15 YEARS LATER...
Aku dan anak aku dah mulakan hidup baru,and i decided went to Paris ,stay there spend time with my lovely family.Sebab aku tak nak sia-siakan masa yang ada.Tapi aku masih lagilah baca diari arwah ,suka duka, nangis, tawa.Walaubagaimanapun, hidup mesti diteruskan .Betul tak? Anak aku Tengku Nur Hanis,dia berjaya mencapai cita-citanya menjadi seorang pereka fesyen yang terkenal di Paris.Tengku Hakim Muhammad pulak,aku bangga kaw kaw sebab dia dah jadi seorang korporat yang terkenal dengan kepekaan,ketegasan,kebijaksanaan dalam menjual beli dan pandai mengurus masa.
Seterusnya,anak jantan aku ni dia masih lagi meneruskan syarikat aku yang hampir lingkup tuh.So, aku takyah risau-risau dah sebab dah ada orang yang ganti tempat aku.Lagipun aku ni tinggal masa je , kubur pun dah memanggil-manggil hehehehe.
"Atuk!"
"hah ye?amboi lawanya cucu atuk nak kemana ni?"
"Khadijah nak pergi Eiffel Tower nak am..ambik gambar one big happy family kan ummi?"
"ye betul tu"
"wow cucu atuk dah pandai speaking ea?"
"of course lorrrr"
Oh lupa nak bagitahu ,aku ni dah ada cucu .Anak perempuan aku dah kahwin selepas dia habis belajar,yelah dah ada peneman hidup kahwinkan jelah.Buat apa nak tunggu lama-lamakan? Yang lelaki ni masih lagi dalam proses untuk membina masjid baru.Dia dah 100% fokus pasal perkahwinan dia nanti.Aku tak payah nak ambik kisah lah sebab dia pandai mengatur jadual dia.Menantu? Alhamdulillah baik orangnya , nama dia Abdurrahman. Seorang bos yang tegas, dorang berjumpa di satu tempat entahlah kat mana . Asalkan lelakinya ada niat baik.Hahay nak cerita tetiba lak lupa,maklumlah orang tua.
Bakal menantu pulak ni,bolehlah cantik molek tapi cerewet sikit.Cerewet pasal baju dia yang tak berapa lawo.Haih, aku pun tak tahu lah dengan budak zaman sekarang.Bukannya dapat gelaran gaun pengantin paling cantik di dunia ,ups .Aku dah mengumpat pulak pasal bakal menantu .Astagfirullah,dah tua pun buat perangai padahal dah nak mampus dah tuh.HAHAHAHAH.
"tuk...laa maaaaanyaaaaaa termenung,bb..bila nak sampai kat Eiffel tower kalau atuk dok tter menung je."
Haih,cucu aku ni geli hati dibuatnya.Yelah, dengan gagapannya yang comel tuh.Lalu,aku bangun dari tempat dudukku dan membimbit tangannya ,ummi dan babah dia dah tunggu kat pintu.Tinggal aku dan dia je terhegeh-hegeh nak ke depan.Tak tertinggal juga , anak jantan aku pun dah tunggu sama. Hari ni dia ambik cuti sebab kitorang nak ambik gambar keluarga.
Kalaulah arwah masih ada mesti dia dah gembira dengan gelagat cucu dia yang comel ni.Mesti dia bangga dengan kejayaan anak dia.Tetapi, aku pasti dia mesti tengah tengok keluarga dia yang gembira ni.Aku jugak dapat merasakan kehadiran dia,Aku hanya membiarkan saja.Mungkin dia rindu?hehehe.Pernah jugak cucu aku ni nampak kelibat nenek dia.Benda biasa ,budak kecik boleh nampak benda-benda tuh kan?
Ummi dia pelik jugaklah dengan perangai anak dia,anak dia cakap yang dia pernah berbual dengan nenek.
'Nenek cakap dia rindu dengan atuk dan ummi dan paksu.Ll..lagi satu nenek rindu nak main-main dengan Khadijah.'
Ummi dia pun biarkan je sebab, dia tahu budak-budak boleh nampak benda tuh.Tapi, cucu aku ni pernah cakap yang nenek dia cantik sangat.Alhamdulillahlah macam tuh kan.Takdelah....hm lupekanlah.
***
"Atuk...kenapa atuk asyik-asyik termenung je nii?"
"mana ada atuk termenung,atuk tengok cucu atuk ni hah...cantik sangat macam bidadari"
"iye tuk?!"
"iyeeee"
"daddy... jum makan..Khadijah...sudah-sudah lah usik atuk..kesian atuk nak layan perangai Khadijah"
"hishh...benda biasa lh tuh...ok jum makan."
TAMAT
Assalammualaikum, aku nak ucapkan terima kasih kat korang yang sudi baca novel ni.Hehe,patutnya novel ni habis tahun lepas lagi tapi , ada prob sikit.Ok jangan lupa baca novel kedua dan ketiga iaitu novel Mereka, novel Dia {dalam proses} .ok bye! assalammualaikum.
YOU ARE READING
Diari Si Gadis
RandomNur adalah seorang wanita yg baik dan dia mempunyai banyak rakan.. Seperti Hamsa,Winy,Liza,Syirah..mereka mmg sahabat rapat Nur..actually nama panjang Nur ialah..Nurul Amsyiah.. Dye berumur 19 thn dan masih blajar di kolej.. Dia juga akan menulis se...