Vi var kommet til Anthons hus. Thor havde ret, Anthon boede ikke særlig langt fra mig. Man kunne allerede høre musikken spille ude fra gaden af. Vi gik hen til hoveddøren og ringede på, og en dreng, som jeg gik ud fra var Anthon, åbnede. Jeg kunne godt genkende ham. Han havde været sammen med Thor i søndags, da jeg mødte ham første gang. "Hej Leif, godt at se dig igen" sagde han, og gav hurtigt Thor et kram. "Du sagde ikke at du tog nogen med" fortsatte han, og kiggede smilende på mig. "Nej, men jeg tænkte ikke det gjorde noget. Det her er Caroline." sagde han, mens han lagde en hånd på min skulder og kiggede smilende på mig. "Og det er så Anthon" sagde han efterfølgende, mens han pegede med sin anden hånd mod ham. Jeg nikkede og smilte bare til Anthon. "Hyggeligt at møde dig, der er altid plads til en ekstra" sagde Anthon.
Han trådte til side, så vi kunne gå med ind. Jeg tog min jakke af, og hang den op. Jeg valgte bare at beholde mine sko på. Vi gik videre ind i stuen, hvor der allerede sad lidt mennesker, men dog ikke så mange, som jeg havde regnet med. Den eneste i blandt dem jeg kendte var Jacob, resten anede jeg ikke hvad hed, nogle få følte jeg at jeg havde set før.
Vi satte os ned i en sofa. Jeg sad i midten, med Thor på den ene side og Anthon på den anden. Rundt om sofabordet sad de andre i en anden sofa og på nogle stole. De sad bare og snakkede lidt på tværs, mens den høje musik spillede i baggrunden. Der stod lidt alkohol på bordet og Thor tog et krus og begyndte at blande noget op. "Vil du have?" spurgte han. Jeg nikkede, så han gav mig det krus han lige havde blandet, og begyndte at blande et nyt til sig selv.
Vi havde siddet i et lille stykke tid, og jeg havde mest bare siddet og lyttet til de andres samtaler. Jeg havde drukket det meste af det Thor havde blandet op til mig, men jeg havde bestemt mig for at tage det stille og roligt med alkohol i aften. Især når jeg var omringet af mennesker som jeg ikke kendte. Thor derimod var allerede ved at blande sit tredje glas op, og det kunne man godt mærke på ham. Han smilte til mig og lagde en hånd på mit lår, da han lænede sig tilbage i sofaen og tog en slurk at kruset. Jeg smilte også bare til ham.
"Okay" udbrød Anthon lige pludselig "skal vi ikke lave et eller andet?" "Hvad med 'jeg har aldrig', det leger vi næsten aldrig, og det er da en god mulighed for at lære Caroline at kende?" sagde Jacob, mens han kiggede på mig, og smilte lidt. Jeg tøvede lidt.
Thor klemte blidt mit lår, mens han kiggede på mig og smilte svagt. "Du behøver ikke hvis du ikke vil" sagde han lavt. Jeg kiggede på ham, men vendte så mit blik mod Jacob. Han smågrinte lidt. Jeg vidste godt hvad han tænkte. Han tænkte at jeg var sådan en kedelig en, som sikkert bare sagde nej.
Jeg indrømmer gerne at det bestemt aldrig har været min yndlingsleg, og jeg havde nok heller ikke super meget lyst, men jeg ville ikke lade ham tro at jeg var kedelig, så jeg smilte bare til ham og sagde: "okay, det kan vi godt," velvidende at jeg alligevel slet ikke ville komme til at drikke særlig meget af det.
"Super" svarede Jacob og forsatte: "Jeg har aldrig kysset med en i dette lokale." Næsten alle tog en slurk, og jeg grinte lidt indvendigt ved tanken om at de sikkert alle sammen havde kysset på tværs. Jeg drak selvfølgelig også, hvilket åbenbart kom som en overraskelse for nogen. Jeg fik et par undrende blikke fra nogen af dem der ikke anede hvem jeg var. Anthon kiggede bare grinende ned på Thors hånd, som stadig lå på mit lår og sagde: "Ja der er vidst ingen tvivl om hvem det var." Jeg kunne mærke at jeg rødmede lidt, men jeg smilte bare til ham. Jeg var jo ikke flov over at jeg havde kysset Thor, og det var da bestemt ikke noget der behøvede at være en hemmelighed.
"Jamen så lad os tage den et step op" sagde ham som jeg havde fundet ud af hed Lauge, "jeg har aldrig haft sex med en i dette lokale." Der var stadig nogle stykker der drak, men ikke nær som mange som før. Til gengæld var Thor en af dem der drak, og det gik mig måske en lille smule på. Et par stykker af drengene grinte lidt, da de så at jeg ikke drak. "Come on Thor, du har næsten haft en hel uge" sagde Jacob, mens Anthon, Lauge og et par stykker andre grinte med af hans kommentar.
Jeg rødmede bare endnu mere end jeg gjorde i forvejen, og kiggede ned i det krus jeg sad med i hænderne. Thors tommelfinger agede mit lår, som for at berolige mig, og det hjalp. Thor smågrinte også kort lidt at Jacobs kommentar, og svarede så: "nu er det jo ikke alle, der er ligeså trængende som dig, vel mate?" Den her gang var der lidt flere der grinte. Jeg grinte også, og kiggede op på Thor. Jeg smilte til ham, og mimede 'Tak'. Han smilte tilbage som svar.
Vi havde leget 'jeg har aldrig' i lidt tid nu, og der havde været en del forskellige, og de fleste havde selvfølgelig været seksuelle, så der var ikke særlig mange som jeg havde kunnet drikke til. Det var dog den næste der afslørede allermest, hvor lidt jeg havde prøvet.
"Jeg har aldrig lavet noget seksuelt" sagde en af de piger, som jeg endnu ikke kendte navnet på, men jeg havde fået et utroligt dårligt indtryk af hende. Jeg drak endnu engang ikke noget, men denne gang som den eneste i hele lokalet. "Nåår, er det 'little miss innocent' der sidder derovre" sagde den samme pige spydigt, mens hun smilte et meget falskt smil til mig.
Jeg kiggede på hende, men sagde ikke noget. Jeg kunne ikke få mig selv til at svare hende igen, jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige. Det vidste Thor heldigvis. "Hey snak lige pænt, bare fordi hun ikke er ligeså meget fremme i skoene som du er." Hun smilte nu flabet til Thor. "Og det var altså ikke en kompliment" fortsatte han. "Tsk" sagde hun snobbet, og tog en slurk af sit krus.
Hun kiggede nu igen over på mig, med sit falske smil. "I stedet for at vi skal lege den her tåbelige leg, så fortæl os da lidt om dig selv." Jeg sank den klump der var kommet frem i min hals. Jeg havde ikke en god følelse med det her, og jeg var helt bestemt sikker på at hun ikke ville mig noget godt. Men hun skulle ikke vinde, så jeg smilte så godt jeg kunne tilbage til hende og begyndte at fortælle.
"Øhm, jeg hedder som sagt Caroline, og jeg er 18 år gammel." Thors tommelfinger agede igen beroligende mit lår. "Jeg er lige begyndt i 2y på Øregård, og jeg er næsten lige flyttet til Gentofte med min mor." "Hvorfor det?" afbrød hun mig. "Øhm altså, mine forældre blev skilt, så" sagde jeg bare, jeg havde ikke lyst til at grave dybere i det, men jeg kunne se på hende, at hun vidste hun havde fundet mit svage punkt, så hun blev ved.
"Hvorfor blev de det?" spurgte hun. "Altså det ved jeg da ikke rigtig, de fungerede vel bare..." "Hvor tit ser du så din far?" afbrød hun mig igen. "Øhm" jeg kiggede ned. Thor fjernede sin hånd fra mit lår, men tog i stedet min hånd og gav den et klem. Jeg koncentrerede mig om at kontrollere de tårer der var på vej frem i mine øjne, og kiggede så igen op på hende. "Jeg ser ham ikke." "Hvorfor dog ikke det?" sagde hun undrende.
Jeg forsøgte endnu engang at synke klumpen i min hals. "Fordi jeg ikke har kontakt med ham, og fordi jeg ikke vil" svarede jeg. Jeg kiggede hende lige i øjnene, og hendes blik fortalte mig at hun havde fanget den, det var som om at der gik et lys op for hende, og jeg ventede nu bare på at hun ville fortælle det foran alle de andre.
"Nårh på den måde, skred han bare fra jer?" sagde hun, mere spydigt end noget af det andet hun havde sagt. Jeg svarede hende ikke, men klemte nu Thors hånd meget hårdt. Jeg kæmpede for at holde tårerne inde. Jeg kunne se i hendes blik at hun vidste, at hun var lige ved at knække mig. "Gad han dig ikke mere?" sagde hun. Det var dråben, dråben der fik bægeret til at flyde over. "Så stopper du altså" sagde Thor vredt, men det var for sent, skaden var allerede sket.
Jeg slap Thors hånd, rejste mig brat op, og gik ud mod gangen og mod den dør jeg håbede var badeværelset. Det var det heldigvis. Jeg lukkede hurtigt døren i og låste den, inden jeg satte mig ned på gulvet og brød hulkende sammen.
Note:
Wow, jeg tror det blev mit længste kapitel indtil nu, og jeg håber selvfølgelig i kunne lide det. Tusinde tak fordi i læser med, husk endelig at like og kommentere!
YOU ARE READING
You Are The Sunshine Of My Life
FanfictionCarolines forældre er gået fra hinanden, og sammen med hendes mor, er Caroline flyttet til Gentofte, langt væk fra hendes venner og den trygge hverdag i den lille jyske by hun kommer fra. Caroline møder Thor, som hun mod sin vilje, falder pladask f...