52- Gereksiz Yorumlar :/ ★

33 7 7
                                    


Başlıktan da anlaşıldığı gibi gereksiz yapılan eleştirilerle ilgili bir şeyler söylemek istedim.

Herkesin kişiliği farklıdır ama saygı, kişilik gözetmeksizin gösterilmesi zorunlu olan bir şeydir. Herkesi veya her şeyi sevmek zorunda değiliz. Fakat saygı göstermek zorundayız.

Ficlere yapılan bazı yorumlarda oluşturulan karakterin dışına çıkıp bana kadar varan hakaretler gördüm zaman zaman. Bu hiç hoş değil. Kimsenin alnına silah dayamıyorum okuyun diye. Beğenmeyen lütfen yarım bıraksın ve profilimden çıkıp gitsin. Bana severek okuyan insan lazım.

Mesela gereksiz eleştiri veya gereksiz beklentilerle ilgili bir şeyden bahsetmek istiyorum. Her ficin bir ana karakteri/çifti vardır. Zaten onun dışındaki çift veya çiftler yan çifttir ve yardımcı karakterlerdir.

Yardımcı karakter sadece ana karaktere destek amacıyla oluşturulur. Onu besler, destekler, merak edilir ama üstüne çıkmaz. Kendine göre onun da bir hayatı ve kişiliği olsa da ana karakterden daha önemli bir konuma gelmez. Yazarın insiyatifi doğrultusunda zaman zaman ön plana çıkar veya nadiren belli bir süre sonra ana çiftle yer değiştirir.

Bir ficin ana çifti XiuChen yan çifti de TaoRis diyelim. Final bölümüne şöyle yorumlar geliyor: "TaoRis daha fazla olsaydı iyi olurdu ama böyle de kötü değil."

Hayır, insanlar mı Türkçeyi anlamıyor yoksa ben mi 'yan çift' yazısını gözlerine sokmalıyım bilemedim. Ana çift veya çiftlerden biri değilse o çiftin daha çok olması neden beklenir?

Ben bu işi keyif için yapıyorum. Üstelik iş bile sayılmaz çünkü para falan aldığım yok. Yazarken mutlu oluyorum. Okurken de siz mutlu olun istiyorum.

Eğer o kurgu benden çıkmışsa, o karaterleri ben oluşturmuşsam demek ki nasıl daha iyi olacağı benim tasarrufuma kalmış. Eğer yan çift daha çok olsaydı o zaten ana çift olurdu. Eğer yan çift daha çok olduğunda fic daha iyi olacak olsaydı ben öyle yazardım.

Çoktan olup bitmiş bir şey için, üstelik yardımcı karakter için böyle yorumlar gelmesindeki mantığı çözemiyorum. Örneğin TaoRis'i daha çok görmeyi sevdiğiniz için ana çift oldukları bir fic isteğinde bulunabilirsiniz. Ama TaoRis az diye 'idare eder' seviyesine yerleştirmeniz de hoş değil. Bana "TaoRis'i daha çok seviyorum. Umarım bir fic yazarsın." gibi bir yorumda bulunsanız kabul. Ama TaoRis'i ana çiftten(!) daha çok görmek istemeniz..

Beni tanıyanlar bilir, yazdığım şeyleri seven biri değilim. Asla da olabileceğimi sanmıyorum. Asla iyi yazdığımı iddia etmem. Kötü olduğumu söyleyip kavga etmişliğim de vardır. Kötüyüm arkadaş kabullenin şunu! Fakat sırf sevdiği çift yardımcı karakterlerde diye fici aşağılamak veya o yorum dışında yorum bile yapmamış olmak bana normal gelmiyor.

Ficleri okuyanlar yorum yapıp geçiyor. Ama okurlar eğer aynı zamanda yazar da değilse yaptığı yorumlarda bir şeye asla dikkat etmiyor. Okurlar için 'Bunu da okur geçerim.' gibi bir durum olsa da yazarlar için aynı değil. Yazdığımız şey bir fanfic olsa bile beklentimiz büyük oluyor. Karşı tarafı mutlu hissettirmek istiyorsun. Kötü yorumlara da ihtiyacımız oluyor ama severek okuyan insanları görmek istiyoruz. Detaylara takılıyoruz aslında biraz da..

Bu nedenle sadece kendim için değil tüm yazar kardeşlerim adına dikkat edilmesini rica ediyorum. Eğer ficimize gerçekten bağlanmışsak acımasız yorumlar kalbimizi kırabiliyor. Bunu unutmayın ♥


JiahengWu ve Okurları ♥ ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin