Bab 1

179 5 0
                                    

Pagi yg indah,pagi-pagi lagi aku dah bangun macam orang yg Ade kelas..tapi aku takde pun kelas hari ni..saje, hurghhh..kenape boring sangat kat sni nie..kalau laa aku kat Malaysia..takdelah nak boring sangat..sebab aku boleh je lepak rumah kengkawan aku.But, inilah yg dinamakan kehidupan..

***

*Wechat*

[Group Sahabat Selamanye]

(Hamsa):Assalammualaikum.. Korang buat pa tuh..

(Winy):waalaikumsalam.. Takde but paparr ponn..weyy manee c Nur tuh..

(Syirah):Lorrr, busy sangat laa tuh kot.. Sampai wechat pon dye krik2..

(Nur):Hammboi..kaluu org diamm..dye dok ngutuk aku lah yes..takde keje lain kahh??

(Syirah):haaa....baru kau reply.. Kalau take kutuk kau..entah bile kau nak reply..

(Winy):hai..Nur APA khabaq naa!rindu kat hang!

(Nur):hi..winy baik..je hang pa semua ponnn APA khabaq sori lerr tak reply mesej korang..aku manelahh Ade mase..but right now aku banyak mase..#hari ni je>.<

(Hamsa):haaa..jgn risaw laa kamii,lagipun kitorang chat ni sebelah2 je..hahahah =.=

(Syirah):hah..betul tuh..

(Nur): --_-- barulah..aku ingat berjauhann.. Apakah korang nii?!!!

(Hamsa):hahahhahaha

(Syirah):hheheheheeh

(Winy):^_^ehew..

***

Petang nii aku nak lepak kat cafe yg slalu aku pergi tuh... Ya Allah...tiba2 je aku dilanggar dengan llki hensem..fuih..nasib tak cair sangatt kalau tidakk rosssak aku..

"Ouch!!"jeritku apabila dilanggar oleh seorang lelaki yg berkemeja hitam,dan memegang telefon semasa langgar aku tadi..'naseb baik fon kau tak jatuhh jantannn.'bisikku sketika,

"Miss are you okay?"tegurnye.

"Let me help you"ujarnye lagi,tapi aku??aku diam.. Mcm org yg tak pandai ckp omputih..yg masih berdiam diri..

"Do you hurt..can't I see it?"ujarnye lagi.

"No,definitely I'm okay just a little scratch ...yeah..I'm ok"jawabku mcm nak gelisah..ke tidak..haha

"Seriously,a scratch!! No way I must send you to the hospital right now~"ujarnye lagi.

'Amboii..take care Gile mamat ni kat aku..harghh untongnyee~'sempat lagi aku berangan..

"By the way ..what is your name?"ujarnye lagi.

Punye senang nak jawabb aku pegi jawab melayu..amek kaw! "My name is Nurul,you can call me Nur"jawabkuu.

"Wow..awak org melayu..Muke macam org kat pakistan sne..by the way, my name is Tengku Hakimee.. And you can call me Hakimee.."sambil menghulurkan tangannye.

"Wow..what a suprise..but you know that I'm a Muslim so..tak mainlaahh salam2 ni ye..kite org melayu mesti ada Adab..OK?". 'Hamboi..bukan main lgi kau ejek aku yee..mentang2lah kau tu tengku..nak blagak plk pastu mcm takde adab je.'bebelku.

"Ouhh yah.. I almost forget..jumm saye hantar awak je hospital?coz saye tak suke lambat2.."sambil menuju ke arah..kereta sport dye.

"Hurm..takpelahh saye masih Ade kaki...dan masih boleh berjalan..dn saye taknak menyusahkan orang lain"jawabku.

Apa lagi ..mmat tuh keluar balik dari kereta dye dan..."maaflaa..saye tahu mmg rase sangat janggal dengan org yg bru kita kenal..but this is my fault.. So saye lah yg akan bertanggungjawab yeee.."

Diari Si GadisWhere stories live. Discover now