Pov Luke
Calum stapt net voor ik het kan doen op haar af en geeft haar een knuffel. Ik ren er ook meteen heen en sla mijn armen om hen beiden heen. Ik voel nog meer armen om me heen en we staan na een paar minuten met zijn allen in een groepsknuffel. Katie wurmt zich als eerste los en zegt: 'Zullen we zo gaan eten? Dan kan ik daarna naar bed.' 'Laten we uit eten gaan!' roept Ashton enthousiast. Katie lijkt zich meteen weer wat beter te voelen en knikt enthousiast. Raar, ze voelde zich toch niet zo lekker? De meiden rennen meteen met al hun jurkjes gillend naar de badkamer en ze draaien de deur op slot. Ik zucht en mompel: 'Ik moest net naar de wc.' Michael grijnst en zegt: 'Karma is a bitch!' Ik steek mijn middelvinger naar hem op en wacht ongeduldig tot de meiden klaar zijn. Calum komt weer binnen en vraagt: 'Kan ik er zo mee door?' Ik kijk hem verbaasd aan, hij heeft een blouse aan! Ik knik en verwissel zelf dan ook mijn shirt voor een blouse. De meiden komen na een tijdje eindelijk uit de badkamer en dan ga ik snel naar de wc. Ik loop weer naar buiten en zie dat niemand meer in de bus is behalve Katie. 'Kom je Kait?' vraag ik. Ze kijkt geschrokken op van haar telefoon en stopt die dan snel in haar broekzak. Verbergt ze wat voor mij? Ze staat op en knikt. 'Ik kom!' 'Je ziet er mooi uit! Ik ben echt trots op je!' complimenteer ik haar terwijl ik naar buiten loopt. 'Dank je.' zegt ze blozend en dan gaat ze naast Calum in de auto zitten. Ik schuif ook snel in de auto. We komen aan bij het chique restaurant en de meiden kijken hun ogen uit. Ik grijns en zeg tegen de mevrouw achter de bar: 'Reservering van Hemmings.' De vrouw knikt en leidt ons naar een tafel voor acht personen. Ik ga tegenover Katie zitten en naast Nikki. Steeds probeer ik oogcontact met Katie te maken, maar ze vermijdt me. Ik app Calum. Weet jij wat er mis is met Kait? Ze gedraagt zich zo raar sinds ze terug is van die wandeling. Calum is meteen online en als hij het berichtje gezien heeft werpt hij een bezorgde blik op Katie, die ze natuurlijk niet opmerkt omdat ze weer in haar gedachten zit. 'Kait, kan ik misschien even met je praten?' hoor ik Calum zeggen. Ze knikt afwezig en loopt dan met Calum naar buiten. Na een tijdje hoor ik geschreeuw en daarna komen ze beiden chagrijnig naar binnen. Snel app ik Calum weer. Wat is er met Kait? Het lijkt wel alsof jullie ruzie hebben gehad. Calum kijkt me een met een gezicht dat zegt: Yah kidding me mate. Ik haal onschuldig mijn schouders naar hem op. 'Wilt u misschien wat drinken?' vraagt de serveerster. Ik bestel een cola en glimlach vriendelijk. Als de drankjes gebracht zijn en de menukaarten voor ons liggen, merk ik pas dat de sfeer echt verpest is. Toen Calum en Katie net terug waren, zat de rest nog gezellig te praten. Nu zit iedereen een beetje ongemakkelijk voor zich uit te kijken. 'Wat mag het zijn?' vraagt de serveerster. We bestellen allemaal wat en even later zitten we in een ongemakkelijke stilte te eten. Ik reken als we klaar zijn snel af en na vijf minuten zitten we allemaal weer in de auto. 'Dus Katie straks een potje FIFA?' vraagt Michael om de sfeer wat te verlichten, maar Katie verpest het door te zeggen: 'Nee, ik ga meteen naar bed.' Iedereen kijkt haar raar aan. Ze zou nooit een potje FIFA afslaan als er niet iets aan de hand was. Ze negeert de vreemde blikken en loopt naar haar bunk. Calum wil haar achterna lopen, maar ik houd hem tegen. 