15- Nasıl oluyor bu? ★

38 14 21
                                    


Merhaba tatlış okurlarım,

Ne tepki vereceğimi bilemediğim ama istemsizce gülümsediğim bir şeyi sizinle paylaşmak ve sebebini sormak istediğim için yazdığım bir bölümcükle karşınızdayım :)

Coincidence (XiuChen) ve Housemate (ChanBaek) ficlerimi biliyorsunuz. Bilmeyenler için spoiler olacak ama benim sorun bilenlere..

Coincidence ficimi okuyan herkesin 'Chen sanmıştım' tepkileri ve Housemate ficimi okuyan herkesin 'Baek sanmıştım' tepkileri beni şaşırtmaya devam ediyor. Her okuyanın aynı tepkiyi vermesinden dolayı anormal olanın ben olduğumu anladım. Fakat anlamadığım bir şey var. Neden onlar olduğunu sanıyorsunuz?

Housemate ficimi okuyan herkesin Chanyeol ağzından yazılmış kısımları okuduktan ve anlatanın Chanyeol olduğunu öğrendikten sonra verdiği tepkidir beni şaşırtan. Aslında en çok şaşırdığım şey sanki biraz hayal kırıklığına uğramış gibi oluşunuz.

Aynı şeyi Coincidence ficimde inceleyecek olursak, sanki oradaki o badboy Min olduğu için hayal kırıklığından çok dev bir şaşkınlık yaşıyormuş gibi tepkiler veriyorsunuz.

Buna sebep olan şeyin tam olarak ne olduğunu bilmek istiyorum. Başkası olduğunu düşündürmekte üstüme yok sanırım :) Fakat neden böyle düşünülüyor?

Belli kalıplar mıdır okurları yanıltan? Herkes Min'i Chen'in altına atmak zorunda mı? Kaldı ki biliyorsunuz ben Kris'i Min'in altına atmış biriyim :) Herneyse..

Öğrenmek istediğim şey birkaç kez de söylediğim gibi neden böyle düşünüldüğü. Yani aklınızda belli kalıplar mı var? Çünkü yazarken orada ben anlatanın asla Chen olduğuna dair bir ipucu vermediğim halde Min olmasına şaşırılıyor veya Chanyeol olduğu halde Baek sanılıyor. Buna sebep olan şey en başında birilerinin oluşturduğu kalıplar mıdır?

Aslında en çok merak ettiğim şey neden bu kalıpların dışına çıkılmadığı veya dışına çıkanların çemberin dışına itilmesi. Bazı yorumlar ve mesajlara dayanarak söylüyorum bunları.. 

Şahsi görüşüm olarak söylüyorum ki ben, Chen yerine Min'in üstte olmasını daha çok seviyorum. Evet klasiğin dibine batmış ficler de yazdım. Ama olabildiğince dışına çıkmaya ve değişiklik yapmaya çalışıyorum. Yapmamalı mıyım?

Eğer tüm bunların sebebi gerçeklikten uzak olan özelliklerin de belli kalıplara sokulmuş olmasıysa kesinlikle bu kalıptan hiçbir şekilde çıkmayanların suçlu olduğunu düşüneceğim. (Kötü bir anlamda söylemediğimi de belirteyim. Malum herkes bir tarafından anlamaya meyilli.)

Gerçekten bu konuda aydınlatılmaya ihtiyacım var. Ne yapıyorum da anlatanın diğer ana karakter olduğu düşünülüyor. Hangi cümlem veya anlatan karakterin hangi tavrı bunu düşündürüyor?

Uzun zamandır kafamı kurcalayan hatta meraktan çatladığım, cevabı net olarak bulamadığım, ara ara karşılaştıkça aklıma gelen ve nihayet sormaya karar verdiğim bu sorumu cevaplarsanız çok mutlu olurum. Hatta mümkünse anlatabildiğiniz kadar detaya girebilirsiniz :)

JiahengWu ve Okurları ♥ ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin