32

526 12 4
                                    

Jeg kiggede ind i spejlet over håndvasken mens jeg vaskede mine hænder. Jeg greb ud efter et håndklæde og tørrede dem. Jeg rettede lige min make-up, inden jeg åbnede badeværelsesdøren og gik tilbage til festen, som var i fuld gang.

Jeg stoppede op i døren ind til stuen og kiggede mig lidt omkring.

Folk gav den virkelig gas, og det lignede at de havde det sjovt. Det var godt. Det skulle være en god fest.

Mit blik fangede Thors. Han sad i sofaen med et glas i hånden, han gav mig et smil inden han vendte tilbage til den samtale han var i gang med, sammen med et par af de andre drenge.

Hans øjne lyste af glæde, jeg kunne se på ham at han nød det, meget. Det var helt perfekt, lige som det skulle være.

Jeg gik tværs gennem stuen og ud i køkkenet. Derude stod Anthon, godt i gang med at snave en eller anden pige i gulvet. Jeg havde set hende før, men vidste ikke hvem hun var.

Jeg gik ubemærket forbi dem og hen til køleskabet. Jeg havde sneget noget alkohol på køl, og jeg hev en breezer ud og åbnede den med en oplukker som lå på bordet. Det var tydeligvis ikke stille nok, for nu reagerede Anthon og hende pigen på at jeg var der.

Jeg vendte mig undskyldende om og smilte uskyldigt til dem. "Det var ikke for at forstyrre jer" sagde jeg. Anthon grinte kort af mig: "det går nok."

Hans hånd lå rundt om pigens talje.

Jeg smilte til ham, og kiggede så på pigen. "Jeg hedder Caroline forresten" sagde jeg til hende. Hun nikkede kort og smilte: "Det ved jeg, dig og Thor er virkelig søde sammen. Jeg hedder Emma." Jeg nikkede og tog en slurk af breezeren.

"Jeg skal lige hurtigt på toilet, bliver du her?" sagde Emma og kiggede spørgende på Anthon. Han nikkede og hun gik ud af døren.

"Du havde ret" sagde jeg, da hun var gået. "Det var virkelig det rigtige at gøre for Thor, han ser virkelig glad ud."

Anthon nikkede: "jeg kender ham også ret godt efterhånden."

Jeg nikkede og tog endnu en tår. "Vil du have en?" spurgte jeg så Anthon, og åbnede køleskabet. "De smager bedst når de er kolde." Anthon nikkede og tog imod den breezer som jeg rakte til ham.

"Hun ser virkelig sød ud, hende Emma" sagde jeg så. "Det er hun også" sagde Anthon og fortsatte: "jeg har altid haft et eller andet for hende." Jeg nikkede. "Men det her er første gang det faktisk er lykkedes mig at score hende en smule" tilføjede han. Jeg grinte af ham.

Jeg kiggede op på klokken, den var ved at være to.

"Nå men, jeg tror jeg går ind og finder Thor. Emma kommer sikkert lige om lidt" sagde jeg så. Anthon nikkede bare, så jeg smilte og gik ind i stuen igen.

Thor sad stadig i sofaen, og hans blik fangede igen mit.

Han vinkede mig over til ham, så jeg gik derhen og satte mig ved siden af ham.

Han lagde sin hånd på mit lår, først lige under hvor kjolen stoppede, men kørte den så stille lidt ind under kjolen.

Jeg gav ham et kort smil, og kiggede så ud på de andre drenge, det samme gjorde Thor.

Hånden blev liggende, og hans tommelfinger kørte en gang imellem frem og tilbage.

Det var nu ikke længere kun de få drenge der sad omkring sofabordet, der var efterhånden kommet andre til, også andre piger.

Alle hyggede sig og snakkede på kryds og tværs over bordet, stemningen var virkelig god.

Jeg kiggede op på Thor. Jeg havde ikke været sammen med ham hele aftenen, men så vidt jeg vidste havde han ikke fået sådan specielt meget at drikke, og han virkede heller ikke virkelig fuld.

Jeg trak hans hoved lidt mod mig, så jeg kunne sige noget til ham: "Jeg håber ikke det er for min skyld du holder igen – du må altså gerne drikke noget mere, hvis du vil. Det er din fest, og jeg kan sagtens passe på mig selv. Jeg ved hvor sengen er henne."

Han kiggede på mig og smilte lidt: "det er faktisk ikke derfor, det er ligeså meget for mig selv. Jeg har ikke behov for at drikke mig helt stiv i aften, jeg vil gerne kunne huske det og bare hygge mig og have det sjovt. Desuden ved jeg godt hvordan jeg bliver når jeg får for meget at drikke, og jeg har ikke lyst til at skuffe dig."

Jeg smilte svagt til ham, det var egentligt meget sødt.

Jeg drak videre af det glas jeg nu havde i hånden, og startede en samtale med Emma, som nu sad ved siden af mig, med Anthon på den anden side.

Hun var virkelig sød og jeg klingede godt med hende.

Hun havde ikke alle mulige fordomme om mig, ligesom jeg havde følt det med nogle af de andre piger. Jeg forstod godt at de havde de fordomme, men det var nu meget rart med en som ikke havde, og jeg følte efterhånden, at jeg endelig var ved at få mig en ny veninde.

Note:
Hvor har jeg bare været væk længe den her gang - men nu er jeg tilbage, og forhåbentligt ordentligt tilbage! Men jeg er så glad for at se at der stadig næsten hver dag er nogen der læser med. Sidst jeg opdaterede havde vi lige ramt 10k, nu er vi på 17,6k, godt på vej til de 20. Det er jo helt vildt.

Jeg håber virkelig i kan lide kapitlet, og at i glæder jeg til at der endelig kommer nogle flere!

You Are The Sunshine Of My LifeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin