Dear diari,
Aku hari ni nak pergi dating so don't be naughty eyh,my diary.
Dah tuh jee nanti aku sambung lepas aku dating.*****
Haha,macam orang tak waras pun ade.Haha tipu je.Aku dah ready nak gi dating.Aku dah sedia dari jam 9 pagi sampai lah jam 12 tengahhari kat luar halaman rumah aku.Tapi si Tengku ni,tak datang-ii,herm memang carik nahas dye ni.Takpa aku masih boleyh maafkan kau lagi.
Daripada aku membuang masa kat luar lebih baik ,aku lepak kat library.Wait?!!seriously Nurul?!! Gile ke apa kau ni nak lepak kat tempat yang boring tuh .Plus,aku bukannya suka sangat dengan tempat yang macam ada 'penghuni' tuh.Eiyhhh~
Merecik hawau bulu roma aku,hahah!!
Tanpa melengahkan masa aku cepat-ii gi cafe' .>>zing<<
*sayang kat mana niyh?!bie dah pergi rumah sayang,tapi sayang takda? :(*
'Wait!!dye pergi umah aku ke?matilahh.Dahlah si BEDAH tuh bnyk mulut.Confirm malam ni ada wartawan yang tersohor di Malaysia'
Aku sempat lagi berangan sambil tengok mesej yang future husband aku hantar.Apa lagi?! Aku tak balaslah mesej dye~.Biar padan muka dye.Sapa suruh lambat pickup aku.Kn dah merajuk.
>>zing<<
*syang!kat mana nih.Bie risau lah !?*
Hah,amek kau.Aku tak layan dye.Haha jahatnye aku ni.Aku tersedar dari lamunan yang bercampur baur dengan sedih,gembira,jahat aku tuh.Sedar tak sedar aku punya future husband ketuk meja aku.Aku apa lagi terperanjat lah.
"Astaghfirullah all azim..bie!"
"Hah,tau pun marah kan~.Macam tuh jugaklah perasaan bie tadi.Kenapa tak reply mesej bie tadi!ingat bie suka lah.Sayang buat macam ni,hah?! "
"Hei!kau ingat aku suka lah nak tunggu kau yang berjam-jam kat luar rumah aku macam orang gila,semata-mata nak tunggu engkau!"hah,amek kau ingat kau sorang je ke boleyh sound orang hah?!!.
Aku direct keluarkan duit aku letak atas meja dan terus melangkah keluar Dari café kegemaran aku tuh.Aku pun dh malu gila,sebab orang yang ada kat café tuh perhatikan kitorang yang tengah gaduh tadi.
*****
Aku keluar dari situ je,empangan kat mata dah pecah.Air mata pun dah meleleh keluar.Aku berlari sambil aku lap air mata aku,sampai satu sudut tuh aku terjatuh dan menangis macam orang yang tak siuman.Haha tipu je,tak lah teruk sangat aku nanges.
Habis saja aku keluarkan air mata,aku melihat ada orang yang berdiri kat depan aku.Aku tak pasti siapa.Sebab mata aku masih dalam proses nak keluarkan lagi air mata aku ni.
Aku lihat dye menghulurkan tangan.Aku capai dan terus berdiri.Diam terus memeluk aku dan..
"Maafkan bie.Bie mintak maaf sesangat,sebab marah sayang tadi."
Aku hanya mengangguk dan diam mengajak aku tengok wayang.Hermmm,sweet je future husband aku ni.
YOU ARE READING
Diari Si Gadis
RandomNur adalah seorang wanita yg baik dan dia mempunyai banyak rakan.. Seperti Hamsa,Winy,Liza,Syirah..mereka mmg sahabat rapat Nur..actually nama panjang Nur ialah..Nurul Amsyiah.. Dye berumur 19 thn dan masih blajar di kolej.. Dia juga akan menulis se...