Merajukk

35 3 0
                                    

Malam ini,aku dan tunang aku dating kat satu tempat special konon katanya.Entahlah,aku pun tak tahu.Dah nama pun special and membuat kan aku excited sangat.Hahah.

Aku dah ready dah sebab,petang tadi kitorang ada aktiviti yang best .Sampai berpeluh-peluh.Ah.. Tuh pun si diaaa.

"Hi syg..jum"pelawa Tengku sambil menghulurkan tangan nya.

"Assalammualaikum.. Awak ni kan..suka bertindak melulu kan? Boleyhh......"

"Waalaikumsalam.. Shushh..daripada awak bebel kat depan pagar ni,baik awak Bebel kat dalam kereta.Sebab nanti kalau kita bising-ii kat luar jiran tetangga akan buruk sangka tau~"

Apalagii...aku mengalah ajelahh,tapi penat tunggu dye 5 minit dari tadi.Wow,bertapa cerewet nya aku ni.Aku masuk kereta dan buat muka monyok pastu pura-ii tak layan dye. haaha.

"Alahai,tuan puterii janganlah merajuk nanti muka tuh jadi buruk.Macam nenek kebayan." Tengku kacau aku.Siap panggil tuan putri lagi tuh.

"Diamlah,,"

"Hish,tak baik cakap macam tuh kat suami ni..nanti jadi isteri yang derhaka..Nak jadi isteri derhaka??"

"Eiiiiiiii,excuse me sapalahh isteri kau ni ekk?!??"

"Isteri saya ialah Nurul Amsyiah BT Mohd Farish ..."

Aku buat muka tercengang thennn...

"Hiyh,,merepek lah awak nii..hurgh.. Turun kan lah saya kat tepi jalan ni.Kalau saya dengan awak confirm otak saya tak berfungsi lagi."bebell.

"Hah?betul nih..eyh saya tak kesah tauu.Oke nah turunlah."

Wait! Seriously,dye turun kan aku betul-betul kat tepi jalan.Arghh,how dare you tengku!.

"Okeh good luck miss Nurul."

Diari Si GadisWhere stories live. Discover now