Redha

36 3 2
                                    

Bab 29

[Nurul]

Ya Allah...kau berikan lah aku peluang untuk bersama mereka lagi...aku tahu aku hanya dipinjam kan dengan mereka hanya untuk sementara.

Shh...anak aku ngah tidur nyenyak.
Suami aku keluar untuk mencari rezeki untuk sekeluarga.Bonda dengan ayahanda pergi umrah.So,tinggal aku dengan mereka.Angah? Dye sekarang tengah ikut Kimee pergi office.Hehe.Right now I'm feel so alone.Walaupun aku masih lagi ada anak² aku ni.

Oh yeah,buku diari aku dari dulu hingga sekarang aku masih lagi menulis semua perbuatan aku dan ehem....Korang akan tahu jugak nanti.

Sebab,kemungkinan aku akan lepaskan tanggungjawab sebagai ibu mithali .Hihi.

Haih,aku dapat merasakan yang ajal aku ni dah nak sampai.Lagipun rambut aku dah berguguran.Aku pakai tudung pun bukanlah sebab nak cover but sebab Allah jugak . Yelah,manusia.😎

[Tengku Hakimee]

Ya Allah....

Beratnya hati nak melangkah ke office ni.Yup..sepatutnya aku mesti ada kat rumah jaga lagi anak² aku isteri aku.
Herm,tapi kalau tak pergi memang kene tibai ahh.What I meant is..aku akan kene bebelan padu dari isteri tercinta.Tapi..it worth it too..

Dah lama tak kena bebel.

"Jack..aku nak kau call doc Ku Liya...a'ah sekarang..hem..dalam jam 10 pagi gitu...
OK,terima kasih "

*****

"What!!"

" maaflah..Ku.. Wait²..tak kan lah Nurul tak bagitahu Ku?"

"Tak... Dye tak bagitahu langsung pun.."

"Oh..hem..macam ni lah..buat masa sekarang Ku kene banyak bersabar ye.
Sebab, saya rasa..."

"Hmph,takpe lah...dan terima kasih atas nasihat Ku Liya..sebab bagitahu tentang ini.."

"Sama² Ku..herm..Ku, kuatkan semangat ye.Ok lahh saya pergi dulu ye."

"Hmm,OK"

Keadaan bilik pejabat aku sunyi setelah aku tahu yang isteri aku akan tinggalkan aku dalam masa yang terdekat.

Argh!

Hurgh,aku hanya boleh tahan semua kesedihan ini.Tapi,kenapa aku merasakan aku hanya begitu cepat untuk dia tinggalkan aku.

Herm..

Ya Allah...bertapa Sayang nya aku dengan isteri aku.Huh... Ya Allah kau tabahkanlah hati aku ini untuk menjalani semua ujian Mu ini..

Aku termenung begitu lama. Sampaikan p.a. aku ketuk pintu banyak kali pun tak sedar.Confirm terlajak kasih sayang untuk berfikir pasal Bini kat umah tuh.

"Ku..Tengku okeh tak ni? "

"Hem..ye saya OK.."

"Okeh..hem ini fail yang Tengku nak tentang projek di London tuh."

Diari Si GadisWhere stories live. Discover now