Middag med naboerne?

752 32 13
                                    

Idag er det Fredag. Og det betyder at jeg skal op i freaking skole, og det så først imorgen jeg kan sove længe. Nå skidt pyt.. videre i livet. Jeg traskede over mod garderoben og hev min cowboy nederdel og min hvide thrasher tee frem. Lagde en naturlig makeup, og så var det ned. "Godmorgen Chrissi" sagde jeg og tog et bid at det æble jeg lige havde taget. "Godmorgen søs" sagde han smilende. "Hvad sker der for dig idag?" sagde jeg fyldt med æble i munden. "ik noget søs" sagde han smilende og vendte sig om for at fylde sit glas op med vand igen. 

Skole dagen havde nu gået meget hurtig. Jeg havde for det meste brugt dagen med pigerne, og lidt Luke. Alex havde ignoreret mig hele dagen på grund af det der skete igår. Jeg har også bare gået med tanken hele skoledagen. Alex og Liam. Liam. Alex. Det hele køre bare rundt i mit hovede. MEN. Nu er det weekend og det betyder pyjamas og netflix. Juhuuuuu. Ingen planer. Jeg skal bare se netflix og spise is. 

Udenfor huset stod der en bekendt bil. Jeg løb over mod huset og hev døren op. "Mor! Far!" råbte jeg op, og krammede dem begge to. Jeg kiggede over på Chrissi, som stod og smilede stort. "Nå så det var det du var så skeptisk over for i morges" sagde jeg imens jeg tog skoene af, og lagde dem på plads. "Jeg troede først i kom på Mandag" sagde jeg forvirret. "Planen ændrede sig" sagde min mor og smilede falskt, med et bekymrende blik, og kiggede over på far. Når jo, det havde jeg lige glemt alt om. Mon mor hedder Anette og min far hedder Sofus. De to mennesker har en livs lang kærligheds historie. De blev gift da de min mor var 22, og min far var 24. Og siden den dag har de været sammen. Romantisk ik. 

"hvad er der mor?" spurgte jeg bekymrende. Hun rystede på hovedet "ik noget skat. Der er ik noget" sagde hun og traskede hen til køkkenet, med sin følgende nye Chanel taske hængende over skulderen. Jah.. min mor er en typisk housewife type, men bare med en helt anden stil. Hendes stil er mere ung, i forhold til hvad andre mødre går med. Og ja, som i nok kan se arbejder min mor i modeindustrien, som jeg så ikke kender noget til fordi jeg aldrig helt har interesseret min så meget. Hun får sponsoreret ting som tasker, tøj, sko og sådan noget. Heldige svin. Min far så.. Han er en real businessman. Han rejser hele tiden, men han tjener gode penge. Meget gode penge. Men hvad betyder det altså. Jeg ville hellere se ham mere, men sådan er det dsv ik. 


"Skal du lave mad til en hel landsby eller" sagde jeg og hentyd til al den mad hun havde stillet frem. "Nej" sagde hun grinende "Vi får naboerne på besøg" sagde hun og vaskede sine hænder. "Altså Jespersens? Dem med de søde tvillinger?" spurgte jeg og bad til gud om at det ikke var The Greaks eller som jeg kalder dem The freaks.. hvor er jeg dog bare sjov.. eller det er mere Alex men altså.."Nej det er Greak familien" sagde hun og gik i fuld gang med at lave mad. "De har en søn på din alder" sagde hun smilede. "ja mor. I know I know. Alex" sagde jeg og sukkede. "Nå så i kender hinanden" sagde hun og kiggede overraskende på mig. "Ja det gør jeg nok siden jeg har boet her noget tid ALENE" sagde jeg og lagde tryk på alene. Min mor kiggede forbavset på mig og rystede på hovedet. "Gå op og klæd dig finere på" sagde hun og hentyd til min thrasher t-shirt. "jaja" sagde jeg sukkende. Hvorfor skal de nu komme og ødelægge alting? Det var lige så godt alene. For det har jeg jo altid været. Det har været min storebror som har passet på mig 90 procent af tiden. Jeg hev et par boyfriend bukser frem og en helt hvis t-shirt. Jeg gik nedenunder igen til køkkenet. Min mor studerede mit look. Jeg kiggede på hende "er det her godt nok?" spurgte jeg og viftede med armene. Min mor gik hen til sin taske og tog en sort trøje frem. "tag den her rullekrave på og.." Hun tog sig for munden og roede i sin store taske fyldt med tøj. "Tag de har bukser på" sagde hun og hev et par lidt løse hvide bukser med en sort streg på siden frem. "det prøver jeg" sagde jeg og traskede hen mod mit værelse.

"Jeg ligner en som faktisk får meget op i hvad jeg har på" mumlede jeg lidt for mig selv imens jeg stod og studerede mig selv i spejlet. "Gæsterne er her" hørte man en råben nedenunder. Jeg sukkede højt, og traskede ned af trappen. "Hej hyggeligt at møde jer" hørte man min mor sige. De stod allesamme og hilste på hinanden. "Og det her er så min datter Ingrid" sagde min mor og tog en hånd på min skulder. Mit blik havnede på Alex, som stod og kiggede ned i gulvet. "Ja, dig har vi set et par gange" sagde Alex mor smilende. Jeg smilede bare tilbage. Hun virkede meget ligesom min mor. Nu hvor jeg havde hørt på deres samtale i 5 minutter så hed Alex mor Katrine og hans far hed David. 

"nå maden er klar" sagde min mor og klappede hænderne sammen. De voksne gik ind foran mig, så jeg stod foran Alex. Jeg kiggede bag skulderen, og nu kiggede han på mig. Han gav mig elevator blikket, og gav mig et skulder stød, og gik videre ind til spisestuen. "av" mumlede jeg for mig selv og traskede hen til spisestuen. Fuck hvor jeg dog hader ham lige nu. argh. Jeg har bare lyst til at.. Argh. Alle sad ved bordet og den eneste plads der var tilbage var selfølgelig ved siden af Alex. Et lavt suk røg ud af min mund.

"nå så jeg høre at i to kender hinanden" sagde Katrine og tørrede sin mund i sin serviet. "Ja vi er faktisk meget gode venner" sagde Alex og tog sin arm omkring min nakke. Jeg kiggede undrende på ham. "når" sagde jeg og rystede på hovedet "ja det er vi" sagde jeg og lænede mit hovede på hans skulder. De voksne smilede. Hvilken leg er det nu han leger? Ej hvor jeg dog hader ham. "ja vi er nærmest bedste venner" sagde han smilende. Jeg sparkede hans ben under bordet. Han fjernede sin arm fra mig og tog sig på benet. Jeg kiggede smilende på ham. Min mor smilede brat op. "hva så" spurgte jeg hende undrende. "hvis i nu er så gode venner, så kan han jo tage med til Paris" sagde min mor smilende og tog en tår af sin rødvin. Jeg skulle til at sige noget, men så afbrød Alex mig. "Ja det er da en super god ide" sagde han og gav mig et falskt smil. Jeg kiggede over på min mor "hvornår er det vi skal det?" spurgte jeg helt forvirret. "Det er næste weekend" sagde hun smilende. Jeg kiggede med store øjne hen på Alex. "ved i hvad. Det vil jeg faktisk meget gerne" sagde han og smilede med det sødeste smil til min mor. Idiot. Hvis han tager med så gør han det kun for at pine mig. Fuck ham så meget. "Skål for en hyggelig middag" sagde Alex og smilede. "Skål" råbte allesammen. 

Lifesucks. 




Stalker Number OneWhere stories live. Discover now