Jeg trykkede på home-knappen på min mobil, for at tjekke hvad klokken var. Den var lige præcis ét minut i otte, og jeg stod uden for Anthons hus.
Jeg gik op for at banke på. I dag kunne man ikke høre musikken ude fra, og det beroligede mig lidt at det virkede noget mere roligt, end i går.
Anthon åbnede døren, og smilte over hele hovedet. "Heeeej Caroline" sagde han, mens han gav mig et kram. Han var allerede godt beruset. "Hej" sagde jeg bare. Jeg trak mig ud af krammet igen og gav ham et smil.
Han gik ind og jeg gik efter ham. Inde i stuen sad der 4 drenge. Lauge og Jacob var de eneste jeg kendte. "Wow, du mente det virkelig da du skrev et par drenge og så mig" grinte jeg. Anthon nikkede.
"Det der er Alfred, men vi kalder ham Munke. Og det der er Maximillian, ham kalder vi bare Maxi" sagde han, og pegede på de 2 drenge jeg ikke kendte. "Lauge og Jacob kender du" fortsatte han. Jeg nikkede og sagde "hej".
Anthon satte sig ned i sofaen over for de andre drenge. Han klappede i sofaen ved siden af ham, som tegn til at jeg skulle sætte mig, så det gjorde jeg.
Der kørte lidt musik i baggrunden, men ikke særlig højt. Jeg smilte lidt genert til de andre drenge og kiggede så på Anthon. "Jeg har altså ikke tage noget med" sagde jeg så, og kiggede på det alkohol de andre havde slæbt med. "Det er lige meget" sagde Anthon "vi deler bare". Jeg nikkede.
De andre drenge sad og småsnakkede lidt indbyrdes, så jeg sad bare lidt og snakkede med Anthon, mens jeg svagt drak af det som Anthon havde blandet op til mig.
"Skulle Thor ikke komme?" spurgte jeg, ikke kun Anthon, men også de andre. Jeg manglede ham lidt, jeg følte mig meget mere tilpas i hans selskab. "Nej, han aflyste" sagde Lauge. "Nå" sagde jeg undrende og rynkede panden. "Vidste du ikke det i forvejen?" spurgte Jacob. Jeg rystede på hovedet, en smule forvirret.
Alle drengene var efterhånden ret fulde. "Han er sikkert sammen med Simone" smågrinte Munke. Jeg kiggede ned og sank den klump der var kommet frem i min hals. "Munke!" sagde Anthon irriteret og lagde sin hånd på mit lår.
Jeg kiggede som reaktion op på ham. Han kiggede også på mig. "Det passer ikke Caroline, det er bare Munke der ikke er opdateret" sagde han. Jeg nikkede og vendte mit blik mod de andre drenge. Jeg tvang et smil frem, og tog en slurk af mit glas. Anthons hånd blev liggende på mit lår. Det beroligede mig lidt, men det var ikke ligesom med Thor.
Drengene snakkede videre og drak endnu mere end de havde gjort i forvejen. Ikke at de havde brug for det. Jeg var kommet i dårligt humør af det med Thor, så jeg sad bare lidt og lyttede.
Pludselig gav Anthon mit lår et klem og kiggede ned på mig. "Vil du med ud lidt?" spurgte han og nikkede mod terrassedøren. Jeg nikkede, det ville være rart med lidt frisk luft.
Vi rejste os og gik mod døren. "Husk nu hun er Thors dame, ikk Anth?" halvråbte Lauge grinende efter os. Anthon kiggede tilbage og rystede på hovedet af ham.
Han åbnede døren og vi fik ud i den kolde luft. Anthon satte sig ned på en stol der stod derude, og jeg satte mig på stolen ved siden af ham. Han hev en cigaretpakke og en lighter op af lommen, og tog en cigaret ud af pakken. Han rakte spørgende pakken til mig, men jeg rystede på hovedet. "Jeg ryger ikke" sagde jeg. Anthon nikkede bare, lagde pakken tilbage i lommen, og tændte cigaretten.
"Jeg er altså ikke Thors dame" sagde jeg. Anthon kiggede på mig, og kom så med et kort grin. "Jo du er" sagde han "det kan du ikke komme udenom". Jeg kiggede ned i jorden.
"Han er helt væk i dig Caroline, det skal du altså ikke være i tvivl om" sagde han. Jeg kiggede stadig ned i jorden, vidste ikke rigtig hvad jeg skulle sige. Jeg vidste godt selv hvor latterligt det var at jeg tvivlede på ham, bare fordi han havde aflyst i aften.
"Skal jeg ringe til ham?" spurgte Anthon. Jeg rystede på hovedet. "Nej det er der ingen grund til" sagde jeg "han er sikkert bare sammen med sin familie." Anthon nikkede og tog et sug af sin cigaret.
Jeg fandt min mobil frem og gik på Facebook. "Keder mit selskab dig?" spurgte Anthon grinende. Jeg kiggede bare på ham og grinte lidt af ham. Venneanmodningen fra Simone poppede frem igen, og uden at tænke videre over det accepterede jeg. Jeg låste min telefon igen og kiggede smilende på Anthon.
"Jeg håber ikke du føler dig for malplaceret" sagde han. Jeg grinte lidt. "Føler mig måske lidt malplaceret." Han nikkede forstående. "Jeg synes bare det kunne være fedt at lære dig bedre at kende" sagde han. Jeg smilte lidt mere. "Det er jeg glad for du synes" svarede jeg.
Efter lidt tid rejste vi os for at gå ind. De andre drenge var bestemt ikke blevet mindre fulde, tværtimod. De sad og snakkede højlydt om alt muligt jeg ikke fattede noget af. Anthon satte sig og begyndte at blande sig i samtalen.
Jeg satte mig ved siden af ham, og lyttede egentligt bare med. Jeg prøvede at glemme Thor lidt, og hældte noget nyt alkohol op, som jeg hurtigt drak. Jeg havde lyst til at være fuld, og slå mig lidt løs.
Jeg forsøgte at være lidt med i samtalen. Pludselig lyste min mobil op, og jeg tog den i hånden og kiggede på den. "Simone sendte et billede." og derefter kom der endnu en notifikation med en besked fra hende.
Note:
Endelig endnu et kapitel fra mig. Jeg håber i kunne lide det. Som en undskyldning for at det har taget mig over en uge at opdatere, får i lige 2 kapitler på en gang, så det næste kommer om lidt.
VOUS LISEZ
You Are The Sunshine Of My Life
FanfictionCarolines forældre er gået fra hinanden, og sammen med hendes mor, er Caroline flyttet til Gentofte, langt væk fra hendes venner og den trygge hverdag i den lille jyske by hun kommer fra. Caroline møder Thor, som hun mod sin vilje, falder pladask f...