Chapter 41

188 14 3
                                    

               YOONA P.O.V

Yoona : Okey . Kita dah sampai .

Tao : Gelap nya rumah noona ni ..

Kai : *ketuk kpl Tao* Dah rumah tak de orang , memang lah gelap . Lain lah kalau rumah kau ! Terang menerang .

Yoona : Dah lah tak payah gaduh ! Jemput masuk .

Sehun : Rumah noona tak pernah berubah kan ?

Suho : Memang lah tak berubah , sebab orangnya baru berapa hari balik . Kau ni tanya soalan KBAT aras tinggi melanggit ke ape -,-

Yoona : Korang duduk lah dulu . Jess , help me ples . Buat kan air tuk dieorang lepas tu bawak snek sekali . Arraso ? Aku nak naik atas jap kemas bilik tetamu .

Jessica : Nae .

Aku naik ke bilik tetamu . Aku menurun kan toto dan selimut untuk di bentang kan . Tiba tiba ade angin meniup telinganya . Yoona pusing ke arah itu .

Yoona : Ade sesiapa ke kat sini ?

Di tiup lagi telinga Yoona .

Yoona : Ishh ! Kau sape nak main main tiup tiup ni ! Setahu aku , aku tak bukak tingkap bilik ~

??? : Yoona - aahh .. Ni Jimin oppa lah . 

Yoona : Jimin ?

Jimin : Ohh . Naya . Park Jimin .

Yoona : Jimin .. *pegi peluk Ji*

??? : Yoona ?

Yoona : Oppa jangan tinggal kan Yoo . Yoo tak boley hidup tanpa oppa . Oppa tak de , Yoo rase kosong. Oppa please don't leave me alone . Jebal oppa ..

??? : Yoona - aahh . It's me . Luhan oppa . Jimin tak de kat sini lah . Nun Wae ? Gwencanayo ?

Yoona : Lu lu han op oppa ?

Luhan : Nae . Naya . Yoo okey ?

Yoona : Nan gwencana . Oppa kenapa dah masuk bilik ni ? Oppa dah nak tidur ke ? Mianae oppa , Yoo

Luhan : *letk jari dkt bibir Yoo* Shut . Oppa masuk sini bukan sebab nak tidur . Oppa nak tolong Yoo .

Yoona : Wae Luhan oppa aku panggil Jimin ? Yahh , nun wae ? Aku tau kau rindu Jimin , Yoo . Kau kena terima die dah tak de , Yoo . Haihh , malu gile kot sebab panggil die Jimin ! Oh My Gucci !!!! Ahh ? Nae . Tak pe lah , tak perlu nak tolong ape ape pun . Yoo boley buat sendiri . *sambung buat keje*

Luhan : Gwencana . Oppa cuma nak tolong je .

Yoona : Erm okey .

Luhan : Yoo .

Yoona : Nae ? *betulkn toto dn selimut*

Luhan : Wae Yoona panggil Oppa , Jimin ??

Yoona : Ohh ? Aniya . Mana ade Yoo panggil oppa , dengan nama Jimin ? Salah dengar kot ..

Luhan : Aniya . Yoo betul betul panggil oppa  , Jimin . Lepas tu terus peluk oppa .

Yoona : Perasaan oppa je kot . Yoo rase Yoo tak panggil oppa , Jimin .

Luhan : Yoona *pdg tgn Yoo*

Yoona : Nae ?

Luhan : *peluk Yoo* Please . I want you to advance . Yoona yang gembira bukan sedih sedih macam ni .

Yoona : Oppa tak paham perasaan Yoo . Oppa tak pernah rase ape yang Yoo rase . *menangis*

Luhan : Shutt . Oppa paham perasaan Yoo .  Kalau oppa dekat tempat Yoo . Oppa mesti macam ni . Murung je . Makan taknak . Macam Yoo . But , now . I want you always happy ! Because your princes are here !

Yoona : Who is my princes??

Luhan : EXO ? Siwon , And Jin

Yoona *senyum* Heol ! Habis Yoo ni ape ?

Luhan : Your my baby. But , kalau dieorang .. Uhmm .. Uhmm .. Uhmm ..Haa ! Your princes lah ~

                 MARK P.O.V

Young Jae : Oii ! Mark , Kau ni kenapa ? Sejak balik dari Sungai Han tadi kau diam je.  Kau kenapa ni ? Pasal kena tolak ? . *pandu kereta*

Ya . Aku jadi macam ni sebab Yoona . Wanita yang paling aku sayang sejak aku mula sekolah di situ . Walaupun die tu agak kasar , agak gangster dan yang paling aku tak percaya , aku cinta pada bini orang ?! Patut sangat lah kau kena reject !

Mark : Tak de ape lah. Aku okey . *merenung keluar jendela*

Young Jae : Tipu lah kau ! Dari riak wajah kau tu , aku dah tahu kau sedih menonggeng . Tu la , aku dah cakap . Die tu bini orang kau degil . Kau tetap jugak nak kan Yoona tu . Sekarang kau yang menyesal .

Mark : Aku ingat , lepas kematian Jimin .. Aku dapat peluang untuk ambil hati die . Tapi aku salah . Die tetap sayangkan Jimin .

Jimin : Hahh tu lah kau ! Niat kau tu busuk ! Nasib baik lah aku dah mati , kalau aku hidup lagi . Memang aku kerja kan kau , Mark ! Huhh sabar sabar Park Jimin . Dugaan menjadi roh . *Bayang bayang Jimin muncul*

Young Jae : Kau dah tak de jodoh dengan die . Jadi move on , okey ? Jangan sampai sebab die , kau jadi murung 30 jam . Okey ? Please Mark , you have to move on . Past is past . Now , cari orang lain . Kalau jodoh tak ke mana . *tepuk bahu Mark*

Mark : *senyum* Kau kalau cakap , mengalahkan Ustaz Kazim Ilyas pulak kan ? Menasihat orang bukan main lagi . Ehh , tadi tu sape yang peluk peluk Jessica ?

Young Jae : Ohh itu Namchin die. Kris , Wu Yi Fan .

Mark : Ahh . Hensem jugak Namchin die .

Young Jae : Memang lah hensem . Tapi die boley tahan jugak dengan mulut becuk + tak de insurans tu !

Mark : Kau jangan cakap kat aku , kau dah fall in love pulak dengan Jess tu . Bahaya wei

Young Jae : Hey ! Mulut tu ! Tak de nya lah aku fall in love with her ! No ! and no ! Full stop !

Mark : Hey ~ aku gurau je lah . Jangan amik hati . Kau ni pun .

Choi Young Jae . Sahabat baik aku sejak di bangku persekolahan lagi . Die ni lah banyak memberi aku nasihat free . Die ni macam Ustaz Kazim Ilyas yang ceramah kat tv di Malaysia . Die selalu ade untuk aku . Ape yang aku rase , aku cube untuk luahkan pada die .

Pernah sekali , aku balik rumah lambat dan omma memberi tahu Young Jae yang aku belum pulang lagi . Ohh ya , Aku dengan Young Jae jiran . Die mencari aku sehingga di tempat yang selalu kitaorang lepak . Dan disitu aku berada untuk mencari ketenangan dan pada mase itu aku kenal erti persahabatan . Ohh ye , ape yang aku merepek ni ? Hahaha ~

               BERSAMBUNG

Okey , tak buat panjang panjang cuz tak de idea . Ending story ni akan datang . Tapi tak tau bile .

Vote and Comment sangat dihargai !

Don't be like silent readers . If you don't like this story , tak payah bace ~ Okey sekian . Terima kasih . Kasih di terima .

I'm Married With The QueenKa ♥Where stories live. Discover now