22

2.2K 110 50
                                    




'Zullen we vanavond uitgaan?' vraagt Liam als hij uit de keuken komt lopen met wat drinken. Ik zucht.

'Alweer? Eergister gingen we ook al.' Het is al twee week geleden dat we op vakantie waren en we zijn bijna elke avond uit gegaan.

Hij haalt zijn schouders op. 'Ik ga wel. Wie gaat er mee?'

'Ik.' zegt Niall.

'Ik ga ook mee.' roept Zayn. Ik kijk naar Harry, die nog niks gezegd heeft. Ik vind uitgaan echt helemaal niks meer aan en iedereen drinkt zich helemaal dronken.

'Ik ook.' zegt Harry.

Ik zucht. 'Ik ook dan.'

'Oke dan.'


'Laten we hierin gaan.' zegt Liam en wijst naar een club waar veel lawaai vandaan komt. De rest stem in en dus lopen we naar binnen.

'Wil je ook wat drinken?' vraagt Harry als we naar de bar toe lopen. Ik denk even na maar schud dan toch mijn hoofd. Ik ben gestopt met drinken en houd dat liever zo.

'Oke, wat jij wilt.' Hij haalt zijn schouders op en drinkt zijn bier in een teug op. 'Iets sterkers, alsjeblieft.' mompelt hij tegen de man achter de bar. Ik kijk hem fronsend aan.

'Wat heb jij? Hoezo wil je zoveel drank?'

'Ik heb het echt even nodig. Sorry, ik weet dat je het niet zo leuk vind als ik dronken ben. Het is niet erg voor een keer, toch?'

Voordat ik kan antwoorden krijgt hij zijn nieuwe drankje en neemt er een paar grote slokken van.

'Ik vind het gewoon irritant, je doet zo anders als je dronken bent. En de volgende dag ben je niet te genieten.'

Hij zucht. 'Drink ook eens wat dan. Één keer doet geen kwaad.' Hij knipt al met zijn vingers naar dezelfde man en bestelt iets, waarvan ik de naam al ben vergeten.

Als ik het voor mijn neus krijg, twijfel ik nog even maar sla het dan achterover. Het alcohol prikt en brand in mijn keel, maar het is niet eens lekker. Toch krijg ik de neiging nog veel en veel meer te drinken. Het is al een poos geleden dat ik echt goed dronken geworden ben.

'Meer.' smacht ik en Harry begint te lachen.

Ik ga zo vreselijk dronken worden, maar voor een keer maakt me dat helemaal niks uit.

De stress in mijn hoofd verminderd als ik nog een glas alcohol in mijn keel laat glijden. Het voelt zoveel beter als normaal. Ik besef bijna niet meer wat er allemaal gebeurt.

'Let's go home.' fluistert Harry na een paar uur in mijn oor, wat me rillingen bezorgd. Ik knik en laat hem me meenemen naar buiten. De frisse lucht dringt mijn neus binnen maar ik merk het bijna niet, ik merk sowieso niet echt wat ik allemaal aan het doen ben.

We slenteren over straat en Harry pakt mijn hand vast.

Thuis aangekomen tilt hij me op en loopt de trap op. Boven aangekomen gooit hij me op het bed. Je snapt zelf wel wat er volgt. 😏

-
'Goeiemorgen babe,' kreunt Harry en haalt zijn hand door zijn haar. Ik voel mijn wangen gloeien als ik besef wat er gebeurt is vannacht. 'Lekker geslapen?'

Zijn stem klinkt harder dan normaal, en het doet pijn aan mijn hoofd.

'Heerlijk.' mompel ik nog slaperig.

'Mooizo.' antwoord hij en glimlacht naar me voordat hij me in een knuffel trekt. Ik zucht tegen zijn schouder aan, ik voel me helemaal niet goed. Zou het door de drank komen? Harry lijkt nergens last van te hebben.

'Ik voel me niet goed.' fluister ik. Hij laat me los en kijkt me aan.

'Waar heb je last van dan?' vraagt hij bezorgd.

'Hoofdpijn en misselijk.'

Hij knikt. 'Dat komt omdat je teveel gedronken hebt. Ik haal wel een paracetamol.' Hij stapt uit bed en loopt naar beneden. Al snel komt hij terug met een doosje paracetamol en een glas water. 'Neem maar. Het helpt echt.' Ik knik en slik het gauw weg.

'Dankje.' zeg ik zacht.

'Ga maar slapen, dat helpt.' Ik knik en sla de deken om me heen.

'Blijf je wel hier?'

'Tuurlijk.' Ik knik en draai me om.

-


Heeyy

Eindelijk weer een update. Ik heb het verhaal nog niet afgeschreven maar ik heb vakantie en dus ook meer tijd om te schrijven. Ik zal proberen vaker te updaten.

Hated || Larry StylinsonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu