29

776 18 6
                                    

Almindelig synsvinkel:
Jeg blinkede et par gange med øjnene og åbnede dem så. Jeg var sikker på det var larmen fra min alarm som havde vækket mig, men Anthon måtte have slået den fra, for den sagde ikke længere noget.

Anthon havde lukket sine øjne igen. Min hånd lå i hans hånd, og med hans tommelfinger agede han svagt min håndryg, ligesom han også havde gjort i går aftes inden jeg faldt i søvn.

Men det var også den eneste nærkontakt vi havde haft hele natten, for derudover lå vi i hver vores side af sengen, nærmest så langt fra hinanden vi kunne komme.

Anthon havde været meget streng med det, da han endelig havde sagt ja til at blive her. Men det var sødt at han tænkte så meget på Thor, og desuden havde jeg det også selv meget godt med, at der i hvert fald ikke var noget som helst at komme efter fra Thors side af.

Et smil bredte sig på Anthons læber. "Ligger du og kigger på mig?" spurgte han, stadig med lukkede øjne.

Jeg grinte kort. "Mhh" sagde jeg så, og slap hans hånd. Anthon trak også hans hånd til sig, mens han åbnede sine øjne og gav mig et kort smil.

"Og nu, skal vi op" sagde jeg, og satte mig op i sengen. Jeg kravlede over Anthon som lagde yderst, og gik hen og satte mig foran mit make-up bord.

Det tog ikke meget mere end 10 minutter før jeg var færdig, så jeg rejste mig og valgte en t-shirt i skabet, som jeg trak over hovedet, og derefter samlede jeg mine bukser op fra gulvet og tog dem på.

Anthon kom ind på værelset igen, lige da jeg havde fået dem på. "Allerede færdig?" spurgte han med et smil. Jeg rullede øjne af ham og rystede på hovedet.

Jeg pakkede hurtigt min taske, tog min mobil i hånden og gik så nedenunder. Vi var alene hjemme, min mor var taget af sted for længst.

"Er du sulten?" spurgte jeg Anthon, som var fulgt efter mig nedenunder. "Nej, det er fint nok, jeg skal møde sent, så jeg kan godt lige nå hjem omkring inden."

Jeg nikkede og tog selv et æble og gik ud mod døren. Jeg kiggede hurtigt på klokken, jeg havde faktisk lidt travlt.

Anthon fulgte efter og begyndte at tage sko og jakke på, ligesom mig. Vi gik ud, jeg låste døren, og da han skulle den anden vej, skyndte jeg mig og give ham et kram.

"Tak fordi du blev" sagde jeg, "jeg bliver nødt til at løbe nu" fortsatte jeg, inden han kunne nå at svare. Han smilte bare og nikkede svagt, inden jeg vendte mig om, og skyndte mig mod toget.

Jeg nåede ind i klassen lige i samme sekund som læren. Jeg satte mig ned på min plads, ved siden af Mads.

Ikke min yndlingsplads for tiden, men jeg forstod ærligt ikke hvad det var Mads var så sur over. Jeg forstod ikke rigtig hvad han havde imod Thor. Jeg rystede svagt på hovedet af mig selv, det var dumt at bekymre sig sådan om det, det var hans eget problem, ikke mit.

Jeg vendte mit blik mod tavlen og forsøgte at følge med.

Da vi fik middagspause og jeg trådte ind i kantinen spottede mine øjne hurtigt Thor. Jeg skyndte mig hen til ham.

Han sad ved hans sædvanlige bord, sammen med alle hans venner. "Må jeg sidde her?" spurgte jeg.

Han vendte sig om og gav mig et stort smil. Han rykkede lidt til side, så jeg kunne være der, og da jeg havde sat mig, gav han mig et kram så godt han kunne, og et kort kys på kinden. Jeg smilte til ham, og begyndte at spise min mad.

Efter et stykke tid, hvor jeg havde forsøgt at være så meget med i samtalen som jeg kunne, vendte jeg mig mod Thor.

Der var ikke rigtig nogen af de andre der snakkede ligenu, men jeg var også lidt ligeglad, det var jo ikke noget hemmeligt jeg skulle til at sige.

"Jeg har faktisk noget jeg skal spørge dig om" sagde jeg til ham, og smilte lidt.

Han kiggede lidt undrende på mig.

"Altsåå, jeg har hørt en lille fugl synge om, at du har fødselsdag på lørdag" fortsatte jeg, "og så tænkte jeg bare på, om du ikke kunne tænke dig at fejre det sammen med mig?"

Hans undrende ansigt blev til et smil og også et svagt grin. "Jo, det vil jeg da godt" svarede han.

"Perfekt" sagde jeg smilende, og spiste så vidre af min mad.

Jeg kiggede rundt på de andre, og de fleste sad og smilte svagt. De var helt sikkert alle sammen allerede indviet i planen om at jeg skulle holde ham hen.

Under bordet lagde Thor forsigtigt sin hånd på mit lår, og begyndte svagt at køre frem og tilbage med sin tommelfinger. Jeg smilte for mig selv.

Note:
Jeg er så pisse dårlig til at opdatere, og jeg ved det godt. Jeg er virkelig ked af det, men jeg håber i kan bære over med mig, og kan lide kapitlet!

You Are The Sunshine Of My LifeWhere stories live. Discover now