Hoofdstuk 12

3.2K 169 35
                                    

•Riley•
Grijnzend stuur ik het berichtje naar Bella.
Eigenlijk vond ik dat kusje echt wel leuk en zeg ik het niet alleen om haar te kunnen irriteren.
Ik ga op de bank zitten, nogsteeds grijnzend naar mijn telefoon.

Bella: stil😳
Riley: Waarom zou ik schatje
Bella: ik ben je schatje niet!😒
Riley: word je nog😉
Bella: nee. en doei, mijn moeder roept me..
Riley: doei schatje😉
Bella: ugh

Ik zak wat meer onder uit en stop mijn telefoon in de zak van mijn joggingsbroek.
Zuchtend sta ik weer op om de afstandsbediening voor de tv te pakken.
Als ik weer op de bank zit voel ik mijn telefoon trillen in mijn zak.
Er staat dat mijn vader me belt.
Verwart neem ik op.
"Hoi met Riley."
"Hey Riley, zou je zometeen even naar Bella's huis komen?"
"Waarom?"
"We moeten jullie wat vertellen."
"Als je me gaat vertellen dat jullie gaan trouwen doe ik je wat."
Ook al klink ik erg serieus, ik hoor mijn vader lachen aan de andere kant van de lijn.
"Kom nou maar" zegt hij nog voor hij ophangt en mij verbaast achter laat.

Ik gooi de afstandsbediening op het tafeltje en wandel op mijn gemak naar boven.
Mijn vader mag op me wachten, maar dat is hij ondertussen wel van mij gewend.
Langzaam loop ik de trap op en wandel ik rustig naar mijn kamer.
Vanmorgen lag ik nog met Bella in dat bed, denk ik als ik naar mijn bed kijk.

Ik schud mijn hoofd om van die gedachte af te komen en wandel verder naar mijn kledingkast.
Daar haal ik een shirt en een spijkerbroek uit en trek ze snel aan.
Daarna slenter ik de trap weer af.
Beneden ga ik op de trap zitten om mijn schoenen aan te trekken en trek daarna ook mijn leren jack aan.
Ik zie mijn autosleutels gelukkig al meteen liggen maar bedenk me dan dat Bella met me naar huis is gelopen.
"Verdomme" mompel ik in mezelf voor ik het huis uitloop, met de autosleutels in mijn hand.

Om het hele stuk naar Bella te lopen is ook niet te doen.
Gelukkig woon ik niet ver van Todd af.
Ik begin richting het huis van Todd te lopen.
Als ik er eindelijk ben staat Todd net buiten een sigaret te roken.
"Hey maat! Was goeie gister!" Roept hij over de straat heen.
"Hey" grijns ik enkel terug als ik oversteek.
"Heb je het gisteren nog met die lekkere chick, hoe heette ze nou, Bella, gedaan?" Grijnst hij en dooft zijn sigaret met zijn voet.
"Nee, ze heeft me alleen thuis gebracht" antwoord ik.
"Ah jammer! Heb ik dan je toestemming om haar te doen? Want maat, zij heeft een heerlijk lichaam" grijnst hij.
Woede borrelt in me op en ik duw Todd kwaad tegen mijn auto aan.
"Zo praat je nier over Bella, en nee je hebt mijn toestemming 'om haar te doen' niet, begrepen?" sis ik kwaad en duw hem dan weg van mijn auto.
Hij knikt verbaasd en strompelt weer naar binnen.
Ik stap in mijn auto en adem uit.

Met nog steeds kwade gedachtes over Todd zijn uitspraken, rijd ik naar het huis van Bella.

Als ik aanbel doet Bella de deur open. Ze rolt haar ogen en doet een stap achteruit, zodat ik er door kan.
Grijnzend loop ik langs haar naar binnen, waar onze ouders naast elkaar op de bank zitten.
"Weet jij al iets?" vraag ik aan haar als ik ook ga zitten.
"Nee, ze wouden niks zeggen totdat jij er was."
Bella kijkt niet eens op als ze dat zegt, maar blijft met haar nagels spelen.
Ik kijk mijn vader en Bella's moeder één voor één aan.
"Gaan jullie het nog vertellen?" Verbreekt Bella's stem mijn gestaar.
"Ja Bella, we moesten alleen even wachten tot mijn zoon er was."
"Oke, hier gaat hij dan..." mijn vader pakt Bella's moeders hand vast.

"We gaan trouwen!"

"Wat!?" Gillen Bella en ik tegelijk. Ik had niet verwacht dat mijn stem zo hoog kon zijn.

Maar ja, dit hoor je dan ook niet elke dag van je vader..

Geschreven door mij.

The badboys new sisterWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu