20. The House Warming .... Fiasco.

839 29 10
                                    

N/A
Er is een link tussen de muziek ^ en de inhoud van dit hoofdstuk. 😉 Benieuwd wie het goed kan raden!

20

Beteuterd hield Jason de afspraak die bij de massagesalon was gemaakt.

Het diner dat volgde at hij alleen. Bij het bestellen van de wijn moest hij zijn identiteitskaart laten zien.

Tegen de tijd dat hij bij Aegir binnenstapte was hij meer dan daarvoor besloten om er een leuke avond van te maken.

"Oh mijn hemel", riep Drake. "Wil je alsjeblieft doorlopen voordat ik een vette boete krijg wegens het toelaten van een minderjarige!"

"Zeg, overdrijf niet zo", zei Jason mild geamuseerd.

Nog voor hij op de kruk plaats kon nemen schoof de Sammy twee cola's en een whisky sour naar hem toe.

"De whisky is van mij", knipoogde Drake.

De constante toevoer van drankjes stopte abrupt toen Conner binnenkwam, naast hem kwam staan en nijdig om zich heen keek. De man waar Jason gezellig mee zat te kletsen droop onmiddellijk af.

Jason leunde mokkend op de bar.

"Je mag stoppen met de grote broer beschermhouding. Ik ben hier op lol te hebben."

Conner draaide hem met een hand op zijn schouder naar zich toe.

"Ben je dronken?"

"Ach welnee", schudde Jason. "Dit zijn...aperitiefjes."

Vrolijk klonk hij zijn glas met een geïnteresseerde buurman.

"Proost!"

Een donkere wolk schoof voor Conners gezicht.

"Kunnen we al naar beneden?", vroeg hij aan Drake.

"Natuurlijk! Nog niet al je gasten zijn gearriveerd, maar het feest is al onderweg."

Conner greep Jason bij zijn schouders en sleepte hem zonder pardon mee.

"Pff", blies Sammy uit. "Heb je de beveiliging bij de hand? Het ziet eruit alsof het er vanavond heet aan toe zal gaan."

Drake knikte.

"Ben en Jerry zijn al beneden. Alles is onder controle."

Hij vroeg zich niet voor het eerst vanavond af wat er in Jason was gevaren. In alle jaren dat hij hem kende had hij zich nog nooit zo aanstellerig gedragen. Conner was er niet de man na om dit zomaar te laten gaan. Vraag was dan ook niet of hij zou reageren, maar hoe?

"Auw", riep Jason die zich aan de greep van Conner probeerde te ontworstelen. "Je doet me pijn."

"Als je niet normaal doet zal dit vaker gebeuren", dreigde Conner. "Ik ben van plan om je heel kort te houden."

"Waar slaat dat op?", vroeg Jason verontwaardigd.

"Je gedraagt je als een verwend nest. Daar zit niemand op te wachten", wees Conner hem terecht.

"Ik wil gewoon wat lol. Is dat teveel gevraagd?", pruilde hij.

Conner zuchtte. Zijn greep verslapte terwijl hij zijn handen over Jasons bovenarmen liet glijden.

"Natuurlijk wil ik dat je een leuke tijd hebt. Ik vraag alleen dat je rekening houd met het gezelschap waarin we ons bevinden", suste hij.

Voor de tweede keer die dag nam Conner hem bij de hand en trok hem mee.

De ruimte was al druk bezet alhoewel Jason kon zien dat nog niet iedereen er was. De barman nam hem vragend op en zuchtend toonde hij zijn identiteitskaart. Conner lachte hem verontschuldigend toe.

Blue Boy (gay)(Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu