Telefon bimbitnya yang berdering itu dicapai dan terus diangkat.
Salam dijawab, "ye saya."
"In sha Allah minggu depan. Ibu dengan ayah ada maklumkan. Tapi macam mana kalau tuan punya badan tak terima ?" Kedengaran nya dia agak risau.
Dia tertawa kecil. "In sha Allah. Saya akan cuba yang terbaik. Terpaksa ? Haha takdelah. Saya terima seadanya."
Dia mengosok hidung nya yang sedikit gatal. "Okay. In sha Allah, wsalam."
Panggilan dimatikan. Dia meraup wajah. Semua nya akan berjalan lancar kan ? Ya Allah.
<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>
"Tsk..tsk.." bertih jagung segera yang dibeli dipasaraya minggu lepas, dibawa ke dalam mulut.
Mulut mengunyah, mata menangis. Perfect combo untuk pagi sabtu yang tak terisi ini.
Su yang baru keluar dari dapur memandang ika hairan. "Kau apehal pulak menangis ni ?"
"Big boss kena tembak !!~~" makin kuat perempuan ni meraung.
Su membuat muka. "Come on ika. It just a drama." Su menghirup milo panas nya.
"Drama tak drama, big boss aku cedera !~" tangan masih menyuap popcorn ke dalam mulut.
Menggeleng su melihat ika. Umur dah cecah 19 tahun tapi perangai serupa budak 13 tahun. Ikaa.. ika..
Su mengambil telefon bimbit nya. Dia membuka aplikasi kalendar.
Oh right, next week birthday ika.
Tergaris satu senyuman nakal dibibir kecil su. Hehe
Kemudian, dia membuka aplikasi whatsapp pulak untuk menghantar pesanan ringkas kepada hakim.
'Next week is ika's birthday. Got an idea ?' - su
Selang beberapa minit, hakim membalas.
'I think i do. Meet me this evening. Kedai makan haritu pun okay.' - hakim
Su sudah menarik sengih.
'Will do. Nanti apa apa su ws. Got to go, bye 😉' - su
Telefon nya diletak tepi.
"Sengih sengih. Mesej pakwe lah tu." Mata masih di skrin laptop. Babak dimana doktor kang mo yeon sedang berusaha menyelamatkan big boss.
"Hadap je lah korea kau tu." Su bangun berjalan ke sinki untuk membasuh cawan nya.
Ika mencebik dan dia sambung menonton drama itu. "Betul lah tu."
"Shut up ika." laung su dari dapur.
Ika mengekek. Ada ada je lah yang dikenakan dia ni.
Sejurus itu, telefon bimbit ika yang berlagu ayda jebat-pencuri hati, berdering. Dia melihat skrin telefon nya.
Oh ayah.
Bekas popcorn diletak tepi. Panggilan diangkat dan salam dijawab.
"Ye yah ?" soal ika. Mata masih di skrin laptop.
"Hari khamis ? Ha in sha Allah boleh. Ika bawa su sekali ea ?" adakala tangan nya mencapai popcorn di atas meja.
"Okay ayah. Kirim salam dekat semua ye. Wsalam" dan panggilan dimatikan.
Telefon diletak kembali di atas meja. Space bar ditekan. Ika bangun menuju ke dapur.
Kelihatan su sedang memunggah peti ais. Nak masak kut ? Jam di dinding dikerling. Baru pukul 9.40 pagi. Awal nya ?
YOU ARE READING
I Heart You , Encik Suami ♡ (Slow Update)
Romance"Layan saya macam bestfriend, lindung saya macam adik beradik, sayang saya sebagai isteri, cinta saya kerana Allah, deal ?" "Deal !" _____________________ HAHAHA sorry lah. Aku tak reti tulis cerita