H10 - Luke

83 9 0
                                    

Pov Luke
Ik zucht. De jongens zijn allemaal weer met hun ouders aan het bellen. Alsof ze nu wel iets los gaan laten. Ze hebben het al zo vaak geprobeerd afgelopen maand. Ik laat me op de bank zitten en wacht ongeduldig. 'WAT?' schreeuwen ze allemaal tegelijk. Ze komen binnen rennen en Michael schreeuwt: 'Ze hebben de naam gegeven!' Calum en Asthon knikken instemmend. 'Het is Nikki.' mompelt Asthon. Micheal fluistert: 'Chelsey.' 'Becky' zegt Calum als laatste. Ik kijk ze met open mond aan, maar ken de jongens goed genoeg om te weten dat ze hier geen grapjes over maken. 'Echt?' vraag ik onzeker. Ze knikken allemaal. 'Ga er heen dan sukkels!' schreeuw ik. Met zijn allen rennen we naar het podium. De meiden zijn al bijna bij het einde van het liedje, als we het podium op komen rennen. Michael heeft tranen in zijn ogen staan en kijkt gespannen naar Chelsey. Je ziet aan Asthon duidelijk dat hij gehuild heeft en hij kijkt naar Nikki. Calum kijkt Becky verbaasd aan. Zo staan ze een paar minuten, terwijl de meiden hen raar aankijken. Ze zijn ondertussen wel gestopt met het liedje. Ik de eerste die actie onderneemt. Ik loop naar Katie toe en trek haar in een knuffel. Dat lijkt de jongens wakker te schudden. Michael loopt naar Chelsey, Ashton naar Nikki en Calum naar Becky, die alle drie in een knuffel worden getrokken. 'Luke, wat de f*ck zijn jullie aan het doen?' fluistert ze in mijn oor. 'Wacht maar af.' zeg ik geheimzinnig. 'We hebben een korte pauze van ongeveer tien minuten. Sorry voor het ongemak!' zeg ik in de microfoon en dan trek ik Katie het podium af. De andere meiden worden ook het podium afgetrokken. 'Wat is er nou?' vraag Katie een beetje geïrriteerd. Het blijft stil. Ik zucht en zeg: 'Nou kom op jongens zeg het nou maar gewoon!' 'Moeten we het niet na het concert vertellen?' vraagt Calum zachtjes. 'Nee!' roepen Luke en ik tegelijk. Ik grijns even naar Katie. Ze is duidelijk net zo ongeduldig als Ik 'Julliezijnonzezusjes.' ratelt Michael. 'Nog een keer langzamer alsjeblieft.' zegt Chelsey. 'Jullie zijn onze zusjes.' zegt Michael nog een keer, maar nu wel verstaanbaar. Becky zucht en zegt: 'Nou wat een leuk grapje jongens! Moesten jullie daarom ons optreden verstoren?' Ze kijkt ze met een pruillipje aan. Geschrokken slaat Katie haar hand voor haar mond. 'Ze maken geen grapje of wel?' fluistert ze tegen mij. Ik schud gespannen mijn hoofd en kijk dan weer naar de jongens, die er nog steeds ontzettend zenuwachtig uitzien. 'Het was geen grapje.' zegt Calum. De meiden kijken ongelovig en er vormen tranen in Nikki's ooghoeken. De tranen beginnen bij haar steeds sneller te stromen en dan vliegt ze op Asthon af. Bij hem lopen de tranen ook over zijn wangen terwijl hij haar opvangt en stevig tegen zich aan drukt. Michael zet een paar stappen naar Chelsey toe en trekt haar dan tegen zich aan. Chelsey houdt zich aan zijn shirt vast en begint te huilen. Michael heeft het zelf ook moeilijk om het droog te houden. Becky staat nog steeds helemaal stil met Calum heel onzeker tegenover haar. Dan kijkt ze even naar Katie en rent hard weg. Calum wil haar achterna, maar Katie houdt hem tegen. 'Ga jij nou maar optreden. Ik ga Becky wel zoeken.' Hij wil protesteren, maar wordt al meegesleept door mij. Calum begint te huilen en vraagt: 'Wat nou als ze me helemaal niet mag en ze me niet als broertje wil?' 'Het komt wel goed Cal! Focus je nu maar even op het concert.' Hij veegt snel zijn tranen uit zijn ogen en knikt. Ik geef hem zijn bas en pak zelf snel mijn gitaar. Ik ren het podium op en schreeuw: 'Hai guys! Sorry voor de onderbreking, maar we zijn er weer!' Calum komt ook op rennen net als Micheal en Asthon. Ik kijk even bezorgd naar Calum die heel nep aan het glimlachen is. Ik hoop dat de fans niets door hebben. Al snel beginnen we met het eerste liedje. We beginnen net met het volgende liedje als Calum een enorme grijns op zijn gezicht krijgt. Ik kijk naar de zijkant van het podium waar Becky lachend haar duim opsteekt naar Calum. Ik glimlach en zet dan snel in.
Het concert is net afgelopen en we zitten met zijn allen in de kleedkamer. Calum en Becky hebben een serieus gesprek gehad en het zit weer helemaal goed tussen die twee. Katie is op mijn schoot in slaap gevallen en voorzichtig til ik haar naar de bus. Ik leg haar in de bunk en ga dan op de bank zitten. 'Welterusten!' roepen de meiden. Ik zwaai en pak de controller van de playstation. Michael komt naast me zitten en pakt de andere controller. We zijn al een tijdje aan het spelen als Calum en Asthon ook op de bank komen zitten. 'Mag ik even met je praten?' vraagt Calum zenuwachtig. Ik knik en geef de controller aan Ash. Ik loop met Calum zover mogelijk van de jongens vandaan en kijk hem verwachtingsvol aan. 'Zou ik misschien met uit mogen gaan met Katie?'vraagt hij, maar het laatste zegt hij zo zacht dat ik hem echt niet kan verstaan. 'Wat zei je?' Hij wordt zo mogelijk nog een keer en vraag het nog een keer, maar nu wel verstaanbaar. Mijn ogen worden groot en ik vraag: 'What the f*ck? Wil je met mijn zusje uitgaan? Doe normaal man!' 'Maar Luke. Ik vind haar echt leuk! Misschien houd ik wel van haar!' Het laatste zegt hij wat zachter. 'Awh dat is zo cute! Tuurlijk mag het dan! Maar als je haar pijn doet, stamp ik je in de grond!' Hij grijns en zegt: 'Ik doe haar geen pijn, echt niet!' Ik geef hem een mannelijke knuffel en zeg: 'Misschien moeten je het aan de jongens vertellen, zodat ze niet nou ja, je snapt wat ik bedoel.' Hij knikt en samen lopen we weer naar binnen. Ik loop meteen door naar de badkamer en zeg: 'Ik ga slapen!' Ik maak me snel klaar en plof dan op mijn bed. Al snel val ik in slaap.

The Dream ft. 5sosWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu