Chapter 42

142 19 2
                                    

Yoona : Oppa . Mian lambat . Oppa boley lah masuk bilik sekarang . Kesian oppa dengan Saeng . Mesti penat kan ? Mianae .

Baekhyun : Mana Luhan hyung ?

Yoona : Die dah masuk tidur . Oppa masuk bilik ye ? Kesian Yoo tengok.

EXO : Arraso .

Jessica : Nite oppa . *kiss Kris*

Kris : Nite . *peluk Jess*

Yoona : Sebelum tidur pun nak buat drama romantik terlebih ~

Kris : Nite Sweety ! *cuit pipi Yoo*

Yoona : Nite Sourty !

Kris : Ade ke panggil oppa masam ? Ishh jahat lah Yoo ni !

Yoona : Oppa kan memang masam , masuk dekat hati Jessica jadi manis lah !

Kris : Chia chia chia !

Y & J : Hahahahaha .

Jessica : Oppa pegi tidur !

Kris : Nae baby .

                LUHAN P.O.V

Patut ke aku cakap dekat die , aku sayang die ? Patut ke ? Aku rase tak , sebab aku tak rase Yoona nak terima aku . Tapi aku sayangkan die , sejak dulu lagi . Tapi bila aku tahu Yoona nak berkhawin , aku jadi broken . Sebenarnya Sehun ade bagitau aku yang Yoona nak berkhawin . Die ade jugak ajak aku , tapi aku tak nak . Hati aku sakit bile tahu Yoo nak khawin dan aku kuat kan semangat untuk terima semua ini . Maybe Yoona bukan milik aku ,tapi milik Jimin .

Sehun : Hyung , aku dah bagitau omma dengan appa kita tidur sini .

Luhan : Humm

Aku memandang ke luar tingkap , nak keluar sejuk jadi aku tenung dari bilik ni je lah ..

Sehun : Hyung ade masalah ke ??

Luhan : Tak de lah .Hyung okey . Sehun tidur lah . Besok kita kena bukak cafe , dah lama tak bukak .

Sehun : Ohh ? Arraso hyung .Night .

Luhan : Night .

Ohh ye . Sebelum aku terlupa . Jimin pernah berjumpa dengan aku pada waktu pulang hakgyo . Die kata ..

                 FLASHBACK

Jimin : Jadi kau lah Oh Luhan tu ye ? [ Just in this story ] 

Tanya Jimin di kaunter ..

Luhan : Iye ? Ye . Saya Oh Luhan . adik nak pe -

Jimin : Tak payah . Aku datang ni nak cakap dengan kau pasal Yoona .

Luhan : Yoona ?

Jimin : Iye . Yoona .

Luhan : Adik duduk lah  dulu , nanti abang datang .

Jimin : K .

Aku panggil Jimin dengan panggilan adik sebab die pakai baju hakgyo dan die tanya aku pasal Yoona ? Mana die kenal aku ?

Luhan : Jadi , mana adik tau abang kenal Yoona  ? Dan mana adik tau abang ni Luhan ?

Jimin : Dah lah.  Tak payah panggil aku adik . Aku sebaya Yoo . Aku napmyeon die ..

Luhan : Ohh ni rupanya napmyeon die . Pandang aku macam nak makan !    

Jadi . Ape tujuan kau datang sini ? Semata mata nak tanya pasal Yoo ke ?

Jimin : Ye . Aku nak tanya kau , ape hubungan kau dengan Yoona ?

Luhan : Cuma sebagai abang dan adik . Wae ?

Jimin : Aku nampak korang bukan macam adik dengan abang pun ?

Luhan : Ape jahat sangat aku ni ? Sampai kau tak percayakan aku ?

Jimin : Itu bukan ape yang kau fikirkan . Aku cuma nak tahu ape hubungan korang . Just that !

Luhan : Kitaorang chingu dari kecil lagi . Aku , adik aku dan Yoona . Serta chingu aku yang lain . Jadi ? Ape lagi yang kau nak tahu ?

Jimin : Aku cuma nak cakap , janganlah kau rapat dengan Yoo. Aku cuba nak ambik hati die , jadi aku tak nak kau halang. Itu je aku nak cakap . Bye .

Jimin keluar dari kedai. . Sehun hanya memerhati .

Sehun : Hyung sape tu ? Hun macam kenal je ?

Luhan : Abaikan lah dia . Dah kau sambung buat kerja .

              END FLASH BACK

aku mengeluh . Jimin berusaha untuk memikat Yoona . Tapi aku ? Aku hanya duduk diam dan terus bekerja untuk mencari duit poket sendiri . Cukup lah appa dan ommanya memberi die modal untuk membuka cafe ini . Jadi die ingin membalas budi appa dan ommanya .

               BERSAMBUNG

Sorry . Bored ? I knoW that . Story ni nak dekat habis . Tapi lambat update sebab LANGSUNG tak de mood nak tulis .

Vote
Comment
Dont be like silent readers

I'm Married With The QueenKa ♥Where stories live. Discover now