27

109 9 1
                                    

"Ricardo" Zoran's voice cracked as he say the name of his friend.

The shaking I was receiving from Evzen stopped as I felt his body stiffened upon hearing how Zoran miserably called on to his father's name.

He placed his hand over mine as they tremble. Then undoubtedly turned his head and looked at his father. My tears continued to flow as I felt anger and despair crawling to my nerves.

He was just a few meters away from us, he would have been saved if I knew he was in the same area as Zoran and had warned him as well.

I collected all my remaining energy and stood up. Lumapit ako kay Mang Richard at nanlulumong tumingin sa kanya. He lost his left arm while he was holding a gun on the right. Nakapikit na siya pero nakangiti ang mga labi niya.

Nawala ang lakas na pilit kong kinolekta at napaluhod ako sa gilid niya. Parang sinasaksak ang puso ko at gusto ko nalang na magising sa pag aakalang panaginip lang lahat ng ito.

"Azens will be taking charge of that area. Zoran and Evzen take her away from that place." I heard Jilad spoke from my earpiece. The guys he mentioned were standing beside me looking into Mang Richard's corpse.

May humawak sa balikat ko at inalis ko kaagad iyon.

"Ayokong umalis dito! Dito lang ako!" sabi ko sa mga ito ngunit bumalik na naman ang kamay sa balikat ko.

"We have to go, milady." Evzen spoke. Umiling ako at hindi pumayag sa gusto nila. Ayoko! There's no way I can just drag my ass out from where a friend die. He is a Zaccardi, I should have protected him but he died!

"Please, you have to be safe." Nanlulumong saad na naman ni Evzen.

"Please just let me stay. If I can't save him when I could have, then at least let me grieve." I pleaded but Zoran's mad voice answered.

"Don't be such a pain now, Priam. Alam mo ba ang kalagayan natin? If you can't save a warrior then at least do not let his death be in vain! Sa tingin mo ba gugustuhin ni Ricardo na mamatay ka din dahil lang gusto mong umiyak para sa kanya? Tangina, alam kong matigas yang ulo mo, pero wag mo naman akong pairalan ngayon!" Lalong lumakas ang pag iyak ko dahil sa ginawa niya.

He doesn't understand what I feel. I am not as brave as him. I am not as strong as him, so he doesn't understand me.

I suddenly heard a loud sound from someone's gun and was astonished when Evzen knelt beside me. I heard a few more shots that almost deafen me so I put my hands to cover my ears.

"Stand the fck up and leave." Saad ni Zoran na nagtatagis ang bangag. Halata na galit na ito ngunit hindi ko kayang mag bigay ng lakas para matakot pa sa kanya.

I've drained all my emotions today.

Naramdaman ko ang kamay ni Evzen na pumulupot sa baywang ko at pilit akong itinayo. Umalma pa ako noong una ngunit nang matumba siya at marinig ang pagdaing niya ay nabahala ako.

"W-we have to go." saad nito. May tama ang balikat niya at grabe ang pagdudugo nito.

Nilingon ko si Zoran, at saktong pag lingon ko ay wala na ang mga lalaking umatake sa amin. Hinawakan ko ang dulo ng damit niya para ipakita ang nangyari kay Evzen.

"Hey, are you okay?" Tanong ko kay Evzen. Tumango ito sa akin at saka sapilitan akong dinala pabalik sa tunnel galing sa warehouse.

Nakababa kami sa tunnel at tinuloy ang paglalakad.

I don't want to go back yet, I don't want to leave Mang Richard, and our friends are still out too.

"It's almost over. Your guardians are safe, Levi was doing a good job backing them up." Rinig kong turan ni Jilad mula sa earpiece.

Teach me how to MafiaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon