Skolen starter igjen for meg i morgen... ja, ja. Håper dere alle har hatt en fin ferie! Jeg prøver å oppdatere som normalt, men onkelen min holder på å dø og jeg kommer til å få en del å gjøre med skolen nå, så vi får se hvordan det går.
Kapittel 33 - Alanya
"Sitat"
Vi løp og løp mens skogen ble lysere og lysere rundt oss. De hadde vært smarte som kom om natten, slik at ingen kunne se dem, men natten ville ikke beskytte noen lenger. Solen var på vei opp.
Jeg kunne merke at de var slitne, Zeth og Amyre. De var tregere nå enn da vi begynte, mye tregere. Pusten var ugjevn og jeg visste vi ikke kunne fortsette mye lenger. De trengte en pause.
Vi trenger en portal. Vi trenger en portal. Vi trenger en portal... Og vi trenger den fort!
Det var det eneste som sto i hode på meg mens vi løp fra den brennende skolebygningen. Det var en portal inne i skolebygningen, men ikke en jeg ville prøve meg på for øyeblikket. Dermed trengte vi en annen mulighet. Det var mye so måtte gå i orden for å få til en portal, men en ting som var sikkert var at den måtte bli plassert et sted der to verdener grenset mot hverandre. Jeg var ikke helt sikker på akkurat hva det betydde, jeg tror ingen visste det, men jeg hadde pugget inn så mange portalsteder jeg klarte så nå måtte jeg bare komme fram til hvem som var nærmest. Selv hadde jeg aldri faktisk prøvd å lage en portal, så vi måtte ta en som var konstant åpen.
Akkurat nå var vi i det som kalles et veikryss, portalmessig sett. Magiskolene var ofte plassert i slike veikryss. Vi kunne altså dra omtrent hvor som helst, hvis vi da først fant et portalsted...
Okay, se for deg Ariadne, hvilke portaler er relevante? Den vi gikk gjennom med skolen er utelukket... Den som går rett inn i hovedstaden har de stengt og forseglet... Hvilke har vi igjen da?... Sarma!
"Der har vi det!"
To trøtte ansikter snudde seg mot meg med forvirrede uttrykk.
"Oops... Ingenting!"
Det er en portal i nærheten av Sarma, litt oppi fjellene... Men hvor er det en portal i denne verdenen?
Akkurat da var vi kommet litt ut av skogen og jeg lot følget mitt stoppe ved elven og drikke og hvile litt. Selv satt jeg meg ned på bakken og lukket øynene. Jeg lot magien min flomme, først forsiktig og søkende, så kraftigere. Men jeg holdt litt igjen, jeg ville ikke ha den for nær skolen, ikke før jeg visste hva som hadde skjedd der.
Der!
En liten rykkning, en ugjevnhet i luften. Nesten som kanten på et lite kutt.
Portalen.
~ ~ ~ ~ ~
Sarma. Sarma. Sarma.
Portalen gjorde meg ikke like ustø som vanlig, men jeg snublet fortsatt litt på jeg landet på den andre siden. Jeg hadde fortsatt hendene til Zeth og Amyre i et godt grep. Forsiktig åpnet jeg øynene. Pusten ble slått ut av meg. Det var enda vakrere enn jeg kunne huske. Fjellene strakte seg opp til den blå himmelen. Februarluften var kald og frisk.Til høyre for fjellkjeden kunne jeg se små glimt av havet som glitret i sollyset.
Hjemme.
Vi fortsatte å bevege oss gjennom fjellene til kvelden kom. Det var altfor farlig å fortsette i mørket, så vi fant oss en hule å sove i for natten. Det var kaldt og Zeth og Amyre lå tett sammenkrøllet inntil Eridor. Selv slet jeg med å sovne. Det var en sitring i kroppen min, en kribling av spenning og frykt. Jeg gikk utenfor hytta og så månen som hang høyt der oppe på den stjernefylte himmelen. Jeg kunne ikke tro at jeg faktisk var hjemme igjen, men jeg visste også at jeg ikke ville dra igjen. Jeg kunne føle det i kroppen min, så sikkert at det var skremmende: jeg kom aldri til å forlate dette landet igjen.
Et lett regn begynte å dryppe fra himmelen og en sang kom til minnet mitt:
And the blood will dry
Underneath my nails
And the wind will rise up
To fill my sails
So you can doubt
And you can hate
But I know
No matter what it takes
I'm coming home
I'm coming home
Tell the world that I'm coming home
Let the rain
Wash away
All the pain of yesterday
I know my kingdom awaits
And they've forgiven my mistakes
I'm coming home
I'm coming home
Tell the world I'm coming...
- - - - -
Sang: Skylar Grey - Coming home (part 2)
Jeg syntes bare at sangen traff så perfekt overgangen til del 3 av historien, at jeg bare måtte ha den med. Selv om jeg (etter å ha sett et par forskjellige videoer på YouTube) er ganske sikker på at den handler om soldater som kommer hjem fra en krig...
https://www.youtube.com/watch?v=ezivo5-t4i4
ESTÁS LEYENDO
Alanya
FantasíaAmanda har levd på flukt nesten så lenge hun kan huske. På flukt fra fortiden, men også fremtiden. Gang på gang har hun blitt tvunget til å starte på nytt. Men hvor mange ganger kan man starte på nytt? Hvor mange ganger kan man få en ny sjanse, før...