Anemia??

35 3 0
                                    

12 July 2010

Hari jadi aku dah menjelang,aku langsung tak nak keluar ke mana ii dan tak nak check fon aku langsung.Walaupun kengkawan aku dah mesej macam ii.
Tapi,aku buat bodoh je.

Aku teringatkan masa lalu,masa aku bersama Tengku.Aku teringatkan kata ii
manis dye kat aku.Yeah,aku tahu korang sume marah aku sebab putuskan hubungan aku dengan seorang yang sememangnya, lelaki idaman aku.

Aku terjaga dari lamunan,dan cepat ii buka pintu.

"Assalammualaikum.. Sayang~happy birthday to you!!"

"Waalaikumsalam...apa yg awak buat kat sini..awak dengan saya dah tak ada hubungan apa ii kan?"

"Haih,kenapa marah saya??awak ni..sejak bilalah saya putus kan hubungan kita.Saya masih tunang awak yang sah.
Okeh..So,awak tak nak jemput saya masuk ke?Tangan saya dah lenguh ni,sebelah bawak hadiah sebelah lagiii bawak kek berbentuk hati."

"Tak..saya tak benarkan awak masuk .Plus,
Saya tak terharu pun dengan semua ini."

Aku sengaja hentak pintu.Aku tengok dari tingkap,aku gelak kan je dia.
Haha.Jahatnya aku ni.Aku sempat lagi amek gambar dye.Weyh,bertuah betull aku ni...Dye tetap menunggu aku buka balik pintu tuh.After 5 minute,dye tunggu aku kat luar.Aku barulah buka pintu tuh balik.

"Sayang,saya tak bermaksud pun nak lukakan Sayang..."

"Shush..diam lah Tengkuu..awak ni banyak mulut betull..dahlah masuk tapi kek tuh simpan dulu dalam peti sejuk.Saya nak salin baju dulu."

Muka monyok dye tuh,mengalahkan kucing merajuklah.Haha.Lepas je aku suruh dye masuk.Muka dye berubah macam kanak² riang.

*****
[Tengku Hakimee]

"Awak?lamanya awak tukar baju....awak?
...awak?"

Hesh,kenapa dia ni lambat sangatt dah nak dekat sejam aku tunggu dia.Ke??dye pengsan?!!Oh..tidak!

Aku terpakse pecah masuk bilik dia.Aku terperanjat,sebab dia baring terlantar.Oh no,dye pengsan.Haik,cen mana Boleyn pengsan pulak ni?

Tanpa membuang masa,aku angkat my beloved fiance..keluar rumah dan hantar dye ke klinik.

*****
"Dokterr,macam mana dengan keadaan tunang saya.?"

"Herm,keadaan tunang Tengku baik tapi.."

"Tapi apa dokter ?"

"Tunang Tengku ada niyh..ada penyakit anemia..."

"Apa?anemia!..."

"Iye..anemia"

*****

Aku punya risau ,sampai aku tak tidur malam..tapi aku solat jugak lah..Solat tahajud,solat hajat.Aku berdoa sangat² aku dapat bahgiakan dia seumur hidup.
Tapii,dah takdir.. Allah pinjam kan Nurul kat aku hanya sementara saja.

Apakan daya,aku harus terima hakikat..

*****
[Nurul]

Aku terbangun dan tengok tunang aku tertidor kat tepi aku.Ya Allah, mulianya dia ...Dia dah teman kan aku sepanjang malam.

"Sayang..dah bangun..herm..Syukur Alhamdulillah.. Sayang dah sedarkan diri...Dah tiga hari ...Sayang tak sedarkan diri..."

"Bie...maafkan Saya..sebab dah lukakan hati...."

"Shhh..dah tak payah lah fikirkan perkara yang dah lepas..Bie janjii..lps je sayang sihat..bie akan bawak Sayang ke mana² saja."

"Bie..."

"Hmmm..bie jangan risaulah dengan saya..
Bie baliklah salin baju dulu..kesian bie..dah lame tunggu sayang bangun.."

"Heyh awak ni...bunyi macam nak halau saya je..Hahah takdelahh..saya dah suruh pekerja saya ambil kan baju saya.Lagipun,bonda nak jenguk sayang nnti.."

"Oh..oklahh..."

Tak sempat fiance aku nak cubit pipi..mak mertua aku dah datang...

"Assalammualaikum ..hi menantu kesayangan bonda.."

"Ha...waalaikumsalam..bonda...dah smpi dah punn.."

"Herm,bonda Ku Kimee nk mandi jp..."

"Okeh."-serentak-

Lepas je tunang aku keluar,terus bonda ajak bual...

"Nurull syg,kenapa boleh jadi macam ni.Bonda risau sangad bila tahu yang Nurul ade sakit anemia.."

"Alah,bonda janga risaulah..Nurul will be alright..okeyh,don't worry..I'll be take care myself.."

"Hmmm yelah,hah..niyh.Bila lagi kamu berdua nak naik pelamin..bonda tak sabar dah ni."

"Haha bonda..nanti²lah..kami bincang.InsyaAllah, kalau ada masa..Nurul berbincang dengan Tengku."

*****

Hye..Assalammualaikum.. Trima kasih kerana..sudi membaca dan saya harap korang suka.

ID wechat:amiesha_tahir
IG:noramiesha
FB:Noramiesha Chang

Love uoll's ^.^

Diari Si GadisWhere stories live. Discover now