Jeg pakkede de sidste af mine bøger ud af flyttekassen, og klappede den sammen, så jeg kunne smide den ud.Det var den sidste flyttekasse, og det var rart endelig at have det hele pakket ud. Jeg kiggede mig omkring på værelset og smilte. Det var blevet hyggeligt, og det var lige som jeg gerne ville have det.
Jeg kiggede ned på mit armbåndsur, klokken var allerede blevet seks. Jeg havde brugt lang tid på at pakke ud, men det trængte også virkelig til at blive ordnet. Der havde stået flyttekasser overalt de sidste 2 uger, men jeg havde bare ikke kunnet tage mig sammen til at få det gjort.
"CAROLINE!" Det var min mor der kaldte nede fra køkkenet. "DER ER MAD!" Jeg gik nedenunder og satte mig ved bordet sammen med hende.
Jeg smilte en lille smule til hende, mens jeg spiste min mad, og hun smilte også til mig, men vi sagde ikke noget.
Måltiderne var stadig noget af det sværeste for mig. I går var det 2 måneder siden min far var skredet fra os. Det havde gjort ondt. Rigtig ondt. Både på mig, men også rigtig meget på min mor. Hun ville bare ikke indrømme det. Ikke engang over for mig.
Hun havde haft svært ved at holde facaden i den lille jyske by vi boede i. Alle kendte alle, og der gik ikke lang tid før der gik rygter om at det var min far der var skredet fra min mor.
Det var derfor vi var flyttet. Hele vejen til København, eller nærmere sagt til Gentofte. Det var overhovedet ikke mig at bo helt herovre, jeg elskede at bo i en lille by, jeg elskede at bo i Jylland, og jeg havde en masse fordomme om folk herovre fra.
Jeg havde været rigtig godt og grundig sur på min mor, da hun fortalte at hun havde valgt at flytte herover, men nu havde vi været her i 2 uger, og ærligt så gad jeg ikke gå og være sur længere. Jeg var nødt til at få det bedste ud af det.
"Er du klar til i morgen?" sagde min mor pludseligt, og brød stilheden. Jeg skulle starte i 2.g, men på et nyt gymnasium. Jeg kendte ingen herovre fra, overhovedet, men jeg havde kun hørt godt om Øregård Gymnasium, og det var derfor også det gymnasium jeg havde valgt.
Jeg nikkede til min mor som svar, selvom jeg var en smule nervøs for at starte på en helt ny skole, uden at kende nogen.
"Synes du ikke også du skulle tage lidt ud, i stedet for at sidde herinde?" spurgte hun. Jeg havde nærmest kun opholdt mig i huset siden vi var flyttet herover, men hvad skulle jeg gøre ved det, jeg kendte jo ingen herovre. Jeg nikkede alligevel til hende, måske var det en meget god idé.
Da vi havde ryddet af bordet gik jeg op og tog noget lidt varmere tøj på, inden jeg gik ned og tog sko på. "Jeg går lige en tur, og ser mig lidt omkring" sagde jeg til min mor, inden jeg gik ud af døren.
Note:
Det var så første kapitel i min første fanfiktion. Jeg håber rigtig meget i kunne lide den, og i må meget gerne komme med noget feedback.
YOU ARE READING
You Are The Sunshine Of My Life
FanfictionCarolines forældre er gået fra hinanden, og sammen med hendes mor, er Caroline flyttet til Gentofte, langt væk fra hendes venner og den trygge hverdag i den lille jyske by hun kommer fra. Caroline møder Thor, som hun mod sin vilje, falder pladask f...