Dear diary,
Argh..kenape aku teringat mamat tuh..sedangkan tuh baru perjumpaan..dan boleh pulak dye tarik tangan aku..Arghh rase nak pijak2 je mamat tuh.Suddenly,aku terjumpe pulak ex aku!!wait,,dye follow aku sampai sni kerkk..harghh..this is make me scared..maybe ex aku tuh nak get back!argh...sudah~lagi menyusahkann betull lah dye tuhh..
By the way,aku mesti carik alasan..supaya dye tak carik aku lagii..what did I meant it is forever i dont wanna see him again.
***
'Assalammualaikum.. Cinta'
'Waalaikumsalam.. Sayang..tengah buat ape tuh'ujarku.
'Takde paperr i just want to talk with you..'
'Okyy..what is it'ujarku.
'I'm afraid that you will hurt honeyy'ujarnya.
'No..I won't.. Just tell me hon...'
'I sebenarnye tak suke you pun..and I dah Ade pilihan lain..name dye Qristine.. She's my real girlfriend' ujarnye lalu..meninggalkan ku di situ..
Semua perbualan..itu mengingatkan aku masa dahulu..iaitu aku memikirkan semula ex aku yg tinggal kan aku mcm sampah...dan dye hanya game aku je.."Hope kau bahagia hingga jannah Jayde dan berharap kau jgn jumpa aku lagii.."kataku lalu air mataku keluar.
***
Petangnye,aku mmg nak gi kelas aku.. Tiba2 je aku terjumpe mamat tuh (Tengku Hakimee) argh..kenape dye Ade kat kolej nii...
Sekali aku pandang depan je balik dye dah ade kat depan!
"Assalammualaikum.. So awak..sekolah kat sni lah..wow what a surprise right!"tegurnya dengan gembira.
"Waalaikumsalam..haaaa..ye..terkejut saye nampak awak kat depan saye tibe2 jee.."jawabku.
"Ouh yah..sorry ye..jum.. gi kelas.."ujarnye membuat aku terkejut..
"Hurmm...saye punye kelas kat sane lahh...soo bubye!"ujarku lalu lari kecarh kelasku..
Lalu,aku pandang belakang,dye boleh pulak senyum sinis kat aku...ohh gosh..this is will make me embarrassing..
***
"Tengku, mari kita ada meeting ni.."ujar PA aku.
"Baiklah,nanti saya pergi just give me a minute too release my tention.."ujarku.
***
"Nurul,awak okay..tak saye tengok awk ni.. Macam tak fokus kat saye je"Tanya lecture aku yg menyedarkan ku dari lamunan.
"Hah..urmm..sorry..puan saye tengah fikir pasal idea saye yg nak diii present kan nnti.."jawabku sedikit gagap.
"Oky..good but this is your last warning..next time saye tak nak awak termenung..utk presentation nnti..sepatutnya awak dah fikir dah.."ujar lecture aku bgi skit nasihat.
"Okay..saya janji puan"jawabku.
"Good..Nurul I like your style"ujar lecture aku.
"Thank you madam.."
YOU ARE READING
Diari Si Gadis
RandomNur adalah seorang wanita yg baik dan dia mempunyai banyak rakan.. Seperti Hamsa,Winy,Liza,Syirah..mereka mmg sahabat rapat Nur..actually nama panjang Nur ialah..Nurul Amsyiah.. Dye berumur 19 thn dan masih blajar di kolej.. Dia juga akan menulis se...