Sampai hati dia,turunkan aku kat tepi jalan ni.Takpa,hari ni je.Sabar lah wahai hati yang suci murni.Ceyh,gurau je.
Aku ni penakut jugak,sebab tempat yang dia turunkan tuh gelap,sunyi.
Hah!hanya Allah saja yang tahu aku,punya takut tuh.Aku jalan punya jalan..aku terserempak pulak dengan dua penyangak.
Hah,matilahh.Ini semua Tengku punya pasal!!aku pun satu!bengong jugak.Argh,tawakal jelahh Nurul.Semakin lama,semakin dekat lah pulak.
Lelaki tuh macam mabuk je aku tengok tuh.Jalan macam zombie .Hehe gurau.'Ya Allah kau tabahkan lah hati hamba mu ini.Kau kuatkanlah semangat Ku.Kau perihalah lah hamba mu yang kerdil ini.'
Tiba-tiba sorang lelaki ni,macam nak sentuh aku.Tapi,seolah-olah ada yang menghalang.Nasiblah,sebab aku tutup mata.Haih,berdebar pulak nak buka mata,sebab nak tengok siapa yang selamatkan aku.
Haih,sapelah yang selamatkan aku ni.Aku hanya berdiri tegak kat situ dan hanya melihat aksi hero aku berlawan dengan dua penyangak yang Cuba nak rosak kan aku.Ceyh,sentuh pun belum lagi.
Selepas perlawanan berakhir,aku tertunggu-tunggu siapakah yang menyelamatkan aku malam ni.Hehey.Macam kenal je.Neyyh,memang kenal pun.Nak tahu siapa?? Of course lah Jayde.
Tapi,aku bersyukurlah sebab dye ada kat situ.
"Kau okeyh tak...Nurul?"
"Alhamdulillah.. Aku okeyh.. Je by the way Jayde..thanks because,you help me tonight.".
"Ouh,takdelah ini memang tugas aku sebagai sahabat sejati kau.Hehe."
"Hahah,nakal lah awak ni.."
Amboi bukan main mesra lagi aku bersembang dengan dia.
"Hah?saya nak tanya awak ni..kenapa awak boleh ada kat kawasan yang macam ni.Bukankah awak sepatutnya ada date dengan tunang awak?"
Ambik kau Nurul.Soalan KBAT dye bagi.Haha.
"Ouh,takdelah saya sebenarnya,memang nk kluar temu janji dengan dye.Tapi saya merajuk.Then, saya cakap lah kat dye berhenti kat sink.Tak sangka pulak,dye betul ii tinggalkan saya kat sini~.Tak patutkan!?"
Jayde hanya senyum dan tergelak dengan leteran aku tadi.
"Eyh!kenapa awak gelak pulak ni?!"
"Miss Nurul..Tahu tak?awak ni cute sangat bila awak membebel"
Halammak,dye puji aku lah pulak.Hey,takkan lah tak tahu Kut yang aku ni memang cute nak mampuih,kalau dengan artist Malaysia ni.Haha.Kembanglah pulak.
"Heyh,Mister Jayde awak tak tahu ke?yang saya ni lebih cumill Dari Mira Filzah artis yang paling hot, kat Malaysia tuh."
"Herm yelahh,Nurul yang cumill kalau artis Malaysia.Hahaha.Beranganlah you~"
Masing ii gelak.
Tetiba,ada kereta sport Sayang mendekati kitorang dan aku memang kenal orang tuh.
"Nurul!"
"Heyh!awak ni dah kenapa ?tak pandai nak cakap elok ii ke hah?!"
"Get in the car..Now..''
Hish,jahanam betul si Tengku ni.Kesian pulak aku tengok si Jayde sorang ii.Tapi,sempat lagi dye bagi isyarat suruh masuk jee dan abaikan dye.
*****
Dalam perjalanan,aku dah rasa macam nak marah je mamat ni.Josh,tak boleh tahan nak kene Bebel jugak.
"Eyh,kenapa awak bersikap macam tuh tadi hah?!kenapa awak benci sangat kat dye?"
"Nurul!saya tak ada mood nak bercakap dengan awak"
"Kenapa?awak jealous ke saya berjalan dengan dye?Awak punya salah jugak kan!sape suruh turunkan saya kat tepi jalan!"
"Nurul.Saya rasa awak tak pekak lagikan..
Saya kaya saya takde mood nak bercakap dengan awak,dan saya rasa awak ni bukanlah pelupa.Tapi sengaja..awak rasa..saya tak cemburulah?Heyh,fiance mana yang suka tengok bakal isteri dye berjalan dye ex boyfriend pastu berborak punyalah happy.""Ouh,,jealous rupenyaa.Okeyh,kalau awak tak suke saya buad camtuh lebih baik awak putus kan saja hubungan kita!"
Time tuh, ngam ii kat depan umah aku.Cepat ii aku kluar dari kereta mahal dye tuh then, main hentak pintu kereta dye pastu tak pandang dye langsung.
YOU ARE READING
Diari Si Gadis
RandomNur adalah seorang wanita yg baik dan dia mempunyai banyak rakan.. Seperti Hamsa,Winy,Liza,Syirah..mereka mmg sahabat rapat Nur..actually nama panjang Nur ialah..Nurul Amsyiah.. Dye berumur 19 thn dan masih blajar di kolej.. Dia juga akan menulis se...