Pindah

20 1 1
                                    

Bab 25

Anak aku sudah masuk 6 bulan..dan masa itu jugaklah aku dan suami aku pindah ke rumah baru.Rumah kami tak jauh lah dari tempat kerja husband aku.

Senang lah dia macam tuh.Aku pun senang jugak sebab dah ada pembantu kat rumah..So,tak lah sakit kaki aku ni.hihi.Pandai jugak suami aku pilih pembantu ni.Kami ada 2 orang pembantu 1 pemandu.Kemungkinan juga,pemandu ni akan jadi pemandu yg akan hantar anak kami ke sekolah.

Buat masa ni aku masih lagi gembira sebab taklah keseorangan kat rumah besar ni.Senang cita kat villa lah.Villa ni unik sikit.Depan cantik je macam rumah mak dan bapak mertua aku dan bahagian tepi ada kolam besar.Belakang pula macam biasa ada garden .

Kebelakangan ini suami aku balik lewat.Tapi aku tahulah kenapa dia selalu balik lewat.Yelahh,dia kata dia nak selesaikan semua kerja dia.Selepas itu,dia akan take care of my baby and I .

*****

"Sayang.."

"Ye?"

"Abang nak keluar jap,jangan pi mana² tau.Abang keluar jap ada hal ngan Ku Fiq."

"Okeh abang.."

Aku nak salam tangan dia je,dia elak.
Mungkin emergency sangat.Sampai aku nak salam dia pun elak.Haih,bersabarlah wahai hati.

*****

Petangnya,

Aku keluar seorang diri,  Sebab aku bosan sangat kat villa tuh.Aku nak makan angin.
Kemudian,aku ternampak lah satu café ni.
Aku apalagi? masuk je terus order kopi karamel latte satu.Huahua,mengidam.

Minum punya minum,ternampak pulak lah si Jayde ni.Dia senyum kat aku,aku pun senyumlah balik kat dye.

"Hi...lama kita tak jumpe kan..Nurul"

"Ouh,hi..a'ah jayde.Herm..amacam? Dah jumpe kekasih baru ke?"

"Belum lagi...erm mcm tulah..bukan susah nak lupakan orang yg kita pernah bercinta dulu tuh kan?"

"ERM...kalau lah orang tuh hargai seseorang tuh kan bagus..mesti hubungan dorang kekal.."

Masing² macam ungkit kenangan 5 tahun lepas.Huahua..

"Ermm by the way..nurul where is Tengku..saya tak nampak dye pun?"

"Ouh..Tengku have an appointment.. So he will come late..so I've decide to come here and release my tension.."

"Ouh..like that..so how's your baby's ?"

"She will be fine..mungkin bulan 7 lah anak aku lahir.hihi.."

"Wow..tahniah lah"

"Terima kasih"

*****
-  Hakimee -
"Abang...abang bila nak balik ni..?
Awak pergi mana ni..kenapa selalu lewat saje..cepat lah balik..saya rindu sangat kat awak ni.. Anak awak pun rindu dengan daddy dia "-Nurul-

Herm..nampaknya isteri aku ni dah rindu sangat ni.Kesian lak dye,ermm cm mana ek?

Herm,OK OK ,aku ada idea untuk dye.

(Wechat)

Kimee: sayang..kemungkinan abang balik lewat lagi malam ni..Maaflah sebab dah lama tak spent time together ...InsyaAllah kerja abang siap cepat..^.^

Nurul: yelah tuh..ok² Nurul doakan abang supaya abang cepat² habis kerja tuh,hishh
=.=

Kimee: alahh janganlah buat emoji cam tuh..abang boleh terbayangkan yg isteri abang ni ngah monyok..eee mesti muka buruk kan?

Nurul: hish orang tua ni...dah! Tak yah melampau...

Kimee:eh..orang tua? Elehh..tua² pun sayang boleh jatuh cinta ngan abang..hhaha

Nurul: abang!

Kimee:ok² abang mintak maaf eh. :)

...

Eh eh,si Nurul ni kan..kalau aku dapat kau memang ketawa jelah kau malam ni.Hehe.

Nasib baik keje aku dah nak siap dah ni.hemm..apa kata aku buat kejutan sikit buat dye.Hemm,bagus jugak idea aku ni..bolehlah mengubati hati perempuan niyh.😎

*****

-Nurul-

Hish,kenapa lama sangat suami aku balik umah niyh.Dah nak dekat pukul 10 dah ni.
Haih,ini lah padahnya kahwin dengan businessman .Sabor lah ye Nurul,Pilihan hati kau jugak kannn tak payah merungut lah yee.

Aik? Anak aku pun nak tunggu daddy dia.Siap sepak ² dalam perut ni.Hish Tengku Zaryl Rykal bin Tengku Hakimee dan Tengku Nurul Hanis binti Tengku Hakimee niyh kann.Kalau nak marah punn agak² ah..Mummy yang kesakitan niyh.

Fuh..😢😥
Anak kembar ni kan..Hehe padahal tak tahu lagi baby boy or girl.

*****

Alhamdulillah, kembar tak seiras aku dapat.Hihi, aku dapat baby boy and girl!!

Huh, aku dah scan .Dan The Doc tells that I've  got baby boy and girl.Hihii,I must to tell my husband.

"Assalammualaikum.. Abang.."

"Waalaikumsalam.. Kenapa ni Sayang...abang kat office nih.InsyaAllah malam ni abang dah balik dan abang dah amek cuti 2 bulan untuk Jaga sayang.."

"Ouh yeke.."

"Ermm..sayang telefon abang..sebab apa?"

"Takde lah saja je nak call nak tahu abang buat ape skang ni."

"Oh..yeke.."

"Mm.takpe lah abang..sayang letak fon dulu ye."

"Ok"

Tuttttttt.......

Diari Si GadisWhere stories live. Discover now