Come back Home!~

53 4 0
                                    

Beberapa hari kemudian, aku dan suami aku ready wanna go home..yeah!time to relax bebeh.Penatt kut.Aku sudah pun menyiapkan barang² yang nak dibawa pulangg.

Haih,rasa macam nak Stay forever Kat situ.Sebab sejukk dokk.Sedapp je..boleh berguling-guling kat atas katil.Hahah.😂

"Sayang.. Ermm dah packing dah?"

"Dah..bie dari pagi subuh lagi..bie je tak perasan..plus,kenapa bie tak solat tadi hah!nak kata uzur pun tidak..gak.."

"Eyh..bie solatlahhh sayang je tak perasan masa lipat baju tuh.."

"Ermm yelah.."

"Hihi😀"

*****

Balik saja dari honeymoon ,aku teringat pulakk yang seorang lelaki yang tetiba saja perhatikan aku masa kat Paris tuh.Oh yah,lupa lakk sebelum kami balik aku rasa macam ada orang yang perhatikan kami.Terdetik pula hati aku masa tuh untuk melihat siapa orang tuh.Last²,orang yang sama masa kat Paris tuh.Aku dapat kenal dia dari segi pakaiannya yang sama.

Argh,tapi Alhamdulillah.. Takda lagi apa² yang berlaku kat kami setakat ini.

"Sayang.. Haihh dia ni..asyik² termenung je...fikirkan apa tuh.."

"Sayang.. Teringat lagi masa Kat Paris.."

"Kenapa?"

"Masa Sayang tunggu bie amek sayang ...sayang ade nampak seorang lelaki yang berbaju kemeja hitam ala² macam gi majlis formal...dann waktu kita honeymoon at Cameron Highlands pun lelaki tuh ada.."

"What! Why you don't tell early ..kalau tak habis saya kenakan dia.."

"Hish..tak baik lahh bie, tapi dia tak apa² kan sayang pun.."

"Tak kacau ke,tak itu ke...bie tak kesah..bie akan buad apa yg patut bie buad nanti Kat dye.."

"Hishh dye ni.."

"Napa?kenapa awak nak bela dia!"

"Bukan belaa..tapi..."

"Takda tapi² Nurul Amsyiah! Saya cakap sekali je ..."

"Herm..."

Keadaan kembali krik krik..😂😩
Degillah Mamat ni...tunggu jelahh kau.
Herm..baik aku gi tandas kejap..nak check manelah tahu aku pregnant dah ke..amboi~😂.

Awal gila nak cek ...Takpa lahh..buad masa sekarang niyh aku belajar dulu..sebab aku nak sambung sekolah..Lantak kau la Ku Aki..bende tah..nama kau tuh.Aku nak sambung juga sekolah walau apapun yang terjadi.

*****

Selang beberapa minggu,aku memang Ada berita baik untuk suami aku..yah korang mesti tahu punya.Minggu lepas ,tak jadi nak bagitahu sebab semuanya sibuk dengan hal kerja.Heh,dah nama pun keluarga kau ni Nurull berpangkat Tengku,Datin,Dato..hemm memang sibuk lahh.

Tapi kali ni,tak bab cuti hari minggu.So,sempatlahh..hah tuh pun suami aku..dah masuk bilik.Dia masuk je dye senyum pastu duduk sebelah aku.
Masa tuh aku duduk Kat sofa kitorang..sofa bilik kami lahh.Hesh tag hanya kami berdua saje.Ahah.

Kk.dye duduk..aku peluk dye,dye peluk aku..alahh sweet nye.Kkk..

"Bie~~"

"Ye sayang?"

"Nak tahu tak?"

"Nak nak nak..😄"

"Okeh..tarik nafas dulu dan hembusss"

"Baik? Okk takpe bie buat..''

"Okeh are you ready.."

"Kenapa niyh.macam berita baik je."

"Yes of course bie.."

"Okey..now I'm ready to listen it..."

"Bie..sayang pregnant!"

"..."

"Bie?!! Kenapa niyh!"

"What! Really ! Sorry Bie cuma syok sebab tak lama lagi bie akan jadi papa!!"

"Hahah..bie²..."

"Dah brape minggu sayang?"

"Dah tiga minggu..senanye sayang nak bagitahu mingy lepas..tapi sayang tengok sekeluarga bie dan bie sibuk sangat..so tak jadilah nak bgithu.."

"Ouh maaflah sayang.."

"Its okay bie.."

*****

Time lunch je..bie aku dah excited nak bagitahu semua orang..Biasalah anak sulung...niyh.

"Ehem..Kimee nak buat announcement jap.."

"Herm..okay.. Sounds like a great new je..muka kimee ayahanda tengok gembira je.."

"Ehh mestii.."

"Hmm cakap lah kimee apa dia?"-bonda-

Aku hanya diam je masa tuh.

"Bonda,ayahanda,angah..tak lama lagii Ada orang baru yang akan datang kat keluarga kita.."

"Oh..yeke..alhamdulillah.."-bonda-

"Eek?sape along?"

"Ishh dye ni..takkan tak tahu..tak lama lagi..kak Nurull ada baby la"-ayahanda-

"Haha..orang bujang ayahanda..cam mana nak thu..ahahah"

Kami ketawa sekeluarga.

"Hah..Nurul..dah brape minggu?"-bonda-

"Dah tiga minggu bonda."

"Hem..baguslahh.."

"Oh yahh congratulations to you along!"-angah-

"Yah congratulations to you along..soon you will be a father.."-ayahanda dan bonda-

"Hihi..thanks ayahanda..bonda angah.."

"Same"-serentak tiga orang.

******


Diari Si GadisWhere stories live. Discover now