'Misschien is het beter haar nu even te laten Cal. Als ze ons niet wil vertellen wat er aan de hand is, kunnen we ook niets doen.' Hij knikt verdrietig en gaat naast Michael op de bank zitten. 'Ze is vast ongesteld ofzo.' zegt Michael om de sfeer beter te maken. We beginnen te lachen, maar de meiden rollen met hun ogen. 'Is dat een standaard grap als meisjes een keer chagrijnig zijn?' zucht Becky. Na een paar potjes en een lang, gezellig gesprek besluit iedereen te gaan slapen. Ik drink snel mijn glas water nog leeg en loop daarna met de anderen naar de bunks. 'Lukey, zal ik in haar telefoon kijken? Ik bedoel, ze doet de hele tijd heel geheimzinnig over haar telefoon.' zegt Calum. Ik schud mijn hoofd. 'Als ze ons niets wil vertellen hoeven we blijkbaar niets te weten.' zeg ik kil. Ik zie dat Calum schrikt van mijn toon, maar dat maakt me even niets uit. 'Luke?' vraagt Ashton. Ik mompel een beetje. 'Weet jij waar mijn pyjama is? Ik kan hem niet vinden.' Ik grinnik. Alsof ik weet waar zijn pyjama is. 'Hier, neem die van mij maar.' Hij knikt me dankbaar toe en gaat in zijn bunk liggen. Ik ga in mijn eigen bunk liggen en even later slaap ik.
---
'Luke? Luke. Luke!' hoor ik. Ik schiet overeind, maar voel een stekende pijn in mijn hoofd. Meteen val ik weer terug op mijn kussen. Naast me zie ik Michael op de grond liggen van het lachen. 'Michael, kom omhoog. Jij stoot je hoofd ook wel eens, zo grappig is het niet.' Ik klim uit de bunk en val daarbij bijna op de grond, waardoor Michael alleen maar erger moet lachen. 'Waarom maakte je me eigenlijk wakker?' vraag ik, ondertussen een beetje chagrijnig. 'Ontbijt.' is het enige wat er uit Michaels mond komt. Mijn humeur slaat om. 'Ontbijt? Ik hou van ontbijt! Laten we samen gaan ontbijten Michael!' roep ik.'Wat doen we hier? Het is saai!' verzucht Ashton. We lopen door het park dichtbij het hotel. Katie kijkt constant schichtig om zich heen, alsof ze verwacht elk moment aangevallen te worden. 'Laten we gaan lunchen, ik heb honger.' zeg ik. 'Jaaa, eten is goed!' roept Michael enthousiast, terwijl hij als een klein kind in zijn handen klapt en op en neer springt. Ik zie Katie met haar ogen rollen en geïrriteerd zuchten. Eigenlijk erger ik me echt aan haar. 'Wat is er nou aan de hand Kait?' vraag ik boos. Ik zie in haar blik een aarzeling, maar dan wordt ze woedend. 'Ik ben helemaal klaar met jullie! Er is niets met me aan de hand verdorie! Ik heb wel gehoord dat jullie achter mijn rug om over me praten! Als het zo moet hoef ik je zusje niet te zijn!' schreeuwt ze. Ze wil weglopen, maar Calum pakt haar hand en vraagt gebroken: 'Maar Kait, ik dacht dat je van me hield.' 'Dat heb je dan verkeerd gedacht.' zegt ze kil en ze trekt zich los uit Calums greep. Calum wankelt een paar stappen naar achter en wordt door Ash en Becky opgevangen. Katie is ondertussen al weggerend. Michael en Nikki willen er achteraan, maar stoppen als ik schreeuw: 'Laat haar gaan! Ze houdt toch niet van ons!'
Tam tam taaaam!
Ik ga nu twee weken op vakantie en weet niet of en wanneer ik WiFi heb, dus misschien duurt het volgende hoofdstuk nog even. Ik hoop dat jullie het wel een leuk verhaal vinden😅
JE LEEST
The Dream ft. 5sos
FanfictionKatie en haar drie vriendinnen leiden een normaal, nou een soort van normaal, leven. Alle vier wonen ze in een weeshuis met twee leiding, Janssen en Daisy. De meiden houden van Daisy, maar Janssen is meer een soort boze stiefmoeder voor ze. Ze moete...