H36 - Calum

34 5 0
                                    

Pov Calum
Ik ga naar de wc en zie een doosje op de wasbak liggen. Ik wil het weggooien, maar zie dan wat er op staat. 'Katie, wat is dit?' vraag ik veel kalmer dan ik eigenlijk ben. Ik ga naast Katie op het bed zitten en trek de deken naar beneden. Ze kijkt me bang aan. 'Hij was positief? vraag ik voorzichtig. Ze knikt en begint te huilen. Nu wordt ik wat bozer en zegt: 'Maar Katie wij hebben hét toch nog nooit gedaan! Ben je vreemd gegaan?' Ze schudt haar hoofd en geeft me een knuffel. 'Cal, denk je dat ik dat zou kunnen?' Langzaam beginnen de beelden terug te komen. 'Die ene nacht, het feest, wij--' Ze knikt en kijkt naar beneden. 'Maar Katie ik ben pas twintig! Ik ben beroemd, wij, ik. Dat kan niet! Ga je het laten weghalen?' Ze kijkt me verbaasd aan en roep verontwaardigd: 'Nee! Natuurlijk niet! Maar als je het niet wil, ga ik wel weg.' Het laatste zegt ze met tranen in mijn ogen, terwijl ze naar de deur rent. Ik ren meteen achter haar aan en pak haar bij haar middel voordat ze de deurknop kan pakken. Ze probeert zich los te rukken en roept: 'Nee! Laat me los!' Ik trek haar nog dichter tegen me aan en zeg: 'Zullen we even rustig praten?' Ze knikt en laat zich door me op tillen en in bed leggen. Ik trek haar tegen me aan en zeg: 'Natuurlijk wil ik niet dat je het kindje weg gaat doen, ik ben gewoon heel erg geschrokken. Het wordt wel lastig, maar het lijkt me geweldig om samen ons kindje op te voeden.' Ze krijgt tranen in haar ogen en vraagt: 'Weet je het zeker?' Ik knik en wrijf over haar buik. Ze begint opeens keihard te lachen. Ik kijk haar verbaasd aan, waardoor ze helemaal rood word en mompelt: 'Hormonen.' Ik grijns en zeg dan wat serieuzer: 'Maar je kan altijd bij me komen voor alles, echt alles!' Ze knikt en nestelt zich nog wat dichter tegen me aan. 'Hoe kwam je erachter?' vraag ik nieuwsgierig. 'Ik was met Liz aan het bellen en vertelde dat ik al een tijdje ziek was. Ze vroeg of we hét al hadden gedaan hadden en ik wilde er weer vol tegenin gaan, maar toen kwamen de herinnering terug. Ik was eerst echt heel bang en heb daarna de zwangerschapstest gedaan die Liz toen ze hier was stiekem voor me gekocht had.' Ik knik. 'Was je daarom een beetje afstandelijk bij monopoly.' Ze knikt en vraagt dan: 'Zullen we nu even Liz bellen dan?' Ik knik en geef haar telefoon aan. Ze belt Liz en zet hem dan op luidspreker. 'Hallo, met Liz Hemmings.' 'Hey mam, ik ben hier met Calum. Je staat op luidspreker.' Ik hoor haar naar adem happen. 'Dat je me met Calum belt, betekent dat --.' Katie knikt, maar beseft dan dat Liz dat niet kan zien. 'Ja, ik ben zwanger. Calum en ik hebben besloten het te houden. We willen het samen opvoeden.' hoor ik Katie zeggen. Liz slaakt een enthousiast kreetje en zegt: 'Ik heb er altijd van gedroomd om oma te worden. Niet zo vroeg, maar beter vroeg dan nooit!' Ik grinnik, blij dat ze niet begint over verantwoordelijkheden en al die dingen. Opeens zegt ze op serieuze toon: 'Jullie weten toch wel dat dit moeilijk gaat worden, met de pers en het feit dat jullie allebei beroemd zijn.' 'En Luke.' mompel ik. Katie mompelt iets en zegt dan: 'Misschien is het goed als we het nog even geheim houden, voor iedereen. Ik kan grote truien en t-shirts dragen en als ik geen alcohol drink zeg ik dat ik een weddenschap met jou heb.' Ik frons. 'Ik denk niet dat ik zo lang tegen mijn vrienden kan liegen schat. Ik bedoel, ik leef nu al een paar jaar constant met die gasten. Ze zien het echt wel als ik lieg!' Ze zucht en zegt: 'Maar ik wil het niet meteen vertellen, want ik kan Luke's boze bui nu echt even niet aan.' Ik knik begrijpend en sla mijn arm om haar schouder. 'We verzinnen wel wat.' Liz kucht en vraagt dan: 'Mag ik het aan je vader vertellen?' 'Ja, is goed. Maar niet aan Ben en Jack, want ik vind wel dat Luke het van de broers als eerste moet weten.' Ik hoor Liz weglopen. 'Katie, wat nou als we even skypen. Dan kan je het zelf vertellen en zie je zijn reactie!' zegt Liz ineens. Katie kijkt me bang aan, maar ik knik en zeg: 'Ja, is goed Liz. Hoe laat?' ze grinnikt. 'Waarom niet nu meteen?' Katie knijpt nerveus in mijn hand en piept: 'Ja, is goed. Tot zo!' Ik pak de laptop van onder haar bed en start hem op. 'Waarom ben je zo zenuwachtig?' 'Van wie denk je dat Luke die overbeschermende kant heeft?' Nu word ik ook een beetje zenuwachtig en bijt op mijn lip. Ze lacht en fluistert: 'Je bent echt ongelofelijk sexy als je dat doet.' Ik schiet in de lach en wiebel met mijn wenkbrauwen. We blijven lachen tot het bekende skype-geluidje klinkt en de zenuwen meteen weer terug komen. Katie neemt op en zwaait enthousiast naar haar vader. 'Hé pap.' 'Hai Katie en Calum. Wat wilde je vertellen?' Katie slikt en zegt dan zachtjes: 'Je wordt over een paar maanden opa.' Andrew staart ons met grote ogen aan en kijkt dan verbaasd naar Liz. Ik pak Katie's hand vast en wacht zenuwachtig op zijn reactie. Hij aarzelt even en zegt dan: 'Ik vind het om eerlijk te zijn best wel vroeg, maar vind het ook geweldig.' Katie en ik zuchten allebei opgelucht. 'Fijn dat je zo reageert pap.' Hij glimlacht en vraagt dan: 'Heb je het al aan Luke verteld?' Katie schudt haar hoofd en zegt: 'Ik wilde daar nog even mee wachten, want ik ben heel erg bang voor zijn reactie.' Tot mijn verbazing knikt Andrew en zegt hij: 'Ja, dat snap ik wel. O en Calum, zorg je goed voor mijn kleine meisje? Als je haar verlaat of haar pijn doet, ga ik-' Ik onderbreek hem snel en zeg: 'Ik houd van Katie en blijf bij haar. Dat beloof ik!'

The Dream ft. 5sosWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu