Matahari dah terbit,aku dan suami aku dah excited pulak nak gi honeymoon kitorang.Yelah,sape tak excited kutt.
Kitorang pergi banyak tempat.First, gi Paris then,Cameron Highland.
Kemudian,bersiar-siar je kat kawasan Paris tuh.Lagipun,first time gi tempat camtuh.Hehe.Plus,aku bukan nya tahu sangat tempat²,yang macam tuh.Hahah.Kesian betul aku ni.Takpa,husband kau masih ada Nurul..so just relax lerr.Hamboi,goyang kaki.
Selepas saje packing barang aku dengan barang suami kesayangan aku tuh.Direct, aku letak barang tuh kat ruang tamu.Lek ahh,flight kitorang jam 12 sekarang ni,baru jam 8.30.Lagipun,aku masih lagi nak bermanja dengan suami aku.Hahah.
"Sayang..Sayang?"tanya suami aku yang terus je main peluk aku.Aku?macam biasalah mesti termenung satt.
"Hishh..orang tua ni..merenung je keje."
"Hah?orang tua awak kata?hish...tak baik lahh bie."
"Hahah..sape suruh merenung sja.."
"Hmph,sayang termenung ada sebab.."
"Haik?hmm..Cuba bagitahu skit."
Amboi suami aku ni makin rapat pulak dia peluk aku..
"Bie..jgn rapat sangat..sayang tak bolehh bernafas nanti..weukkkk"kataku yg saje nak lepaskan dari pelukan tuh.
"Okeyh...bagitahulah.."
"Sebenarnya..ini baru pertama kalinya sayang pergi Paris tau..so..sayang dah terbayang bayang macam manalah tempat tuh enn.."
"Ouh...first time...okeh faham..takpe nanti bie tunjukkan tempat paling best skali.Just wait..okeyh.."
Katanya sambil peluk aku sekali lagi.
Alolo,suami aku ni sweet sangatlah peluk tuh bukan main lagi.Kemudian dia kucup pipi aku.Hayyoo,aku malu.Muka aku tetiba merah padam.Suami aku hanya gelak je.*****
Tiba di destinasi saja,aku dah mula dah.Macam budak² pun ada.Kejap ke sana,ke sini.Suami aku bersabor ajelah.Biasa ahh,first time datang.Memang jakun lah.Haha.Tapi taklah teruk sangat dok.Sebelum kitorang keluar dating, kitorang check in dulu kat hotel.Excited sangat sampai terlajak dari bilik kami,nombor bilik kitorang 123,aku je yang terlajak gi bilik nombor 124.Haha.Masuk je bilik terus baring terlantar.Haha jakun giler.Bukan aku je join baring macam orang jakun kat atas katil tuh.Suami aku pun sama tahu!Lah biasalahh orang yang berbulan madu ni memang macam ni.
Haha.Selepas itu,aku cepat-cepatlah kemas baju nak masuk kan dalam almari.Then,pakai Baju yang husband aku beli.Entah bila dia beli tak perasan pulak aku.
Huish,comel nya aku ni.Haha.Puji sikit diri sendiri.Alah,sekali skala.Husband sempat lagi hug aku pastu cakap aku ni comel lah cantiklah itu ini dia puji.Nasib baik tak koyak bontot aku dipujinya.Haha.
Pastu,dicubit-cubitnya pipi aku yang pau ini.Hergh,untung kau suami aku.Kalau tidak habis kau diterajang.Alolo,tak sanggup aku nak tendang dia."Bie..pas nii kita pergi mana?"
"Lepas nii..kita turun bawah minum ii dulu.Kemudian, baru lah kita dating."
"Bie..I love you.."
"Love you too sayang.. Muah!"
"Huish,dapat kiss pulak..okeh. Muah!"
"Hahah.."serentak gelak.Ialah..muah ii bukannya dia cium aku pun setakat bagi simbol je.Hahah.
*****
Selepas sahaja kami minum kopi,suami aku terus ajak gi satu tempat.Entah tak pasti pulak,dia kata surprise..so,just duduk diam ahh dulu.kehkeh.
"Okeyh..firstly you must close your eyes..first."
"Hah?nak buat apa pulak?"
"Hmph,just close your eyes first..then I will tell you.."
"Okehh..jangan buat benda bukan ii eh.."
"Alah,,tak jugaklah..paling ii pun bie kiss sayang je."
"Hah...bie!"
"Okeyh ii..just kiddinglah sayang.."
Kemudian,aku dipimpin masuk ke dalam kereta..dalam keadaan tutup matalah.Hadui,rasa takut lak.Nasib ada prince..haha.Sempat lagi.
Aku pun dah dapat rasa yang aku ni,dah pun sampai ke tempat yang dituju tuh.Pastu,suami aku pimpin lagi sekali...sampai lah ke satu tempat.okeh.Right now..I'm a little bit nervous..coz...nak tengok apelahh kejutan dia tuh.
"Okeyh..right now..don't open your eyes yet.."
"Hishh..cepatlahh sikit..sayang dah penat asyik tutup mata saje."
"Sayang...sabar ye"
"Hmph.."
"Okeyh..now..open your eyes..in 1...2...3...OK..bukalah.."sambil membuka kain yg tutup mata aku dritadi.
"Wow..subhanAllah.. Bie..cantiknya.."
"Kan?...eshh tengok ahh sape yang buat.."
"Herm yelahh..by the way..thanks for doing this bie..love you."
"Argh..no hal lah sayang.Well dah nama pun honeymoon.. Mestilah banyak kan kejutan untuk puteri bie yang comel ni.hihi..so,apalagi..jum makan.."
"Okeyh..jum."
Manalah aku tak terkejut dengan kejutan yang dia bagi.Yelahh,Cuba lah korang bayangkan.Satu meja tuh dihidangkan dengan lilin,bunga ros kat tepi ii then,makanan tuh..makanan yang paling mahal.Kemudian,sambil ii makan korang boleh tengok menara tuh.Ha..my dream come true weyh!
Selepas saja kami makan,kami bergegas pulang ke hotel sebab penat.Dari pagi sampai ke malam tuh..Balik terus mandi kemudian black out..what I mean is..terus tido.Lagi pun,esok last kitorang ade kat Paris.Pastuh chaw lahh.
YOU ARE READING
Diari Si Gadis
RandomNur adalah seorang wanita yg baik dan dia mempunyai banyak rakan.. Seperti Hamsa,Winy,Liza,Syirah..mereka mmg sahabat rapat Nur..actually nama panjang Nur ialah..Nurul Amsyiah.. Dye berumur 19 thn dan masih blajar di kolej.. Dia juga akan menulis se...