.
'Agatha Janssen.'
Ik krijg een glimlach op mijn gezicht en neem ook mijn diploma in ontvangst.

'Kom schat, dan gaan we.'
Als we in zijn auto zitten blinddoekt hij me.
'Andrew, wat gaan we doen?'
'Vertrouw me babe.'
Bij het woord babe glimlach ik. Ik hou ervan als hij me zo noemt.

Ik hoor dat hij de auto start en ik voel vlinders in mijn buik. Na een tijdje staan we stil en voel ik Andrew's lippen tegen de mijne. 'Andrew, wat gaan we nou doen?' vraag ik op een zeurderig toontje. Ik hoor hem grinniken. Hij doet zijn deur open en stapt uit de auto. Een paar seconden later hoor ik mijn deur ook opengaan. 'Kom babe.' 'Andrew, wanneer mag die blinddoek nou af?' Hij zucht. 'Zo.' zegt hij kortaf. 'Wow, someone is in a bad mood today!'

We lopen een deur door en ik hoor geblaf. 'Andrew, waar zijn we?' Hij doet mijn blinddoek af en ik zie dat we in een asiel zijn. 'Wat doen we hier?' Hij kijkt me liefdevol aan. 'Ik ga meer werken, dus dan is het leuk als je gezelschap hebt voor als ik er niet ben.' Nee, hij gaat me toch geen huisdier geven? 'Je mag een puppy uitzoeken babe.'

Na een tijdje heb ik een super schattige husky gevonden. 'Hoe ga je haar noemen?' Ik kijk naar de husky. 'Coco, ik noem haar Coco.'

Hij koopt nog een bench en nog een paar spullen voor haar en daarna zet ik haar in de auto. 'Agatha, ik wil je nog iets vragen. We hebben nu al zes jaar een relatie en ik ben super gelukkig met jou. Je bent perfect en ik had niets anders kunnen wensen.''  Hij gaat op een knie zitten en pakt iets uit zijn broekzak. Gaat hij mij ten huwelijk vragen? Ik ben nog maar achttien! 'Wil je met mij samenwonen?' De vraag komt onverwacht en stiekem ben ik ook wel opgelucht. 'Ja, heel graag.' Hij staat op en kust me.

zes maanden later
Ik merk al een tijdje dat Andrew wat afstandelijk doet. Hij is weinig thuis en is heel kortaf tegen me. Vandaag ga ik met hem praten. Als hij om acht uur eindelijk thuis is, kijk ik hem boos aan. 'Andrew, ik wil met je praten.' zeg ik. 'Mooi, want ik wil ook met jou praten.' zegt hij terug. 'Begin jij maar, Andrew.' Hij zucht. Shit, hier komt duidelijk geen goed nieuws. 'Ik ga er niet omheen draaien. Ik heb een ander.' Ik schrik, dit had ik zeker niet zien aankomen. 'W-w-wat?' stotter ik. Hij kijkt me zonder emoties aan. 'Je krijgt een week om het huis uit te gaan, Coco blijft hier.'

Ik weet nog hoe ik wekenlang op straat geleefd heb, tot ik een baantje in het weeshuis vond. Toen heb ik aan mezelf beloofd wraak te nemen op Andrew en 'Liz', de vrouw die Andrew van me afgepakt heeft.

'Janssen, opstaan en meekomen. We hebben het telefoongesprek beluistert en bedreigingen worden niet toegestaan in deze gevangenis. Je zult overgeplaatst worden. De Hemmings zullen eindelijk geen last meer van je hebben, nooit meer.'

Hai Lieffies
Dit was dan echt het laatste hoofdstuk😪

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 16, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The Dream ft. 5sosWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu