Pepagi lagi aku dah bersenam kat depan umah.Tuh pun aku tak bagitahu husband and family dye.Biorlah,tak ganas pun aku excersice.Hihi.Ups, Lupe nak gitau..anak aku skang ni dah 3bulan dah.
Senam punya senam,aku terlihat pulakk dah bayangan putih lalu kat tepi pokok.Huish,Ya Allah dah pagi kot..takkan masih Ade yang 'bangun'(hantu).
Huishh seram sejuk lak.Perlahan-lahan masuk...Aku terkejut sebab suami aku tercegat kat depan umah.
Terkejut aku sampai botol aku terjatuh..Herk Hakimee niyh kan."Baik,sayang niyh kenapa pepagi lagi buat senaman depan umah ni?"
"Aik? Takkan tak bolehh kut..untuk kebaikan anak kita jugak kan.."
"Iye,itu saya tahu..tapi niyh pepagi buta lagi ni..hish..dah masuk umah baru jam 7.00 nanti jam 9.00 kita bersenam eyh.."
"alah...bie..."
"Dah..takyah ngengada masuk Jum.."
"Yelahh.."
Dengan terpaksa nya,aku kenelah masuk jugak.Haihh caring tull lah. Untung aku.Hiho.
*****
"Bie...apa kata kita pindah umah?"
"Oh..nak hidup berdikari lah ni?hmm..bolehh tapi kita kenelah cari pembantu umah dulu."
"Yeah!! Tenkiu bie.."
"Welcome gedik..hihih"
"What!!gedik??ishh dye ni."
Aku marah pastu merajuk,alahhh biasalah perempuan~ sikit² majuk..
"Merajuklahh gedik..bie takkan pujuk.."
'Hargh! Apelah bie ni..kang aku bunuh gak baby niyh.'detik hatiku.
"Bie..sayang merajuk lain tau,bie tunggulah..jap lagi anak awak dah takda."
Cepat² aku masuk dalam tandas kurung kan diri aku.Aku niyh apesal bangang sangat hah?!! Kenapa aku saja nak cari pasal.Hergh..malaslah aku ngah emosi skang ni.
Aku pergi tub mandi pastu bukak shower then duduk macam orang gila.Aku rasa dah gila sangat.Sebab aku sanggup buat cam tuh.Heh,apakan daya aku hanya mampu menangis je masa tuh.Walaupun, suami aku dah ketuk banyak kali.Tapi aku masih tak masih tak buka lagi.Aku tetiba emosi sangat.
Last²,my husband pecah masuk ke dalam.Aku hanya menangis dengan keadaan aku yang ngah duduk cam budak² 4tahun merajuk.Then,aku tengok muka suami aku pucat sangat,lalu dia amek tuala terus sarungkan aku.
Dari tadi dia cakap 'kenapa sanggup buat macam ni kat abang..tahu tak abang risau sangat..sayang janganlah macam ni..sayang..' .Aku hanya diamkan diri.Masuk bilik salinan baju tukar baju.Kemudian,aku terus baring.Tak makan langsung dari pagi lgi.
Suami aku kelihatan letih,aku hanya tak menghiraukan nya.Aku buat bodo.Bila dia Tidor je.Aku sarungkan dia selimut.Ye,aku tahu..penat nak jaga aku niiyh.Penat nak pujuk itu ini.Ya Allah,kau berilah aku peluang untuk bahagia dengan suami Ku sertaa anak² Ku..
*****
Paginya,aku cepat² keluar rumah dan pergi ke klinik untuk check up. Aku hanya tinggalkan nota untuk suami aku.Aku sebenarnya jadi gila semalam disebabkan aku risau,sama ada aku masih dapat lagikah nak jaga anak aku.Masih dapat lagikah aku bermanja dengan suami aku.
Semua soalan tuh bercelaru kat otak aku.
***
Selepas je aku check up my baby..the doctor said my baby is health.. But,diri aku ni.Dah nak ke peringkat seterusnya.
Lekas aku pulang ke rumah,dan terus baring.Ugh, takkanlah aku nak sia² kan my life just like this kan!.herm,ok.Aku akan manje² ngan dia nnti.
Aku tertidur.Sedar je suami aku dah ada kat depan mata.Aku bangun je
YOU ARE READING
Diari Si Gadis
RandomNur adalah seorang wanita yg baik dan dia mempunyai banyak rakan.. Seperti Hamsa,Winy,Liza,Syirah..mereka mmg sahabat rapat Nur..actually nama panjang Nur ialah..Nurul Amsyiah.. Dye berumur 19 thn dan masih blajar di kolej.. Dia juga akan menulis se...