Birthday Girl

41 5 0
                                    

'Semua yang ada-ii pada dirimu membuat aku,ku jatuh cinta~'

Hah,dah nak sejam si bedah tuh menyanyi lagu tuh ajelahh.Dah lah ulang lagu tuh je bukan full pun dye nyanyi serbaris dua saja.Haih,joget dye bukan main gelek lagi ye.

"Hoi!!ko dah buang tebiat ke apa?! Hh??joget-ii goyang sini sana.Kan pecah semua kaca kat umah aku ni.."

"Hambuiii,ko ni kan! Tak gheti-ii nak bersyukurkan?? Heyh ko patut bersyukurrr....."

"Dah-ii aku tak nak dengaq..niyh aku ngah buat assignment nieh.So,janganlah bising.Plus,jangan joget nanti aku tak boleyh fokus.Tahu tak?!!"

"Aku tak tahu~~bluekk!"

Ambui,si bedah ni, macam rumah kau je kan.Nasib baik,aku ni orangnya baik,kalau takk hem! Manalah kau nak tinggal nanti ye?!!

Macam lah aku ni tak reti nak bersyukur sangat.Aku dah bersyukur sebab ada pembantu rumah kat sini.Hahaha.Kesiann.

*****
Assignment, aku pun dah siap.Beress!!now i want to call my hubby~.

*tuttttutt..
Tuttuttt..
Tutttutttt...*

*Assalammualaikum,hai bie!*

*waalaikummussalam,sayang u call i ni tengah meeting ahh,,nanti sayang call balik eyh?lepas meeting kita chitchatt.Ok bye.Muah!*

Tuuuuutttt...

Hamboi,bukan main lagi kau letak tefon tuh ye..sekurang-kurangnya,bagi lah aku peluang untuk berbual..ini tidak?haihh?? Untong jauh,kalau dekat aku piat-ii telinga kau tuh!!

Aku bosan sangat hari ni,sebab takda aktiviti pun.So, apa salah nya kalau aku keluar sorang-ii gi lepak kat luar..kan?!

*****

Lipstick on,makeup on,shawl crepe is on gak,baju berkain crepe.Argh!!

I look so gergous this evening!!hhaha puji diri sendiri en.Haha.Dengan muka berseri-seri aku keluar dari rumah aku.Ceyh,macam orang yang dah kahwin pun ada.Plus, aku ni macam nak berdating dengan seseorang.Ciaa.Tipu je.

Aku merenung keluar dan melihat ciptaan yang Maha Kaya dan Maha Berkuasa.Yeah,sebenarnya aku bukanlah pergi café yang aku selalu pergi.Aku bersiar-siar di sekitar London tuh.

Aku berasa bebas sangat,sebab ini pertama kalinya,aku pernah keluar makan angin sorang -sorang .Yelah,sapa yang tak suke jalan sorang-sorang tanpa dikacau oleh sesiapa pun.Argh!!rasa macam kat syurga pun ada.Ahaha.Trip je lebih.

Setapak demi setapak,aku berjalan menuju ke café yang aku selalu lepak tuh.
Wow,what a surprise my fiance ,sebab tunang aku ada kat situ dan yang lain.Maksud aku, kengkawan lama aku ada kat situ jugak.Haih,sweet nye dorang sume ni.Aku pun tak sedar hari ni adalah hari jadi aku.

12 July 2002

Ya Allah,aku bersyukur kepadaMu kerana telah memberi kebahagian yang sangat menggembirakan ini.Aku berharap semuanya akan berkekalan.Amiinn.

Wish aku sebelum meniup lilin .Kek aku bukan main lagi besaq.Aku rasa aku tahu sapa yang beli ni.

"Weyh,sapa yang beli kek ni?"

"Aih,ko ni kann apakeh banggang nya soalan kau tuh,takkan lah fiance ko yang beli?? Ini semua Dari hasil kutipan dari kitorang semua.Hah,dan tempat ni bukan kitorang yang tempah okyh.Tempat ni memang dye lah yang tempah bukan kitorang.Lagi satu,ni pun dye belanja sesiapa saja datang ke tempat ni.Maklumlahh orang kayeee kan??korang?!"-panjang lebar si bedah bagitahu.Yang lain ikut mengangguk jelah.

"Ouh,so sweet terima kasih korang .. I love u all's!!"

"Sama-sama!"

Serentak bergelak sakan kami kat situ.Tapi tunang aku hanya lihat aku ketawa keriangan.Ups,malu lah pulak dye pandang-ii aku macam tuh.Aku terus berpaling ke arah lain.

"Weyh ,nurul! Kitorang datang ni pun ada berita gembira buat kau."-Syirah-

"Hah?apa dia citalah!?"

"Aku tak lama lagi nak kahwin...!!"

"What!! What a great news!!congrats to you!!"

"Haha,bukan tuh ja..si Hamsa,Liza dorang nak tunang hujung bulan ni."

"Ouh yekee..wah nampak nya kengkawan aku ni tak lama lagi nak menamatkan zaman bujang lah ye..baguslahh aku pun tak lame lagi.Hah,sorang je belum berpunya ni..hah Winy bila Kau nak kahwin ni! Dari dulu sampai sekarang solo je~!"perli aku sampai si Winy terhenti makan donat kat tangan dye tuh.

"Heyh!sape cakap aku solo hah! Aku ni taken tau tak!se chubby-ii aku ni laku tau!"

Serentak aku dan yang lain cakap..

"Yeke ni ~~~"

"Heyh,diam ahh..malas aku nak layan!herm.."

"Alolo..jgn lah merajukk mok kitorang gurau aje!~"kata kami dengan serentak.

Diari Si GadisWhere stories live. Discover now