Yazarların dev hataları..
Aslında bu konuyu okurların yazmasını isterdim. Hatta bu yazının tüm partlarını sonuna kadar okuyan biri olduysa, bu başlığı bitirdikten sonra yazarlarda sevmedikleri şeyleri yazmasını çok isterim. Şimdilik ben kısaca gözlemlediğim ve okurlarımdan öğrendiğim kadarını yazacağım.
• Klişeleşmek..
Bu her yazarın yaptığı, yapmak zorunda olduğu ve yapacağı bir şey. Çünkü kurgular kaç farklı şekilde yazılabilir ki?
Tabi her ne kadar klişelere başvurmak zorunda olsak da bunu bazı farklılıklarla sunmamız gerektiğini düşünüyorum.
Bir gün lise fici yazmadan önce bir okuruma 'lise fici klişeleri'ni sormuştum. Fic okumadığım/okuyamadığım için çok sık okuyan okurlarımdan bilgi almak istedim. Bana birkaç madde saydı.
1- Luhan varsa çilek kokmasın
2- Kütüphane, laboratuvar ve çatıda takılmasınlar.
3- Derslere girsinler.
Bunları görünce bir süre gülmüştüm. Tabi ki derslerde geçirdikleri 'öğretici' kısımları yazamayız ama derse girdiklerini belirtmemiz gerekir. Buna elimden geldiğince dikkat ettim. Sonra da şu çilek kokusu olayını birkaç okuruma sordum. Gelen cevaplarda çileğin yanına vanilya da eklendi. Gerçekten Luhan hep bir şeyler mi kokuyor?
Touch Me ficimde de aynı şeyi, smutu yazan yazar arkadaşımla yaşamıştım. O zaman daha iyi anladım. Çünkü o kısımda Luhan bal kokuyordu. Yine de ficimden o kısmı çıkarmak istemedim. Biraz da benim ficimde koksun değil mi?
(Siz de çok rastladığını klişeleri yazabilirsiniz. Belki böylece bana ve diğer yazar arkadaşlarıma neleri yapmamamız gerektiğini bir kez daha hatırlatmış olursunuz.)
•Nobel ödülü kafası..
Bu kısımda sanırım pek çok okurum aynı fikirde olacaklar. Çünkü kendini ulaşılmaz ilan eden yazarlar hakkında biraz dedikodu yapacağım.
Öncelikle şunu söylemeliyim ki fanfic yazmak o kadar da önemli bir şey değil. Yani yazarlar da okurlar gibi normal insanlar.
Bunu okurlar için söylemiyorum. Fic yazanların bilmesi gereken en önemli şeyin bu olduğunu düşündüğüm için söylüyorum. Çünkü gösterdikleri tavrın dünyanın en saçma şeylerinden biri olduğunu düşünüyorum.
Bazı yazarlar maalesef ki kendilerini Nobel ödüllü yazar sanıyorlar. Ulaşılmazlık ilan edip herkese tepeden bakıyorlar.
"Hey kardeş! Yazdığın şey fanfic ve sen ödül almadın."
Bunun beni sinir etmesinin tek sebebi bazı okurlarımın tepkileri aslında. Pek çok kez yaşadığım bir şey var. Mesaj gönderdiğim okurlarım kısa bir şok geçiriyor. Nasıl olur da ficini okudukları yazar onlara mesaj atar? Merak etmeyin biz normalde de halkın arasında yaşıyoruz.
Bu cümleyi asla ukalalık olarak algılamayın. Birilerinin beni sevdiği için öyle tepki göstermesi beni nasıl mutlu ediyor anlatamam. Ancak bu tepkinin böylesine fazla olması ukala yazarların suçu. Okurları o kadar küçümsüyor, o kadar değersiz görüyorlar ki, bu durum zamanla okurların da kabullenmesini sağlıyor. Bir yazarın kraliyet koltuğundan inip de kendi ficini okuyan sıradan bir insana mesaj atmasının tuhaflığı gibi görünüyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
JiahengWu ve Okurları ♥ ✓
SonstigesBu kitap size soracaklarım ve sizin bana sormanızı istediklerimle dolu olacak. Daha fazla iletişim halinde olacağız. Yani kısaca bu kitap, JiahengWu ve okurlarını daha fazla yakınlaştıracak :) Kütüphanenizde her daim tutmanızı, her yazdığıma b...