H39 - Luke

35 6 1
                                    

Pov Luke
Ik loop hand in hand met Nikki over het strand. Onze laatste week was twee weken geleden en ja, we zijn inderdaad weer op het strand. Ik wrijf door haar haar en fluister: 'Je bent echt heel mooi.' Ze begint te blozen en stompt me tegen mijn arm. Ik grijns en rommel wat door mijn zak. Ze kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan en vraagt nieuwsgierig: 'Wat ben je aan het doen cutie?' Ik glimlach en pak het armbandje uit mijn zak. Ze krijgt grote ogen en vraagt: 'Is dat voor mij?' Ik doe hem voorzichtig om haar uitgestoken pols en vraag: 'Wil je mijn vriendin zijn?' Ze word helemaal rood en knikt. Ik trek haar in mijn armen en zeg: 'Ik houd zoveel van je!' Ze grijnst en drukt haar lippen op die van mij. Ik draai met haar een rondje en voel dan haar benen rond mijn middel. Ik grijns tegen haar lippen en vraag: 'Weet je het zeker?' Ik schop mijn schoenen uit en ook mijn sokken, mijn telefoon stop ik in mijn schoenen. Ze kijkt me even verbaasd aan, maar blijft me vasthouden. Ik loop een stukje de zee in en zeg: 'Je weet dat ik je nu heel makkelijk kan loslaten hè?' Van schrik laat ze me los en valt ze in het water. Ik begin heel hard te lachen en word dan door haar omgeduwd, zodat ik ook in het water lig. Ze grijnst en zegt: 'We zijn weer lekker bezig.' Ik duw wat water haar kant op, waardoor ze nu helemaal nat is. 'Dat wordt je dood Hemmings.' roept ze. Ik sta snel op en begin naar het strand te rennen. Ik stop meteen als ze roept: 'Hey Lukey! Ik heb je telefoon.' Ik schud lachend mijn hoofd en roep: 'Weet je hoe kinderachtig we eigenlijk bezig zijn?' Ze komt lachend op me afrennen en slaat haar armen om mijn nek. Ze drukt een kusje op mijn neus en zegt: 'Ik vind het echt geweldig dat ik je mijn vriendje mag noemen.'
Drie maanden later    
Ik lig lui op de bank te knuffelen met Nikki, terwijl we een film aan het kijken zijn. 'JE MOET HET NU VERTELLEN KATIE!' hoor ik Calum roepen vanuit de gang. Ik kijk met opgetrokken wenkbrauwen naar Nikki, die haar hoofd schudt. 'Laat ze maar even.' Ik knik en hoor Katie dan huilen. Ik wil opstaan, maar Nikki houdt me tegen en zegt: 'Lukey! Laat ze het nou even zelf uitzoeken.' Ik zucht en focus me weer op de film. Katie komt binnenlopen in een reusachtig shirt met rode ogen. Calum komt achter haar aan, nadat hij door het hele huis geroepen heeft: 'BENEDEN NU!' Er klinkt wat gestommel van boven en een voor een komt de rest de woonkamer in. Calum wrijft geruststellend over Katie's rug en zegt als iedereen zit: 'Katie en ik willen jullie wat vertellen.' Ik kijk hen nieuwsgierig aan. Katie haalt een paar keer diep adem en zegt: 'Ik was net als iedereen eigenlijk zwaar dronken die nacht na mijn feestje en herinner me echt niets meer van die nacht. Die dagen, of weken daarna werd ik heel erg misselijk zoals jullie al wel weten. Ik heb toen met Liz gebeld en die vroeg of ik uhm hét misschien al gedaan. Ik wilde er meteen tegen in gaan, maar toen kwamen de herinneringen van die nacht terug.' Ik hap naar adem. Katie had hét gedaan met Calum? En dat had ze voor me verzwegen voor zes maanden?!  Calum wrijft over haar rug en fluistert: 'Je moet nog even verder Kait, kom op.' Ze slikt en zegt een stuk zachter dan eerst: 'Ik heb daarna een zwangerschapstest genomen en ben bijna zes maanden zwanger nu.' 'WAT?' vraag ik woedend terwijl ik snel opsta en dreigend voor Calum ga staan. Katie duwt Calum meteen naar achter en gaat met tranen in haar ogen voor me staan. 'Het spijt me Luke, ik had het eerder moeten vertellen.' Ik grom gefrustreerd en ren naar buiten. Ik blijf rennen en pas als ik bij de studio ben stop ik. Ik kan niet geloven dat mijn beste vriend mijn zusje zwanger heeft gemaakt. Ik had het er al moeilijk mee als ze elkaar zoenden! Hoe heeft ze het zes maanden verborgen kunnen houden? Ergens voel ik me een beetje schuldig. Ik snap dat Katie het er moeilijk mee heeft en dan reageer ik zo, maar ik ben gewoon zo gefrustreerd. Hoe heb ik het niet kunnen zien? Ik loop naar onze instrumenten en pak mijn gitaar. Kalmer dan ik ben loop ik de opneemruimte in, om daar demons van imagine dragons te spelen. Na een tijdje stop ik. Ik kijk op de klok en zie dat ik al twee uur bezig ben. Waarschijnlijk zijn ze bezorgd, maar het kan me echt weinig schelen. Ik sta op, hang mijn gitaar terug en begin naar huis te lopen. Na een lange omweg ben ik er. Ik zie er tegenop. Ik zet een stap naar voren, maar besef me dan dat ik heel erg boos ga worden op Calum als ik nu dat huis binnenstap. Snel draai ik me om en ren weer weg, dit keer naar het strand. Ik ga er in het zand zitten en begin te huilen, iets wat ik niet vaak doe. 'Hé, Luke. Kom op, het komt goed.' hoor ik zachtjes in mijn oor. Ik draai mijn hoofd om te kijken wie er staat. 'Nee, dat weet ik dus niet. Misschien verlaat Calum haar wel. We gaan weer op tour Nikki! Calum kan die verantwoordelijkheid niet aan.' Ze kijkt me onderzoekend aan. 'Luke, zou jij mij verlaten als ik zwanger was?' Ik schud mijn hoofd. 'Natuurlijk niet! Ik hou van je!' Ze knikt. 'En Calum houdt van Katie. Denk je echt dat hij haar gaat verlaten?' Weer schud ik mijn hoofd. 'Ik denk dat ik gewoon excuses zoek om Katie weer mijn kleine zusje te maken. Ik wil haar beschermen, maar het mislukt!' Ze knikt, maar zegt niets meer. In plaats daarvan komt ze op mijn schoot zitten en knuffelt ze me. 'Ik hou van je, Luke.' fluistert ze in mijn oor.

Weer een nieuw hoofdstukje voor onze geweldige lezers😘

The Dream ft. 5sosWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu