23
CJ was als eerste boven met vlak achter hem Duncan en begroette zijn ooms met een stralende lach."Pap en ik hopen dat we de Giants tegen de Cubs beneden mogen zien", viel hij met de deur in huis.
"Best", knikte Jason. "Hoe laat begint het?"
"Zeven uur", bromde Duncan.
"Slecht humeur?", informeerde Conner zijn broer fronsend opnemend.
"Soms is er geen land met die man te bezeilen", snoof Duncan. "Ik ben blij dat Karen een vlucht eerder heeft kunnen boeken."
Jason volgde het gesprek terwijl hij CJ knuffelde voor deze zijn tas naar zijn kamer bracht.
"Wat was er deze keer niet goed?", informeerde Conner met een scherpe blik.
Duncans ogen flitsten naar Jason voor hij zijn keel schraapte.
"Och, je kent Pa. Die heeft weinig aanleiding nodig."
Jason kwam al snel tot dezelfde conclusie als Conner.
"Je hebt hem verteld dat ik de studio met Conner deel."
Duncan wende zich naar Jason.
"Ik weet dat ik niet de subtielste ben als het gaat om jou en je vrienden, maar wat die man aan onzin uitkraamde deed me diep schamen. Daar wens ik mijn eigen zoon niet aan bloot te stellen."
Jason keek hem dankbaar aan.
"Hoe is het met Maude?"
"Je noemt mijn moeder bij haar voornaam?", onderbrak Conner hen verbaast. "Ik wist niet dat jullie elkaar zo goed kenden. Hoe spreek je mijn vader aan?"
"Niet met Patrick dat kan ik je verzekeren", snoof Jason schamper. "Ik ben bij onze eerste ontmoeting door je moeder gevraagd om haar Maude te noemen."
Hij glimlachte bij de herinnering.
"Ze is een van de warmhartigste mensen die ik ooit heb ontmoet."
Duncan smaalde.
"Geloof me, het gevoel is wederzijds. Ze was heel blij met het fotoalbum dat je hebt meegegeven. In de koffer zitten cadeautjes voor jouw en Conner."
Conner hief zijn wenkbrauwen bij het noemen van een fotoalbum.
"Ik ga meteen kijken", zei Jason nieuwsgierig.
"Wat voor fotoalbum?", vroeg Conner aan zijn broer zodra Jason buiten gehoorsafstand was.
"Ma heeft een kast waar ze al onze foto's bewaart."
Conner knikte.
"Bij elk bezoek stuurt of neemt Jason een fotoalbum mee. Je hebt ze vast gezien."
"Klopt", zei Conner bedachtzaam. "Is dat de reden waarom Pa uit zijn slof schoot?"
Duncan zuchtte.
"Jason is zich zeer bewust van onze vaders afkeuring en houdt zichzelf zorgvuldig uit de foto's. Dit keer stond Karen erop dat er een foto waar jij, CJ en Jason samen opstaan werd toegevoegd."
Zijn lippen verstrakten.
"Ma was zo trots, maar Pa...? Bij elk verhaal dat CJ vertelde over jou en Jason, werd hij roder."
Conner zoog lucht door zijn tanden binnen.
"Weet hij dat ik met Jason slaap?"
"Hemel nee!", stiet Duncan uit. "Ik heb gezegd dat je herstel voorspoedig verloopt en dat de nieuwe behandeling goed aanslaat."
JE LEEST
Blue Boy (gay)(Voltooid)
RomanceConner, de stoere homofobe marinier en Jason, de getalenteerde openlijk homoseksuele kunstenaar, hebben niets met elkaar gemeen. Tot ze samen een nacht van verbroedering doorbrengen. Het bindt hen op een elementair niveau aan elkaar. Na een bewoge...