14. Jeckell en Hyde

744 28 1
                                    

14

Bij het ontwaken merkte hij tot zijn opluchting dat Conner al weg was. Ontbijt met Karen zou al gênant genoeg zijn.

Waarom raakte hij telkens in zulke situaties verzeild?

"Goedemorgen", begroette ze hem opgewekt opnemend.

"Goedemorgen", bromde hij terug.

"Conner was in een ongewoon goede bui. Iets over Bo Derek?", viste ze ongegeneerd.

Jason schraapte geërgerd zijn keel.

"Ik heb hem gister laten weten dat hij meer rekening met mijn gevoel moet houden, omdat hij een negen was. Onbesneden en boven de twintig centimeter zelfs een tien."

"Ah", legde Karen de link. "Bo Derek."

Tijdens het ontbijt nam ze hem regelmatig op.

"Kom je vanavond eten?", vroeg ze terloops.

"Waarschijnlijk niet. Hou maar geen rekening met me."

Hij schoof van tafel waar haar hand hem tegenhield.

"Je bent weer aan het werk, of niet soms?"

Hij liet zijn behoedzaamheid direct varen bij de bezorgde uitdrukking op haar gezicht. Geruststellend kneep hij zacht in haar hand.

"Ja, ik ben weer aan het werk. Sinds gisteren huur ik een studioruimte. Vandaag worden alle materialen bezorgt. Maar je hoeft je geen zorgen te maken, Karen. Ik heb mijn lesje geleerd. De artiest die de ruimte verhuurt gaat me helpen om meer gecontroleerd te werken."

Ze knikte toegefelijk.

"Bedankt dat je rekening wilt houden met de mensen die het meest op je geven."

Hij nam haar in zijn armen.

"Het spijt me dat het zo lang heeft moeten duren voordat ik dit inzag."

Nog een erfenis uit zijn kennismaking met Conner.

De dag verliep voortvarend. Alex had twee banken en een grote tafel met stoelen in de ruimte gezet. De rest van het materiaal stond klaar voor gebruik.

Na aanhoudende hinten van Alex had hij zijn terughoudendheid laten varen en stonden ze samen voorovergebogen over de grote tafel die nu bezaaid was met schetsen van Conner.

"Je muze laat zich goed vangen. Via hem toon je een wijd spectrum aan emotie."

"Het kan ook niet kwaad dat hij spectaculair heet is", voegde Jason wrang toe.

Alex lachte hardop.

"Klopt. Maar je laat meer van hem zien dan alleen een aantrekkelijke man. In Blue Boy toon je niet zijn gezicht, maar wel zijn ziel."

"Blue Boy toont mijn verlangen. Niet het zijne", benadrukte Jason.

Zijn telefoon onderbrak hun gesprek. Hij herkende het nummer als van het Centrum.

"Hoi, Jason", zei Charlie. "We hebben wat een situatie hier in verband met het uitstapje van morgen."

"Vertel me wat er aan de hand is."

"Erins oudere broer Darren zit bij Conner in het groepje en hij weigert om Erin zonder hem te laten gaan."

"Ik heb er totaal geen moeite mee om hem aan de groep toe te voegen", zei Jason.

"Op die reactie had ik al gehoopt, maar jammer genoeg ligt het niet zo makkelijk. Darren is nogal een heethoofd. Zonder sterke leiding zou hij het uitstapje compleet kunnen verknoeien", zei Charlie.

Blue Boy (gay)(Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu