80- Wattpad ile sorunum ★

19 4 0
                                    


Okuyan tatlışlarım varsa aynı şeyi yaşayıp yaşamadığınızı söylerseniz çok sevinirim.


Wattpad ile iki sorunum var. Bir tanesi kitapların diliyle ilgili.

Ficimin adı Türkçe olduğu sürece dili Türkçe olarak kalıyor. Fakat adı İngilizce olan ficimin dilini yüzlerce kez değiştirip kaydettiğim halde kendi kendine İngilizce olarak değişiyor.

Kitap adına göre otomatik olarak değiştiği kanısına varmıştım. Fakat bir kardeşim kitap dilini Türkçe yaptığı zaman kendiliğinden değişmiyormuş.

Geçenlerde kitap dili İngilizce olduğu için bir yorum aldım. Doğal olarak İngilizce zannederek açıyorlar ve karşılarına farklı bir dil çıkıyor..

İngilizce isim koyduğu bir kitabın dilini bir türlü Türkçe olarak düzeltemeyen var mı?


Diğer sorunum ise fic sıralaması..

Uzun bir süredir bu sorunum devam ediyor. Birkaç arkadaşımın denemesini isteyerek bunun güncelleme olduğunu öğrendiğim halde bu durum hala benim için bir sorun teşkil ediyor.

Eskiden Çalışmalarım'a girip herhangi bir kitabı düzenlemek istediğimizde, kitap üzerinde herhangi bir değişiklik (bilgilerini düzenlemek, adını değiştirmek, bölüm eklemek, kapak koymak gibi..) yapmasak bile 'kaydet' dediğimiz zaman o fic saniyeler önce güncellendiği için profilimizde en başa yerleşiyordu.

Ben bu yolla, hiçbir değişiklik yapmasam da ficlerimi 'kaydet' butonuna tıklayarak profilimde istediğim sıraya diziyordum. 

Şimdi ise değişiklik yapmış dahi olsak, güncellenen fic, ilk yayımlama tarihi neredeyse o sırada kalıyor. Profilimizde güncellenen fic en başa gelmediği için beni rahatsız ediyor.


Kitap dilleriyle ilgili sorunum herkesin kitaplarında olmuyor olabilir ama sanırım güncellenen kitapların başa yerleşmemesi herkeste var.

Önceki yıl bir okurum profilime girip güncellenenleri o şekilde takip ettiğini söylemişti. Bu sebeple aynı şekilde takip edenlerin olabileceğini düşünerek açıklama yapmak istedim.

Bu durumu söylediğim herkes ben söyledikten sonra öğrendi. Be de profilimle sürekli oynadığım için bazı güncellemeleri takip etmesem bile öğrenebiliyorum. Bir çoğunuzun bilmiyor olabilme ihtimalini düşündüm ve bu destan gibi sıkıcı yazıyı yazdım ♥

JiahengWu ve Okurları ♥ ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin