Sudah seminggu bayang Amarra tidak kelihatan di sekolah hanya Arrisya sahaja yang kelihatan. Sudah seminggu juga Amarra tidak sedarkan diri semenjak kejadian kelmarin. Arrisya lansung tidak hirau akan keadaan kakaknya itu malah dia lebih gembira.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Morning queenka~ "
"Morning queen~"
Awal pagi lagi semua pelajar wish morning dekat aku. Memang wajib pun diorang buat macam itu dari dulu lagi. Bila aku dah tunjukkan dark side aku baru nak dengar cakap aku. Tsk..tsk.. slut!
"Morning queen, eh mana queenka Amarra? " tanya seorang pelajar lelaki yang menarik perhatianku.. Siapa lagi kalau bukan Iril, satu-satunya student lelaki yang berani melawanku. Aku menjawab pertanyaannya dan menjelaskan semuanya kepadanya. Dia terdiam seketika kemudian memberiku pandangan yang amat tajam serta menakutkan lalu berkata " Kalau apa-apa terjadi dekat Amarra,kau! Kau orang pertama aku cari! " dan beredar.
Kecoh satu sekolah dengan berita bahawa cipan itu sakit. Caring sungguh! Apa yang special sangat dengan dia tu!? Semua orang ambil berat tentang dia,semua orang sayang dia. Serious menyampah! Entah bila agaknya nyawa dia akan tamat. Kalau dia mati lagi bagus~! Aman hidup!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Ma~ Ma~ Mama~ Am hauslah~ " bisik gadis itu mengejut ibunya.
" Huh? Haus ya? Sekejap~ Mama ambilkan air.. " kata wanita itu dan bergegas menuangkan segelas air putih dan dihulurkan kepada puterinya.
" Macam mana Am rasa? Am rasa sakit kepala tak atau Am rasa sakit lain? " tanya wanita itu.
" Hehe~ Comel lah muka mama time risau~ I'm fine,ma. I'm strong girl! " jawab gadis itu diselitkan dengan gurauan.
" Strong lah sangat~ By the way mama nak tanya sebenarnya apa jadi dekat Am hari itu? Macam mana boleh pengsan? Nasib cepat Arri telefon mama kalau tak.." kata-kata wanita itu tergantung.
" Kalau tak apa? Mama~ Kalau dah sampai masanya Am pergi juga~ Mama kena terima takdir Allah. Ok back to the topic, hari itu lepas meet kawan-kawan Am rasa letih sangat kepala pun pening so Am tidur lah sampai ke malam. Then, Am bangun pergi dapur sebab nak makan tapi ternampak adik pegang tupperware ubat Am. Dia buang ubat Am and please mama jangan pukul dia even tanya pasal ubat tu. " jelas gadis itu dengan sayu.
Penjelasan Amarra membuatkan ibunya marah akan sikap adiknya yang kejam itu. Walaupun Arrisya berlaku kejam terhadap Amarra tetapi tidak pernah terdetik di dalam hati Amarra untuk membalas perbuatan adiknya malah dia hanya membiarkan setiap perbuatan kejam adiknya terhadap dirinya.
Tepat pukul 12.45 minit tengah hari, rakan-rakan rapat Amarra mula memenuhi ruang di dalam wad tersebut. Dengan lemah Amarra menyambut kedatangan mereka. Kecoh dan riuh di dalam wad itu dengan gelak-ketawa. Terubat sedikit hati mama apabila melihat wajah Amarra yang riang dan ceria walaupun sakit. Sehingga ke petang Amarra melayan karenah rakan-rakannya. Matahari mula terbenam,masanya untuk mereka pulang tetapi ada seseoarang yang tidak berganjak dari tempat duduknya setia duduk di samping Amarra.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Iril? Kamu tak nak balik ke? Kenapa tak balik lagi ni? " tanya mama.
" Taklah aunty, Iril ingatkan nak teman Amarra hari ni lagipun dia dah banyak tertinggal plus banyak homework menunggu dia..So..aunty boleh tak malam ni Iril stay sini at least aunty boleh balik rumah and rest kan? Kesian aunty..penat.." bodek Iril.
Alasan~ Sempat lagi kau bodek mama aku? Mengambil kesempatan dalam kesempitan betul kau ni~
" Ha~ Bagus juga kamu stay sini ajar Amarra sambil-sambil tu aunty mintak tolong kamu jaga dia ya~ Ok lah aunty balik dulu~ Am,mama balik dulu esok mama datang dengan papa ya? Ok bye..Assalamualaikum. " balas mama lalu beredar meninggalkan kami. Apabila bunyi tapak kasut mama tidak kedengaran lagi, dengan pantas tanganku mencubit lengan Iril yang dari tadi senyum bagaikan kerang busuk.
" Kau~ Pandai eh bodek mama? Cakap dah tertinggal jauh,banyak homework lah apa tapi habuk~ Kau bawak diri kau je apa yang nak diajarnya? " bebelku.
" Alah~ Biarlah bukan selalu aku dengan kau berdua-duaan. Bila aku jumpa kau mesti time kau tengah sedih lah tengah marah lah tengah itulah inilah.. Tak syok kau tau tak? Asyik dengar masalah kau je~ Masalah aku ni macam mana? " rungut Iril dan mencebik.
" Dah kau selalu muncul wrong timing nak buat macam mana~ Ni dah ada peluang ni,kau tak guna dengan sebaik-baiknya ke? Tinggal aku dengan kau je dekat sini..Ha~ Apa yang kau nak luahkan sangat tu luahkan lah..Aku nak dengar..Now,It's my turn.." jelasku dan mengangkat keningku yang kelihatan serabut itu.
Iril menarik nafas dengan dalam lalu menceritakan segala-galanya kepadaku. Aku sangkakan hanya aku seorang sahaja yang mempunyai nasib dan jalan cerita hidup yang sedih,rupanya ada yang lebih teruk dari itu. Iril yang aku sangkakan tegas,bengis dan garang rupanya dalam hati ada taman. Hahaha~ Sambil mendengar masalahnya sambil aku menatap wajahnya yang putih bak mayat hidup itu. Handsome juga dia ni rupanya. Kenapalah aku tak pernah perasan sebelum ni?
Eh? Apa aku cakap ni? Merepek! Jangan cakap aku dah jatuh cinta dengan dia? Oh~ No~
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tq~
-Mochi74-
YOU ARE READING
Benci
Teen Fiction" Mempunyai seorang kakak,abang atau adik sudah cukup bermakna kerana mereka boleh jadi peneman,pendengar setia dan penasihat. Segala suka dan duka boleh dikongsi bersama tapi................ tidak bagiku. Hari-hari rasa bersalah menyelubungi diriku...