Hey readers! Untuk pengetahuan, bab ini diinspirasikan daripada buku kegemaran saya- Travelog Mr. Traveller dan saya ubah sedikit ikut kesesuaian. and lagi satu nak promote instagarm saya ini- go follow me on ig ( @maidelixea ) Ahaks. wELL Now, enjoy!
: i just wanna be living like there is only me
now i spent my time, thinking about the way to get you of my mind - The Vamps :
Anastasia
Aku menunggu Hakim dan Daniel dengan rasa gementar, hari ini aku akan pergi travel bersama-sama Hakim ke 14 buah negara Eropah menaiki train. Namun kami akan mengambil flight ke Sweden terlebih dahulu dan memulakan tour kami di sana, Kami akan menaiki train di Sweden. Apa yang aku faham, tiket kereta api cukup cukup untuk 15 hari disana. Jika terlepas satu train, maka kami memang tak boleh balik . Gulpp.
Tapi memandangkan Hakim seorang yang kaya, aku rasa tiada masalah untuk balik ke Malaysia balik. Dia boleh panggil jet peribadi dia ke, apa ke. Cuma, kalau terlepas train tu, tak cukup lah 14 negara yang kami ingin pergi dalam masa 15 hari.
KliA penuh dengan penumpang daripada dalam dan luar negara. Dan aku akhirnya dapat mengesan Hakim di dalam kesesakan orang ramai lalu lalang. Hakim hanya mengenakan pakaian kasual, T-Shirt Biru berkolar dan seluar hitam. Topi ' The Jaos' dipakainya, menampakan lagi kesegakan yang sedia ada. Dia sedang menyandang backpacknya dan membelek passport di tangan. Mengingatkan aku kepada alunan lagu Zizan dan Kaka -
Buku merah jangan lupa bawa moga-moga tidak tamat tempoh , . Erkk, tetiba pula Hahaha,
Backpack aku boleh tahan besar juga lah berbanding si Hakim itu. Well, aku bawa baju sikit je, lagi pun kat sana nak mandi nanti susah , tetapi tak jadi masalah pun kalau tak mandi. Negara sana bukan macam Malaysia yang panas nakharom ni.
" Hai, cik Anastasia! Dah ready nak pergi?! "- Daniel menyapa aku dengan mesra.
" Haiiii Daniel. Alhamdulillah , semua dah ready. Ada apa-apa yang saya perlu tahu ke nak bawa. ?Saya tak pernah jadi backpackers ni, " - aku bertanya. Nervous juga nak pergi negara orang........berdua-duaan dengan Hakim . Weeiuee ( hati gembira )
Ok Anastasia, jadi professional sikit boleh tak?.
Hakim di belakang Daniel pula menyapa aku dengan mesra -.... which is aku terkejut juga lah.
" Hey Anna, besar betul beg kau ini. Larat ke tak nak bawa? - tanya Hakim ,- memegang beg yang aku sandang sambil ketawa kecil. Tangannya menepuk-nepuk beg aku yang tebal tu. Aduh, mamat ini nak tepuk-tepuk beg orang juga.
" Entahlah Hakim, saya bawa je segala kelengkapan. Spray nyamuk, pepper spray, Fair and Lovely. minyak gamat. Well just in case. Baju pula saya bawa sikit je ..."
" Habistu apa yang kau bawa banyak sangat sampai berat ini? "- tanya Hakim kehairanan. For some reasons ..... aku terfikir , Hakim tak layan aku macam pekerja pun. Macam, tiada apa apa yang berlaku. But i am not complaining, dia serius but at the same time bergaul dengan orang, bergaul dengan perempuan pun ada batasnya. Macam hari itu, aku ada pergi pejabat dia untuk kali kedua. Briefing apa kerja aku and so on. Surprisingly, dia professional dan peramah. Tapi kami tak bangkitkan hal zaman sekolah dulu, just tanya sikit-sikit belajar kat mana dan lain-lain hal. Masa itu aku sedar, yang masa mengubah sikap seseorang . Ada cerita disebalik setiap perubahan , jadi aku tak tanya kenapa dia jadi peramah bla-bla-bla. Sebab some things are meant to be a secret.
Berpaling daripada lamunanku , Aku hanya tersengih...... " Erm... makanan ..saya ada bawa keropok tau Hakim .Ade contoz, Sprikles ! and lagi satu beg bera pun sebab saya bawa camera. Camera besar satu, tripod saya pegang , go-pro dan beberapa kelengkapan fotografi yang lain ._"
" Suka hati kau lah Anastasia, janji jangan suruh aku bawak kan barang-barang kau ." - jelas Hakim selamba.
" Chaiyok cik Anastasia! 14 negara nak pergi bukan senang tau! . Enjoy your time! " - Daniel kemudian memberi kata-kata semangat,
" Apa pun Anastasia , aku nak ingatkan kau .."- tiba tiba Hakim bersuara.
"... kau kena sentiasa hati-hati dekat sana . Penjahat selalunya akan attack orang luar, lagi-lagi kita backpackers ni. Always held your bag tightly, barang -barang penting macam phone or duit jangan letak dalam beg. Camera tak apa. Passport pun sama, kena selalu pastikan ada. And last one,jangan tinggalkan beg dekat mana- mana .You don't need to be too paranoid, kita kena berwaspada je. "-
Aku hanya mengangguk , mata kami bertentang dan Hakim jelas menunjukkan kerisauannya. Mungkin sebab aku ini perempuan. Well, kalau tak kenal lagi lah.... ini Anastasia sekali karate, 10 orang tumbang! .
Ok riak sangat lah pula .
" Baik , Hakim. Kau jangan risau , semua akan okay. Kita doa dekat tuhan semoga semua ini berjalan lancar -"
dan kami berdiri menadah tangan sama-sama berdoa dengan Hakim mengetuai doa kami semua. Alunan ayat-ayat al-Quran jelas kedengaran. Suara merdu Hakim membaca doa sedikit sebanyak menenangkan hati aku yang resah.
Siapa sangka, hari ini akan tiba. ? Aku dan Hakim bertemu kembali, dalam keadaan yang tak disangka dan aku juga menyelitkan sedikit doa -
semoga hubungan aku dan Hakim berkekalan, jika kami tiada jodoh bersama.., semoga kami akan kekal berkawan sampai bila-bila .
Amin ya Rabbal Alamin.
Sweden, We are coming for you!
A'N
Uhuks, chapter yang ringkas tapi alhamdulillah sedikit padat. Saya akan cuba selalu update walaupun patah perkataannya sedikit . Kalau dah lama tak update, chapter seterusnya mungkin akan lebih panjang. So dont worry!
YOU ARE READING
Dia, Jejaka Charming
RomanceDia datang bila aku dah move on, Dia jadi lagi kacak, lagi berpengaruh - yang paling penting dia LEMAH LEMBUT!. Sekejap bukan lembut macam sotong, maksud aku dia lagi charming gitu. Semua jadi cair dengan dia ( termasuk diri ini) S...